Ben dat beest soms zo beu!!!oplossing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkie

Ben dat beest soms zo beu!!!oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 23:11

hoi hoi

het zit dus zo wij hebben 2 katten ...
1 die een jaar of 8/ 10 is en de nierziekte heeft..
en 1 van bijna 1 jaar

die kleine die valt cotinu onze ouwe vent aan, maar die heeft steeds pijn omdat ie niet meer veel kan hebben omdat ie dus ziek is.

nou valt het die kleine dus niet af te leren lijkt wel.....steeds heeft ie m al aangevallen en ben je er te laat bij...
hem in zn nek pakken en streng aanspreken werkt niet.....
een zacht tikje op zn billetjes ook niet...
plantenspuit betwijfel ik want bij andere problemen boeit hem dat ding dus ook niet...

en uiteindelijk wat we nu dus doen is voor straf uit de situatie halen en dus effe een paar minuten in het donker op de wc zetten lijkt hem ook al niet te interreseren.......

nu zit mijn vriend in de ziekte wet en dus veel thuis maar die zegt dus dat hij het pas doet als ik thuis ben ......
dus als wij samen weer werken zou dat ook betekenen dat hij het alleen doen als wij weer thuis zijn...

wie heeft de oplossing??? dat hij die ouwe lekker met rust laat zodat ie van zn dagje kan genieten??

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:34

De jonge kat misschien boven op een appart kamertje zetten?
Zet je er een etens+drink bakje neer, een mandje, evt. kattenbak en wat speeltjes.
En die oudere poes laat je lekker op de bank liggen of in z'n mandje.
Bij de jongere kat wel de deur dicht doen, zodat íe niet snel naar beneden kan glippen om die andere kat te tieranisseren.
Of je zet de jongere kat buiten.
Ik weetniet of 'ie dan wegloopt, maar is ook een oplossing en die oudere dan binnen
Veel succes!

_Karlijn

Re: Ben dat beest soms zo beu!!!oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:47

Ik ga helemaal mee met Gurly14

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 12:00

nee ze gaan hier beide niet naar buiten ik heb er slechte ervaringen mee en ze zijn het zeker niet gewend en dan met die weg hier ......dat vind ik niks....

ja zodra we de tijd hebben gehad te sparen halen we zoiezo een katteluikje op laser of magneet of iets dat die ouwe lekker op bed kan en die kleine niet naar binnen kan.....

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:02

Lastig probleem ja. Ik heb ook zo'n kleine drummel, die sloopt alles, veel teveel energie.
Is ie al gecastreerd/gesterelisseerd? Dat wil nog wel eens wat helpen.
Ook denk ik dat ie om aandacht vraagt, vandaar dat hij die ouwe kat uitlokt, hij weet dat hij aandacht krijgt dan, weliswaar negatieve..
Mss een idee als je thuiskomt, beide katten op te tillen, te knuffelen, je eigen ding doen en dan een half uurtje speeltijd inlassen? Zo krijgt die jonge kat volledig de aandacht en zal hij mss die ouwe wat meer met rust laten?
Als ik het zo doe, helpt het iets igg. Hij moet duidelijk zijn ei kwijt en mist een speelmaatje, denk dat jij dat voor hem moet zijn, op vaste tijden, zodat hij het weet.

Succes.

RoxyVip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:06

Ik dacht ook altijd dat een plantenspuit niet zou werken, omdat onze kater ook niks erg vind. Maar sinds ik toch maar een plantenspuit aangeschaft heb, werkt dat echt supergoed!!! Ik hoef nu alleen de spuit maar beet te pakken en ze weten al dat het niet mag!!!

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:12

Elke keer als ie aanvalt in en kattenhokje stoppen en hem n kwartier lang totaal negeren.
Werkte bij ons erg goed, want het enige wat hij waarschijnlijk wil is spelen en aandacht. Probeer hem dus ook positieve aandacht te geven als hij zich een netjes gedraagt.
En geef hem een speeltje ofzo, bijvoorbeeld een balletje waar, als het rolt, brokjes uit vallen. Die van ons kunnen daar uren mee bezig zijn .
Succes

19elmi84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:14

is het een katertje wat je hebt? want dan kan het over rangverdeling gaan die kleine wilt de hoogste rang hebben maar dat heeft ie niet, dat heeft ie ouwe al. Daarom valt ie hem steeds aan ik heb het zelfde probleem.Eigenlijklijk moet die ouwe kat hem eens flink een paar keer op zijn flikker geven zodat ie weet waar zijn plaats is,of laat de kleine helpen wordt ie ook rustig van.Moeilijke situatie aangezien die ouwe pijn heeft. Succes!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 20:41

het is een katertje
en speelgoed heeft hij genoeg en spelen doen we ook veel....vooral met muis....fluoriserende muis die is zoo geweldig ik gooi m weg en hij brengt hem terug en zo kunnen we lang spelen...ik heb een hele speelgoed mand vol.......

dat van het negeren en kattenhokje doen we al........

wat ik nu probeer is de rangorde heel erg bepalen in huis.......eerst eten wij(mn vriend en ik) dan de oude kat en dan hij .......

we zullen zien of het helpt hij zal zo zien dat hij komt NA onze oudje
nu hopen dat het werkt......

we zullen zien