2 vrouwtjes bij elkaar? ( konijnen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bachus

2 vrouwtjes bij elkaar? ( konijnen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 10:08

Mijn ex-ram Bifi is gister overleden...
Het vrouwtje( mata hari) zit heel stil in het hok wil er ook niet uit ( hok staat altijd open).
Mijn collega gaat naar het buitenland en heeft een heel lief flapoortje van 2 jaar. Zou ik die 2 bij elkaar kunnen zetten?
Mata hari heeft de afgelopen 2 jaar al 3 verschillende mannetjes gehad die allemaal door verschillende redenen zijn overleden, en het klikte altijd binnen een week! Iemand advies ? wil haar echt niet alleen laten!!

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:11

Volgens mij kunnen 2 vrouwtjes makkelijk bij elkaar. Als het nou 2 mannetjes waren is het een ander verhaal. Waarom twijfel je er eigen lijk over??

kus
anke

MDWStables

Re: 2 vrouwtjes bij elkaar? ( konijnen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:13

Vrouwtjes kunnen goed bij elkaar, mannetjes niet.

banish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:26

Ook mannetjes (mits gecastreerd) kunnen bij elkaar. Ze hebben alleen véel ruimte nodig. Maar dat geldt ook voor vrouwtjes. Sommige vrouwtjes dulden geen ander vrouwtje.
Ik zou het lekker proberen. Het ligt aan de karakters of het klikt samen. Niet aan het geslacht.
Stel dat het niet klikt, kun je proberen om een jong dier te koppelen aan jouw voedster. Meestal gaat dit namelijk makkelijker.

En goed in de gaten houden of je nijn nog wel goed eet. Soms zijn ze zó verdrietig dat ze zich gewoon doodhongeren...

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:24

ik had eerst ook 2 konijnen (vrouwtjes) die konden ook goed met elkaar omgaan , toen is er eentje overleden en toen was dat andere konijn ook erg stil en het ging niet zo goed, ze was toen 4 jaar toen hebben we een ander konijntje erbij gehaalt die was 9 weken (ook een vrouwtje) toen hebben we een schot in het hok gezet zodat ze elkaar niet kunne zien maar wel ruiken, na paar dagen het schot eruit en eerst wel beetje vechten maar dat ging ook zo over. ze zijn nu beste vriendjes terwijl het konijn van 9 weken al even groot als hem was en nu bijna 2 keer zo groot als de oudere.. dus het gaat vast wel goed mischien gaan ze eerst een beetje vechten maar dat gaat meestal wel over hoor