Vervelend ! kat die dood ligt te gaan op je gazon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Vervelend ! kat die dood ligt te gaan op je gazon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 20:19

Er komt een telefoontje binnen, "ja er ligt een kat hier op ons gazon die ziek is" bij doorvragen bleek dat de kat er al de hele week lag, doodziek en graadmager (het heeft nog gevroren deze week snachts !) maar die mensen gingen met vakantie en ze zouden het niet leuk vinden dat de kat er dood zou liggen als ze terugkwamen.

We hebben de kat opgehaald, maar bij de dierenarts bleek dat hij niet te redden was al zijn organen lagen te lang stil, we moesten hem inslapen.

Het ergste is, dit is geen uitzondering. 2 mnd geleden ook zoiets "Er zit een kat in onze hof die ziek is (er lag toen sneeuw !) Omdat we het op dat moment heel druk hadden vroegen we de mensen om de kat eventjes binnen te pakken "nee, hij is veel te vies wij willen geen ziektes in huis !) Deze kat heeft het wel gered, op het nippertje, maar was ook graadmager en had kussentjes onder zijn poten die vuurrood waren- bij de dierenkliniek dachten ze dat ze waarschijnlijk moedwillig de poten verbrand hadden ik heb nog nooit zo iets ergs gezien (en dat wil toch wel wat zeggen) De pootjes zijn weer grotendeels normaal te noemen nu, al houdt ze rechtsvoor er een klompvoetje aan over.

wat zijn mensen soms walgelijk.......

_Suus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:22

SJEMIG.. *SNIK* .. Die kat heefd ookj een leven .. Wie doet nou zoo iets.. gelukkig zijn jullie nar de dieren arts gegaan

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:23

Jeetje echt erg. Gelukkig dat jullie zo goed zijn om ze (proberen) te redden... TOP!!

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:33

Ik snap zoiets niet hoor, zo'n kat breng je toch meteen naar de dierenarts.

Sneu dat ie niet meer te redden was..

arinda

Re: Vervelend ! kat die dood ligt te gaan op je gazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:39

alstie in de weg ligt haal je hem toch al eerder weg?

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:02

Bah wat erg zeg en dan nemen ze hem ook niet mee naar binnen

maudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:07

Het spijt me hoor, maar ik zou ook geen zieke kat in huis hoeven hebben. Ik zou wel zorgen dat er zo snel mogelijk een dierenambulance bijkomt. En ik zou ook niet een week lang een kat op m'n gazon laten liggen. Maar hij komt níét in huis.

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:22

Ik snap niet hoe mensen dat kunnen

Kom op zeg! Je laat een dier toch niet zo lang liggen lijden?

Afgelopen zondag zag ik een kat op de snelweg liggen, maar de staart gewoog nog, dus het dier was net pas aangereden.
Ik heb alleen maar kunnen hopen dat er zo snel mogenlijk goed overheen gereden werd zodat het dier uit zijn lijden verlost zou worden.
Ik wordt daar echt heel naar van.

krummel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:21

Ik kan me hier zoo kwaad om maken de dieren hebben ook gevoel! Dit doe je toch niet. Ik zou echt zo snel mogelijk een dierenambulance bellen en ondertussen het dier proberen te helpen daar waar ik kan.

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:25

jemig wat sielig zeg

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:27

Zulke mensen verdienen gewoon geen dieren

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:31

Bij mij lag vanmorgen ook een wilde kat in het schuurtje bij mijn wei. Ik heb meteen de DA gebeld en die zou ze komen halen ik moest niet wachten op hem hij zou het wel oplossen. Ik vermoed wel dat ze dood zal gaan want ze was er zeer slecht aantoe. Ik bel dan toch mij DA hoor ook al is het een wilde kat, je kan die daar toch niet laten liggen dat doe je toch niet!