HELP!! Parkietje te dun/ander is kaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iepoetjuh

HELP!! Parkietje te dun/ander is kaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:18

Hoi

Ik heb twee parkieten met de originele namen Puck en Pukky.
Puck heeft sinds ze 1 werd al een kale nek. Ze blijft maar veertjes eruit trekken en ik heb alles al geprobeerd; anti-parasiet spuitje, wassen met theeboom shampoo, gewoon lekker in het water laten, maar niks helpt. Ik heb zelfs nieuw speelgoed gekocht om haar bezig te houden.
De ander, Pukky, is erg mager en dun en zwakjes. Je kan zo d'r borstbeen voelen..
Ze heeft ook niet echt meer grip op mijn vinger met d'r pootjes en ze kan niet meer vliegen. Kortom ze is erg zwak. Ze heeft ook soms dat ze helemaal opzwelt, de veertjes opzet, in een hoekje van het hok gaat zitten en vieze groene dunne ontlasting heeft. Ik weet niet wat er met ze is, kan iemand misschien helpen?

Dank alvast Iris

Pluttersput

Re: HELP!! Parkietje te dun/ander is kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:20

Hej, ik zou het zo ook niet weten. Ik denk dat je kale parkietje zichzelf kaalplukt vanwege de stress, maar aangezien hij zich toch bezighoud. En die andere, tja, misschien handig om eens naar de DA te gaan? En dan die andere ook meenemen. Ik ben benieuwd wat mensen heir gaan zeggne, ijken of er wat uitkomt.
GRoetjes, mij

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 19:47

Hoi
Ik ga sowieso wel naar de DA, maar niet met die kale, want ze kan geen parasiet hebben, omdat ik haar ervoor behandel. Stress heeft ze niet, want ze vermaakt zich kostelijk met speelgoed en Pukky pesten
K w8 nog wel af en k hoop op info-volle reacties

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 19:48

Misschien een een of ander voer wat ik kan geven om Pukky dikker te krijgen?

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:55

Het parkietje met het kale nekje kan weldegelijk een parasiet hebben, zou ik wel even met een da overleggen. Ik vrees dat het met jou andere parkiet gedaan is. Dunne ontlasting, in een hoekje zitten en vermageren is geen goed teken. Zet je vogeltje onder een warmtelamp en zorg dat je bij een da komt. Sommige vogelziektes zijn ook op mensen overdraagbaar. Succes!

Llewella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:46

Soms wordt er geplukt vanwege paargedrag/nestje bouwen.

Maar bij vermageren zou ik toch snel naar de DA gaan.
Vieze dunne ontlasting klinkt ook niet goed, en opbollen ook niet.

Snel naar de DA dus!

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 13:37

Oké bedankt ik ga binnenkort wel naar de DA, maar die met de kale nek kan geen parasieten hebben, omdat ze daar al een middeltje tegen krijgt. Pukky is nu weer beter, maar nog wel dun. Wat te doen?

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:18

Misschien werkt dat middel niet goed (meer).
Ik vermoed zo ook bloedluis.