Geiten + schapen topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Geiten + schapen topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:04

Hallo, er zijn verschillende dierentoppics. maar niet een echte verhalen toppic over geiten voor :
Kleine geitjes
Aparte geitjes
etc.

Vertel je verhaal bij je geiten ..
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 18-04-06 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:12

we hebben een geit gehad die heette Cynthia.. die kreeg 1 kleintje Naomi..Naomi kreeg 2 kleintjes Annabel en Wendy.. Wendy was buiten geboren en Annabel binnen.. Dus wendy werd verstoten.. Ik hebben haar met de fles op gevoed, en ze werd de makste en liefste geit met kunstjes.. Ze is helaas verkocht, omdat ons pap fokt .. en der is altijd een geit de baas, en de baas blijft een jaar.. Wendy kreeg een kleintje. Wendy kreeg 3 kleintjes.. 2 mannekes (naam kwijt) en 1 vrouwtje.. Blackey.. Blackey kreeg een 3-ling, Nemo(manneke) en Bambi(vrouwke) En nu denk je.. waar is de 3e? Ja.. die is dood .. Die had 2 langere achterpoten en kan niet staan.. Blackey is de enige geit bij ons die geen "gehandicapte" geitjes wil.. dat hebben wij nog nooit mee gemaakt.. Omdat het geitje lichamelijk niet in orde was, hebben we haar niet willen en kunnen op voeden ivm te weinig tijd. Ze is een paar uur later gestorven.Bambi kreeg 1 klein geitje.. Moby.. en daar hebben we geen kleintjes van. die moeten nog komen.. en deze generatie is in 6 jaar ontstaan... dit jaar hebben wij 5 drahtige geiten..
de papa(Bok) is een creme/wit kleurig menneke die de volgende geiten gedekt heeft:
Een grijze geit met bruine pootjes
Een zwarte geit met bruine pootjes
Een bruine geit
Een wit/grijze geit
En een bruin/zwarte/witte geit,,

we zijn aan het fokken om een grijze geitje te krijgen..

Fotos komen nog..

miesss

Re: Geiten Toppic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:51

heey een geiten topic leuk !:D
Ik vind geiten ook helemaal leuk , heb helaas zelf geen geiten want daar is gewoon hier de ruimte niet voor, helaas. Zou het wel heel graag willen. Op school wel allemaal geiten nu ook lammetjes natuurlijk en op de boerderij aan de overkant geiten, daar ben ik wel bij de bevallingen geweest. gelukkig allemaal geen gekke dingen gebeurd, bij de schapen wel behoorlijk wat gekke dingen meegemaakt. Die nubjes zijn het leukst met die flaporen , helemaal geweldig

Dit is lien die aan het bavallen is 1 bokje 1 geitje .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes michelle

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:04

kunnen we er geen geiten/ schapen topic van maken ??? ik heb nl. 5 schapen + lammeren

miesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:19

ja, vind ik wel een goed idee

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 22:24

uitsteken idee! Tis tenslotte familie

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:03

Hoi allemaal

Ik ben ook een geitenfan, ik heb zelf vijf dwerggeitjes.
Een van een fokker (is helemaal geen goed geitje helaas), twee van Bellewaerde (een pretpark) en twee van de kinderboerderij dichtbij. Ze heten Jully, Svarta, Luna, Nouca en Astra.
We hebben ze gewoon voor het gezelschap en ze zijn heel actief!

Arrabel

Re: Geiten Toppic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:21

Wij hadden ook een geit op stal, het was een soort waakgeit.
Als iemand die ze niet kende op het erf kwam ging ze meteen polshoogte nemen en als die gene haar niet beviel dan ging ze bok bewegingen maken....

Ze heeft in haar leven vaak lammetjes gehad, ze was weer gedekt en dus zwanger.
De boer had haar een stuk verderop naar een man gebracht die een bok had om haar te laten dekken.
De volgende dag kwam ze weer naar huis.
Sik (dat was haar naam) liep altijd los, ze ging nooit van het erf af en liep altijd met de boer mee.
In de zomer lag ze bij iedereen lekker in het zonnetje en vond het heerlijk lekker over haar koppie gekroeld te worden.

2 dagen na de Sik naar de bok was geweest kwam ik op stal en de boer vertelde dat Sik gestolen was!
Ik natuurlijk meteen in mijn auto gesprongen en de buurt af gaan rijden om Sik te zoeken.
Even later kreeg ik een telefoontje van de boer, Sik was terecht....
Ze was op haar eigen houtje terug naar de bok gelopen (nog een aardig stukje langs de weg!) en heeft zich nogmaals laten dekken...

Toen ze terug was moesten we natuurlijk best lachen maar Sik kreeg ook wel een beetje straf omdat ze zo stout was geweest..

Sikkie werd dikker en dikker, en we verheugde ons op de kindjes van Sikkie, maar 2 weken voor dat de geitjes eigenlijk geboren moesten worden kreeg Sik een miskraam.
Haar baby's (het waren er 2) waren al helemaal compleet, alles zat er op en er aan, maar ze waren niet meer in leven.
Sik is toen ontzettend depressief geworden, ze lag alleen maar in haar hok, en mekkerde zachtjes, ze wou niet eten en vermagerde.
De dierenarts werd erbij gehaald maar niets hielp

Sik leek na een tijdje weer wat op te knappen maar daarna ging het weer slechter met haar, nu zakte ze ook zomaar door haar poten heen en kon niet meer opstaan.
De veearts gaf haar dan prikken waardoor ze weer opknapte maar dat was meestal maar voor 1 dag.
De veearts constateerde dat ze ontsteking had, ze was daar heel ziek van.
Ze kreeg weer medicijnen, maar het hielp niet meer.
Sik werd zieker en zieker, weer de veerarts erbij maar die kon niks meer voor Sik doen, haar lever en nieren waren al door de ontsteking aangetast en we hebben haar moeten laten inslapen.

Ik hoop dat ze nu toch nog bij haar lammetjes is.....

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:27

zal ik sjoert even pben om dat de naam dan verandert moet worden in geiten en schapen topic ?????

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:27

he Arrabel, geen fijn verhaal zeg... Goed dat Sik van haar pijn verlost is.

Er zijn hier nog mensen met dwerggeitjes hoor, ik ken er van vroeger nog een paar.

Ja Helina je mag Sjoert pb'en, goed idee

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 19:40

hey.. goed idee op de titel te veranderen oja.. deze week krijgen wij kleintjes onze zwarte geit en de witte geit zijn aan het kegelen(jaa dat doen geitjes ook ) dus hopen dat alles goed gaat..
wat jammer van Sik.. sterkte

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:40

ik heb sjoerd gevraagd om de naam te veranderen in GEITEN + SCHAPEN TOPIC 2006 is ieder een het daar mee eens ?? ik denk van wel.

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:46

zie hier mijn topic over mijn schapen. nieuwe foto's moet er nog op gezet worden. heb weinig tijd sorry. mijn ouders hebben ongeluk gehad.

viewtopic.php?f=73&t=562574&start=0&st=0&sk=t&sd=a
veel kijk plezier

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:47

Aangezien er veel voorstanders zijn, laat ik de schapenmensen ook toe in dit topic Veel plezier.

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:00

TOPPIE BEDANKT :p :p :p

basje123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:04

Heeyy,
Wat leuk! Ik heb ook een schaap: Spooky. Ze is 28 maart bevallen van 2 mooie lammetjes!! Die heette Goldy en Shena. Ze zijn super lief! De foto's plaats ik later wel want ik moet nu snel weg!

Groetjes Joyce

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:55

Ik heb een angora geitebok: James en een Hampshire Down ram: Co. Co's broertje Jaap (samen waren zij Jaap & Co) is vorig jaar overleden. Co en James zorgen nu samen voor het gazon van onze 'voortuin'.

_Nicky

Re: Geiten + schapen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:04

Het verhaal over mijn dwerggeitje (bokje... maar goed )...

Mijn dwergbokje Mazzel, komt van de kinderboerderij vandaan. Hij had ook nog een zusje, maar die wilde de kinderboerderij zelf houden. Eigenlijk gingen we daarvoor, maar des ondanks dat mijn moeder perse een geitje wilden, is het het bokje geworden. We noemden hem Mazzel (toen ie geboren was noemden ze hem Daantje) omdat hij anders naar de slacht zou gaan, dus hij had 'mazzel' dat ie bij terecht was gekomen.
Hij is heel slim, hij kent kuntjes zoals de Spaanse pas, liggen en zitten op commando, op commando over een hindernis heen springen, en nog veel meer.
Even een fotootje van hem:

Afbeelding

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:45

ahhhh wat lief zet morgen foto's van mijn schaapjes op de site gr Franca.
spooky is echt cool. ben benieuwd naar de foto's

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:12

Meld zich

Ik heb een eitje van 6 jaar. Ze staat op de kinderboerderij waar ik werk.
Het is een dwergje en ze heet Mulan.
Ze heeft nu een lammetje, een hele zwarte en die heet Shenzi.
Shenzi had een broertje, Bonzai maar die is helaad na 3 dagen overleden..
Verder heeft Mulan nog 9 andere lammetjes in haar leventje gehad. Dus een totaal van 11!
Een paar daarvan wonen nog op de boerderij, de andere hebben een ander goed huisje!

Natuurlijk is Mulan niet het enige geitje we hebben nog meer dwerggeiten, witte melkgeiten, Wallische geiten, Bontegeiten, nederlandse landgeiten, toggenburger geiten. Binenkort krijgen wee ook weer twee nubische!

We hebben ook schapen!
Ouessanten, zwartnblessen en Hampshiredownschapen!

En Sik, waarover arrabel vertelde, kende ik ook

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:26

meldt zich ook
Ik heb sindskort ook een heuse melkgeit Crique-je van nu 3 maanden oud:
Afbeelding
dit is een foto van zo'n anderhalve maand geleden, nu past ze al niet meer op schoot

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:29

Halllo....

Ik heb vijf Quissantschaapjes.. 4 ooitjes en 1 ram...

Hier een fotootje van twee stuks in de sneeuw..
Afbeelding

Sweetselina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:56

Wij hebben ook twee schapen om ons weiland mooi te houden.
Het zijn Clun Forrest schapen.
Ze heten Mabel en Wisse.
Mijn moeder heeft ze op moederdag kado gekregen.
Ze kwamen toen er net dat hele gezeur was over Mabel Wisse Smid.
Helaas is er op het moment 1 heel erg kreupel en komt vandaag de dierenarts.
Hopen dat hij wat kan vinden.
Foto's plaats ik nog wel een andere keer.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:05

Bij ons ook 2 hoogzwangere schaapjes, moesten normaal bevallen op 18 april, maar er is dus nog steeds nix uitgekomen...

Dus blijven hopen

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:33

Ik heb laatst foto's gemaakt van schaapjes in het weiland. Deze staan vlak bij ons huis!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door x_Charlie op 19-04-06 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt