Kijk uit! (het moet ook niet gekker worden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Kijk uit! (het moet ook niet gekker worden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:14

Mensen zijn gek geworden, dat wisten we al.
Alles voor een paar centen.
Er is op dit moment weer een nieuwe hipe.

Door een topic hier op bokt heb ik mij is verdiept in de vermiste en gevonden dieren.
Er zijn ontzettend veel dieren vermist, en niet altijd zijn de dieren weg gelopen maar ook vaak gestolen!
Het moet toch niet gekker worden, hoe kan je nou iemand zijn huisdier stelen? Dan heb je toch geen gevoel in je lijf?

Er zijn ontzettend veel honden die weg zijn, nooit meer gevonden worden en letterlijk van de aardbodem verdwenen.
Katten worden gelukkig minder gestolen omdat die vaak minder geld in het laatje brengen, ook al kan je tegenwoordig een stamboomkat ook al niet meer veilig naar buiten laten zonder het risico te lopen dat hij/zij word meegenomen.

Dat kan je toch niet maken?
Je steelt toch ook iemand ze'n kind niet? (al gebeurt dat wel)
ik kan hier echt heel erg kwaad om worden!

Mijn hondje is vorige maand ook bijna gestolen, het is dat ik er net optijd bij was maar anders had ik mijn lieve schat nooit meer terug gezien! Dan was is echt helemaal gek geworden.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=566105&hilit=

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:17

Wat een idioten! Moet er niet aan denken, mijn lieve bertje zomaar weg!

Zunzuncito

Re: Kijk uit! (het moet ook niet gekker worden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:25

De zus van mijn vriend heeft een chiwawa die vorig jaar opeens aan de wandel ging (dat gedeelte was nog per ongeluk, omdat de voordeur niet goed op slot was en op een kier ging staan) en vervolgens werd hij via via gevonden en vroeg de "eerlijke eigenaar" een behoorlijk geldbedrag (een mooi maandsalaris) voor de drie uur dat die hond daar was....en wat doe je dan? In dit geval is er betaald omdat zuslief geen dag zonder hond kan, maar mijn God: hoe kan die kerel zichzelf in de spiegel aankijken zonder zich te schamen?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:34

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:35

Het is echt heel erg.
Ik kan echt niet snappen hoe mensen dit kunnen doen.

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:35

Omg! Wat erg zeg! Bah moet er niet aan denken!

@ekkie volgens mij was jou zus niet verplicht te betalen. Wilde die man anders niet dr hondje terug geven?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:41

Iedereen kent het verhaal van de 101 dalmatiërs waarin Cruella een hele nest Dalmatiërs wist te kidnappen. Onderstaand verhaal is echter pure realiteit.Een Brit betaalde onlangs meer dan 25.000 pond om de ontvoering van zijn Engelse bulterriër te beëindigen. Het is waarschijnlijk het hoogste losgeld dat ooit betaald is voor de veilige terugkeer van een huisdier, zo schreef The Sunday Times gisteren. 'Dognapping' blijkt voor misdadigers een efficiënte manier om snel rijk te worden en wordt dan ook steeds populairder. "Het wordt een steeds groter probleem voor honden uit het hele land", zegt Jayne Hayes, die drie jaar geleden de website www.doglost.co.uk oprichtte nadat haar Franse buldog Hermy was gestolen. De politie schat dat er zo'n 160 honden per maand worden gestolen. De ontvoeringen blijken een ware goudmijn, in die mate dat ze nu ook criminele organisaties en drugsdealers aantrekken.
De dognappers worden niet alleen professioneler, ze gaan ook steeds verder. Zo gebruiken ze nu vaak verdovingspistolen om weerbarstige viervoeters het zwijgen op te leggen. Er is ook een voorbeeld bekend van een hond die gewurgd werd nadat de eis tot losgeld niet tijdig ingewilligd was.
Het dier, dat eind vorig jaar in de achtertuin van de eigenaars werd gedumpt, was het eerste slachtoffer van een onvervalste executie. In andere zaken hebben dieven ook al gedreigd om de honden te martelen of een stukje hond per post op te sturen om zo de eigenaars nog meer onder druk te zetten. Een bende kreeg zelfs het idee om de ingeplante identiteitschip van de hond weg te snijden met een aardappelmesje.
De dieven spelen handig in op de hechte band tussen de eigenaars en hun trouwe viervoeter. Het is dan ook niet nodig om zeldzame hondensoorten te dognappen: ook eigenaars van honden van een doordeweeks hondenras zijn bereid om honderden of duizenden euro's losgeld te betalen. De plaats van de misdaad is voornamelijk de streek rond Kent, Sussex en Surrey, onder experts bekend als de Bermuda-driehoek van de dognapping. In die streek alleen worden jaarlijks zo'n 500 honden ontvoerd.
Het probleem begint de aandacht van het Britse parlement te krijgen. Vorige maand drong een conservatief parlementslid er al op aan bij de politie om effectievere manieren te vinden om gestolen honden op te sporen. Dierenorganisaties adviseren om microchips in te planten. Het systeem kan ontvoerde honden niet actief opsporen maar het vergemakkelijkt wel de identificatie als er honden worden teruggevonden. De politie krijgt steeds meer kritiek over haar aanpak van de dognappings. Hondeneigenaars zijn boos dat ze de ontvoeringen niet ernstig genoeg nemen. De laatste jaren is dan ook slechts één hondendief veroordeeld.
Sommige ontvoeringen eindigen zonder het betalen van losgeld. Zo werd vorige maand het hondje van de 61-jarige Ray Hayes ontvreemd. De man had zijn hondje keurig vastgebonden terwijl hij enkele minuutjes in de supermarkt was. Toen hij weer buitenkwam, was zijn witte husky Beamer verdwenen. Diezelfde dag nog ontving Hayes een anoniem telefoontje: "De ontvoerders zeiden dat ze al twee van zijn klauwen hadden uitgetrokken en dat ze snel 300 pond wilden."
Hayes was echter niet van plan te buigen voor hun chantage: "Ik heb ze droogweg gemeld dat ik hem niet kon gebruiken zonder klauwen en dat ze hem mochten houden. Ik was echt gek op dat beestje, maar ik wou niet toegeven aan hun eisen. De ontvoerders scholden me uit voor 'koude klootzak' en wensten me een snelle dood toe." Twee weken later kreeg Hayes een telefoontje dat Beamer gevonden was op een lokale vuilnisbelt. "Zijn klauwen waren nog intact, maar ik herkende hem eerst niet meer", zegt de man verontwaardigd. "Ze hadden geprobeerd om zonder verdoving de identiteitschip uit zijn hals te snijden. Het is niet te geloven."
(Bron: De Morgen)

Blijkbaar gebeuren dit soort zaken ook in Belgie, maar in mindere mate .Zo was er onlangs het geval " Poupou " de poedel van Mw. Yvonne Jackobs. Uiteindelijk werden vermoedelijk daders gevonden , maar na een vijf jaar durend onderzoek, tal van telefoontabs, huiszoekingen en een heuse opgraving op het hondenkerkhof werden deze vrijgesproken bij gebrek aan bewijzen....

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:16

He jakkie...
ik moet er niet aan denken dat mijn hondjes gestolen worden...
Ik heb liever dat ze mijn huis leeghalen, dan dat ze mn honden meenemen.... echt erg dat zoiets gebeurd....

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:57

Ik zou er niet aan moeten denken dat ze mijn hond stelen. Als je aan mijn hond zit, heb je echt een probleem.

Maar ik laat hem bijvoorbeeld ook niet buiten wachten als ik boodschappen ga doen.

Pfff nee, daar moet ik echt niet aan denken...