Hond epelepsie aanval gister EN vandaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Hond epelepsie aanval gister EN vandaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 09:27

Hallo bokkers,

Sorry voor NOG een topic hoor..
dit is net gebeurt en ben best geschrokken
nouja ik vertel het wel even..
Kieta heeft epelepsie maar niet zo erg ( denken wij.. ) Gister onder het wandelen heeft hij er één gehad.. hij was ook niet zo moe als gewoon als hij dan een aaval heeft gehad. Wij schrijven het zoals gewoonlijk op de kalender en het bleek 3 maanden geleden te zijn dat hij sijn laatste aanval had gehad. Verder dus niet zo héél erg?!
Maar vanochtend ik zit gewoon achter de computer van alles en nog wat te doen, komt mijn moeder er aan lopen met de telefoon en zegt mij dat kieta wéér een aaval heeft gehad! en dat ze hem gaat ophalen met de auto..

oké!! 2 aanvallen dicht bij elkaar .. is dat wel zo goed?
Ik heb niet zo heel veel verstand van epelepsie aanvallen enz. maar ik weet wel dat het best gevaarlijk kan zijn! Verder is het ook nog zo dat je het s'nachts niet kan zien! behalve aan urine en kwijl enz. maar dat hebben we nooit gezien..

Sorry voor dit verhaal..
maar als je soms zo schrikt moet je het gewoon even van je afschrijven..

Bedankt voor het lezen..

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:32

Da's inderdaad wel gek. Zeker dat ze het tijdens het wandelen krijgt. Meestal krijgen ze een aanval in rust. Wat is Kieta voor hond en hoe oud is ze?

traan_beauty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 18:26

Kieta is 5 jaar..
en het is een Akita ( Is een soort japanse jachthond of sow.. )

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:40

Ik zou toch naar de DA gaan krijgt ze medicijnen tegen de aanvallen?

loulou

Re: Hond epelepsie aanval gister EN vandaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:45

de rotweiler van mijn oom en tante had het ook. hij kreeg ze op een gegeven moment steeds vaker en erger.

uiteindelijk hebben ze hem af laten maken. hij had vort een rare blik in z'n ogen en het leek net alsof ie niet wist wat hij deed. ze vertrouwde hem dus niet meer met de kinderen.

ik zou langs de DA gaan, mischien kan hij medicijen voorschrijven zodat het niet erger wordt.

Robyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:48

Ik zou idd even langs de dierenarts gaan. Ze kunnen het met medicijnen redelijk goed onderdrukken.

Edit: Typo

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:40

Als je nog niet bij de dierenarts bent geweest dan moet je daar zeker nog even naar toe gaan met Kieta.
De dierenarts kan medicijnen geven tegen de aanvallen.
Die aanvallen zijn zeker wel gevaarlijk, steeds als Kieta een aanval krijgt dan krijgen haar hersenen een klap en zal er steeds meer beschadiging optreden aan de hersenen.

Hier een topic van Loeckie, zij heeft ook een hond met epilepsie, misschien kan je is contact met haar openemen en vragen wat zij er aan heeft gedaan/doet.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=562219

Je hebt ook een speciaal forum voor mensen met honden die aan epilepsie lijden, hier kan je terecht met vragen, al deze mensen hebben ervaring met honden met epilepsie: http://quebec.messageboard.nl/8067/

Hiet nog enkele site's over epilepsie bij honden:
http://www.epilepsiebijhonden.nl/
http://www.hondenplaza.nl/page/infoepilepsie.php
http://members.home.nl/a.ververda/Wat%20is%20epilepsie.htm
http://www.huisdierendokter.nl/invallende_ziekte.html

Ik hoop dat je er wat aan hebt, heel veel sterkte met Kieta.

WendelJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:27

ook wij hebben een hond met epi. Ik kan je een paar dingen aanbevelen. Ga naar de dierenarts voor medicijnen. Het is echt niet goed dat een hond 2 aanvallen na elkaar heeft. Men spreek over clusteringen als er meerdere aanvallen binnen 24 uur zijn, en dit kan gevaarlijk zijn. Ook kun je je aanmelden op het forum: epilepsiebijhonden.nl. Hier zitten wij ook bij en iedereen helpt elkaar en daar zitten ook deskundigen online. Als je vragen hebt hoor ik het graag. Je kan me pb-en. Maar een ding niet zo laten hoor, stappen gaan ondernemen. Wij zijn nu vanaf december bezig met onze hond en we hebben een verkeerde dierenarts getroffen. We zitten nu bij een dierenarts die wel info van ons aan wil nemen. Maar alles is ten goede van onze hond. Veel succes.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:35

Nou, het is beslist niet goed dat een hond zo snel achter elkaar aanvallen heeft gehad.
Maar de medicijnen die je waarschijnlijk krijgt, zijn medicijnen voor mensen. Er zijn nl nog geen medicijnen voor dieren ``ontdekt`` die goed helpen bij epilepsie. Deze medicijnen voor mensen kunnen misschien wel helpen, maar geven weer andere nadelen. Hier kan je hond nog wel slechter van worden uiteindelijk. Het komt hier op neer: Of kiezen voor de medicijnen, maar uiteindelijk wordt het alleen nog maar op- en neer naar de dierenart, kosten, je hond krijgt pijn en takelt af, oftewel een aflopende zaak.
Of je kunt kiezen om het zo nog te laten, totdat er echt teveel aanvalen achter elkaar komen, en hij er last van krijgt. Dan zul je hem moeten laten inslapen. Zo krijgt hij waarschijnlijk een korter, maar betere kwaliteit van leven.

Het klinkt nu allemaal heel erg, ik weet het, maar denk er even over na, en denk vooral na òf je wel aan die medicijnen wilt beginnen!
Vraag informatie van je dierenarts, zoek info op op internet...
Ik hoop dat het goed eindigt!

*PS: Heb ik niet zelf verzonenn, allemaal gehoord van een ervaren fokster*

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:09

Citaat:
Hier kan je hond nog wel slechter van worden uiteindelijk. Het komt hier op neer: Of kiezen voor de medicijnen, maar uiteindelijk wordt het alleen nog maar op- en neer naar de dierenarts, kosten, je hond krijgt pijn en takelt af, oftewel een aflopende zaak

Dit is zeker niet altijd waar, fenobarbital is het medicijn dat er meestal gebruikt wordt en het kan bijwerkingen geven, maar dat kunnen een heleboel medicijnen. Er zijn ook een heleboel honden die het hier prima op doen, en waarbij het zeker geen aflopende zaak is. Die fokster heeft misschien zelf ooit een slechte ervaring gehad met een hond die fenorbarbital kreeg, maar dat betekent nog niet dat het bij alle honden zo gaat

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:56

Ja ik zeg al, ik heb hier zelf geen ervaringen mee, maar zij had dit gezegd. Maar het klonk in ieder geval wel zo alsof dat bij iedere hond zo zou gaan...
Nou ik weet het ook niet,...
Misschien info vragen aan je dierenarts? Hoe groot de kans zou zijn dat er bijwerkingen zouden komen?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:33

Super bedankt voor die site's en reacties van jullie

We zijn uiteraad al naar de DA geweest..
Hij krijgt nu toch iets meer medicijnen dan eerst!
Ze hebben idd bijwerkingen.. wat ik heb gemerkt is vooral dat hij er suffer en slomer door word! maar ook wel overgeven enz.

Hij heeft het nooit eerder zo snel achter elkaar gehad dus het is wel raar dat hij er in 1x 2 achter elkaar binnen 24 uur heeft..

Hopen dat het niet vaker gebeurt!

@loulou Ja, heb het wel vaker gehoord dat honden toch steeds minder weten wat ze doen! Naar voor je oom en tante dat ze dat hebben moeten doen Maar met zon hond kun je het ook niet vertrouwen

Nog maals super bedankt!
Ik hoop dat het weer een hele tijd gaat duren voor ze er weer 1 krijgt..!

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:38

Klinkt niet goed..
Ik hoop dat het weer goed gaat, want inslapen is natuurlijk ook niet leuk!
Heel veel sterkte en succes ermee!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:48

traan_beauty schreef:
Super bedankt voor die site's en reacties van jullie

We zijn uiteraad al naar de DA geweest..
Hij krijgt nu toch iets meer medicijnen dan eerst!
Ze hebben idd bijwerkingen.. wat ik heb gemerkt is vooral dat hij er suffer en slomer door word! maar ook wel overgeven enz.

Hij heeft het nooit eerder zo snel achter elkaar gehad dus het is wel raar dat hij er in 1x 2 achter elkaar binnen 24 uur heeft..

Hopen dat het niet vaker gebeurt!

Nog maals super bedankt!
Ik hoop dat het weer een hele tijd gaat duren voor ze er weer 1 krijgt..!

Ah, hij hád al medicijnen en was dus bekend met epilepsie?

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:35

Wij hadden een Beagle en die had ook epilepsieaanvallen.
Pilletjes gegeven die een tijdje geholpen hebben. Na een tijd kreeg hij meer en meer aanvallen, tot op een gegeven moment er soms zelfs geen 5 minuten tussen de aanvallen zat. Dag en nacht erbijzitten om te zien dat hij zich geen pijn deed tijdens een aanval.
We waren allemaal kapot. Na een aanval elke keer de uitwerpselen enzo opruimen,...

Zo kon het gewoon niet verder en we hebben hem moeten laten inslapen. Ben daar echt depressief van geweest.

Waarschijnlijk kwamen de aanvallen door een hersentumor. Die had hij waarschijnlijk door inteelt. De hond kwam Animal Express in Groot-Bijgaarden (de dierenwinkel die in Telefacts is geweest) en ik heb nog al mensen gehoord die net hetzelfde hebben meegemaakt met een hond vandaar. Ik koop nooit geen hond meer in een dierenwinkel...

traan_beauty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 17:51

Zielig Amaris..

Ja Rosita .. ze was al wel bekend met epelepsie. Maar eerst nog láng niet zo erg!! Tussen de 1ste 2 aanvallen zat een half jaar..

Gelukkig is het gister en vandaag ook niet meer gebeurt
Nu nog even zonder aub!!