wie hebben er allemaal een husky? als ik later een hond wil (dus minder werk en een groter huis heb), wil ik een husky. maar m'n vriend is neit overtuigt... vertellen jullie nou eens de leuke dingen van een husky waardoor m'n vriend wel overtuigd raakt
Toen ik in het asiel een hond uit ging zoeken zat daar ook een prachtige Husky. Ik was meteen verkocht en ging in gesprek met iemand van het asiel, toen ik die gene vertelde dat ik geitresseerd was in de Husky kwam er meteen een verhaal! Deze Husky liep steeds weg, luisterde niet, en kon absoluut niet alleen zijn. Dit was zelfs zo erg dat hij door dubbel glas was heengesprongen omdat iemand hem alleen had gelaten!
Husky's zijn mooie honden maar ze zijn niet echt aanhankelijk, ze moeten heel veel beweging hebben en eigenlijk altijd wat de doen hebben anders worden ze vervelend. Als je met een Husky gaat wandelen dan kan je hem eigenlijk nooit los laten want hij zal weglopen. Als hij iets intressants ziet dan zal hij daar achteraan gaan en niet meer terug komen. (uitzonderingen daar gelaten!)
Als je dus een hond zoekt voor de gezelligheid en om mee te knuffelen kan ik je een Husky afraden.
Het zijn meestal schitterdende honden qua uiterlijk!
maar karakter, ik was een kind, naar mij heeft hij nooit wat gedaan behalve wat gegrommeld. Ze moeten duidelijk weten wie de baas was (niet: ik duw je in de garage, en jij laat mij de baas zijn, maar onze hond heeft daarvoor letterlijk door de lucht moeten vliegen). Het is ook geen knuffelhond, als je binnenkwam dan begroette hij je met een kwispelstaart, dat was had. Je kon hem een aai geven zonder problemen maar meer contact was er niet. Het is geen knuffelhond, hij herkent je, begroet je en daarmee is de kous af.
Speeltjes trekken ze hun neus voor op, buiten rennen vinden ze heerlijk. Loslaten gaat hoogst zelden omdat ze niet onvoorwaardelijk naar je luisteren!
Iedere herfst/winter (zeker als je een reu hebt) worden ze een paar maanden flink fel, ook veeeel huilen (niet handig als je buren hebt). Husky's zijn géén allemansvrienden, een vreemde draaien ze zich voor om en mag niet aan hun zitten!
het zijn qua karakter geen makkelijke en zeker geen doorsnee honden!
voor onze situatie was hij supergeschikt, op een boerderij, altijd los en 's avonds in huis. Lange wandelingen meermaals per dag. Twee mensen in huis, een kind (ik) waar hij niks tegen deed. En mijn moeder.
Mam en Atu hebben echt letterlijk moeten strijden om de alfahond te mogen zijn. Uiteindelijk is mam dit toch geworden met veel moeite. En iedere seconde, iedere gebeurtenis zal de hond TOCH proberen alfa te worden!
dus:moeilijk opvoedbaar, sterke eigenwil, kan niet omgaan met vreemden, heeft veel beweging nodig, en zeeeeer zelfstandig!
tsja het ligt eraan wat je van een hond verwacht... Maar in de meeste gevallen zijn husky`s geen goede huishonden... En kan er ook niet verwacht worden van ze dat ze dat worden...
hahahaha als ik dit zo lees denk ik dat mijn husky niet normaal is
houdt niet op met knuffelen gaat als ze zin heeft juist helemaal gek doen met speeltjes. alleen thuis zijn gaat (tegenwoordig) super.
maar idd wel dezelfde nadelen als wat al gezegd is: kan niet loslopen als ze janken zijn je buren niet blij. als ze in de rui zijn ben je ook niet blij zoveel als er vanaf komt.
en verder moet je echt een liefhebber van dit ras zijn en je er heel erg goed in gaan verdiepen.
Husky's hebben heel veel aandacht nodig en beweging. Ze zijn ook moeilijk opvoedbaar.
Een vriend van ons kwam wel is bij ons logeren en had ook een husky en dat best was hartstikke lief! hij ging klaarstaan als je zijn tuigje om wou doenen hij mocht zelfs een restaurant mee naar binnen. Ze kunnen lief zijn,maar volgens mij willen mensen alelen een husky omdat ze er mooi uitzien. Dan kan je er beter geen nemen. Heb wel ervaring met honden want dit ras is zeer moeilijk.
Helaas heb ik ook alleen maar negatieve ervaringen met husky's die als gezinshond worden gehouden. Niet dat ik ze zelf ooit heb gehad, maar heb wel mensen gekend die ze hadden en verschrikkelijk veel problemen kregen met dit ras.
Ten eerste gingen ze verschrikkelijk huilen als ze ook maar even alleen gelaten werden terwijl het alleen laten toch normaal werd opgebouwd. Binnen de kortste keren dus ellende met de buren.
Opvoeding en training is goed te doen bij dit ras is mijn ervaring.
Ze hebben echt heeeel veel beweging nodig en niet alle husky's kunnen losgelaten worden. Dat betekend dus echt elke dag kilometers fietsen. Doe je dat niet dan loop je de kans dat je behoorlijk gefrustreerde honden krijgt met alle gevolgen van dien.
Je moet niet van een schoon huis houden want verharen betekend een tweede vloerbedekking. De meeste husky's die ik gekend heb leefden trouwens liever buiten dan bij de cv met hun dikke bontjas.
De enige waarbij ik het gewoon goed heb zien gaan is bij mensen die echt met de sledehondensport bezig zijn.
Als ik jou was zou ik echt heel veel informatie opvragen en vooral beginnen bij de rasvereniging.
Husky zou ik noooit nemen als gezellig voor in het gezin/om los te laten lopen op het erf. Ik vind dit echt honden voor voor de slee, lekker aan het werk. Knuffelig zijn ze zeker niet. Dat is iig mijn ervaring. Wij hebben onze husky ook zo gauw als het kon weggegeven aan iemand die hem voor de slee ging trainen. Het beest kon bij ons gewoon zijn energie niet kwijt, hoeveel we ook gingen lopen.
Je moet er wel goed mee handelen want husky's zijn hele moeilijke dieren om iets te leren. Wij hebben zelf een akita inu,, familie van de husky en die zijn ook moeilijk om iets aan te leren enzo. ik zou er nog goed over nadenken