Help mijn kat moet jongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Help mijn kat moet jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:59

Mijn kat is zwanger, en gaat dus bevallen.......... Maaruh laat ik daar nou helemaal geen kaas van gegeten hebben.....

Wat moet ik regelen voor het dier, moet ik een bevalkist maken, en hoe maak ik haar duidelijk dat ze daar in moet bevallen ??

en wat moet ik klaarzetten??

Heeelp

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:02

Joh, dat regelt ze zlef wel. Als je een doos neerzet, gaat ze er mischien in, maar een kat zoekt zelf wel de beste plekjes uit
Je kunt haar vriendelijk vragen of ze in de doos wil gaan liggen, maar waarschijnlijk gaat ze toch ergens in een kast liggen oid

schattebol

Re: Help mijn kat moet jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:04

Mijn kat is gisteren bevallen.

Ik had haar ook overal al nesten gemaakt. Zeker 5 dat ze kon kiezen.
En gisteren is ze in de zetel van de honden onder de plaid bevallen.
Ik denk dus dat een poes dat zelf kiest waar ze zal bevallen.

Wel heb ik het gevoel dat ze op mij heeft gewacht tot ik thuis was. Ik ben dan ook bij haar gebleven en haar gerust gesteld. Het was haar eerste nestje en heb haar dan ook geholpen. ik bedoel haar er attent op gemaakt dat ze het kleintje moet schoonmaken. Dat deed ze dan ook meteen....

succes met de bevalling

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:20

Ze kiezen meestal zelf.
Hoe mooi je het bevallinghokje ook maakt, ze kiezen een plek uit waar zij het gevoel hebben dat de de jongen veilig op de wereld kunnen zetten.
Veel succes en plezier!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:29

Een kat die zwanger is.... dat vind ik knap....
(grapje)

Bij ons op stal krijgen de poesen ook wel is een nestje, je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
Je kan uren gaan posten als je vermoed dat het gaat gebeuren, bezoekjes aan de dierenarts, vitamine bijvoeren, echo laten maken, speciale kist of werpdoos aanschaffen.

Maar als je helemaal niks doet worden ze ook gewoon geboren hoor
Als de poes gaat bevallen dan word ze vaak onrustig, gaat graven en word aanhankelijk.
Je zal vanzelf merken of de poes het prettig vind of je erbij bent of niet.
Als ze graag wilt dat je erbij bent dan kan je helpen door steeds als er een kitten geboren word deze in een handoek even goed droogboenen, dit om de bloedsomloop en de longen op gang te krijgen.
Soms heeft een poesje erg veel slijm in de keel, dat kan je er dan met een slangetje uitzuigen.

Maar zoals ik al zei, je kan het zo gek maken als je zelf wilt, bij ons op stal wilt de poes er niemand bij, ze doet alles alleen en meestal gaat het goed, er gaat er wel is 1tje dood maar dat is de natuur, deze poesjes zijn dan te zwak.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:31

Kattie een beetje in de gaten houden, hoop dat ze een plekje binnen uitzoekt! Je kunt een doosje neerzetten, niet te "fancy" maken met dekentjes, maar gewoon een krant erin. De kans is groot dat ze zelf een plek uitzoekt. Als je haar echt zo door t huis ziet struinen, hou je gewoon een oogje in t zeil. Wel lekker zelf een plek uit laten zoeken anders krijgt ze misschien t idee dat t "niet veilig" is. Als de jonkies er echt uitkomen, even goed in de gaten houden of ze t vlies eraf haalt, heel soms moet je even helpen een gaatje te maken, maar meestal doen ze t gewoon zelf hoor!

Oeh spannend!