Wat doen jullie met je hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Wat doen jullie met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 15:56

Hoii

Ik vroeg mij eens af.. wat doen jullie allemaal met je hond? Dan bedoel ik buiten.. gaan jullie rennen.. of weten jullie nog leuke spelletjes?

Zelf weet ik dus absoluut niet wat ik zou moeten doen.. Misschien jullie nog leuke spelletjes?

Met de bal begint saai te worden want dat doet ze al de hele tijd..

Annelies200

Re: Wat doen jullie met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:58

ik heb een grote duitse herdershond.. maar hij is al erg oud en kan nie tmeer zo lang lopen/rennen.
hij vind stokken gooien en ze dan weer terug brengen super leuk maar na 2 stokken is ie al bekaf... helaas..
ballen vind ie niet zo leuk.
vroeger ging ik me altijd verstoppen en dan moest de hond me zoeken!

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:59

Bij ons in het park liggen van die boomstammen ongeveer 2 meter uit elkaar ofzo, daar kan hij dan overheen springen en beetje gek doen. Verder balletje, stokje , frisbee of gewoon lekker een lange wandeling

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 16:00

O ja dat is ook wel leuk om te doen.. stoppen en zoeken..

Weet iemand nog leuke dingen om te doen? Ze is heel braaf dus ze kan gewoon los..

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:48

Lekkere lange wandelingen in het bos maken... Als de hond al volgroeid is, gaan fietsen, vindt de mijne erg leuk in ieder geval.
Spelen met zo'n flostouw... vindt ze ook helemaal geweldig.
En verder... misschien dat ik ooit behendigheid met haar wil gaan doen.
Je kan je hond misschien ook leren om over kleine hindernisjes heen te springen en om te slalommen enzo... Dan kan je een leuk parcourstje maken. Soort behendigheid, maar dan gewoon thuis.

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:15

Behendigheid is inderdaad leuk. En springen, ik vind het zelf wel leuk om met de bal te spelen want mijn hond is nogal hyper

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:30

Stumper_ schreef:
Lekkere lange wandelingen in het bos maken... Als de hond al volgroeid is, gaan fietsen, vindt de mijne erg leuk in ieder geval.
Spelen met zo'n flostouw... vindt ze ook helemaal geweldig.
En verder... misschien dat ik ooit behendigheid met haar wil gaan doen.
Je kan je hond misschien ook leren om over kleine hindernisjes heen te springen en om te slalommen enzo... Dan kan je een leuk parcourstje maken. Soort behendigheid, maar dan gewoon thuis.

ben het helemaal met je eens!
deed ik met onze vorige hond ook, maar we hebben nu een labrador pup, moet eerst nog w88 voordat ie dat allemaal mag.
maar ik loop wel vaak met haar, mag niet te ver, en oefeningen met bij me komen, zit, af, blijf enzovoort doe ik ook vaak. en cursus is oowk vet leuk

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:33

Ik doe aan Flyball met mijn hond.
Hij moet heen rennen over 4 hindernisjes, dan met zijn poot op een hendel meppen, de bal vangen die dan aan komt vliegen en weer terug over die hindernisjes.
Dat dan in teamverband van 4 honden in een wedstrijdje tegen elkaar.

Hardstikke leuk!!

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:56

Flyball zal het niet worden omdat mijn hond gaat flippen van andere honden (lees overal naartoe rennen waar het niet mag ) Behendigheid lijkt me heel erg leuk.. maar hoe kan ik een slalom maken?

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:24

Ik hoef niks te doen. Zodra ik hem loslaat vermaakt ie zichzelf wel, dan is hij door het dolle heen en niet meer te stoppen
Verder laat ik hem stokken zoeken. Zeg zoek en hij vliegt snuffelend weg en komt later terug met een stok, en dan wat heen en weer gegooi met dat ding.
Ik skate ook met hem, vind ie ook erg leuk
En als hij eens niet op mij let en ergens mee bezig is, verstop ik me achter een boom of iets en dat is ook erg leuk, dan rent hij alle kanten op om mij te zoeken, en als hij me eenmaal ziet helemaal gek

Maarja ik heb dan ook echt een ADHD hond daar niet van, is bijna 11 maanden en met de dag wordt het erger

Mijn andere hondje is te oud voor dat soort dingen, die is half doof en blind, maar af en toe kan ie uit het niets even een sprintje trekken maar dat was het dan ook wel weer

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:32

Haha een ADHD hondje Dat verstoppen is ook wel leuk ja.. hebben we 1 keer gedaan.. maar toen kon ie ons echt niet meer vinden.. was echt zielig

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:51

Mijne kan mij soms ook echt niet meervinden, en rent in wanhoop richting huis, maar dan fluit of roep ik zijn naam en hij komt weer in volle vaart m'n kant op

Stumper_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:26

Gemma_Luuvv schreef:
Flyball zal het niet worden omdat mijn hond gaat flippen van andere honden (lees overal naartoe rennen waar het niet mag ) Behendigheid lijkt me heel erg leuk.. maar hoe kan ik een slalom maken?

Met clickertraining gingen we wat oefeningen van behendigheid doen (instructrice deed behendigheid met een van haar honden ) en die had van die speciale dingen voor zo'n slalom... Maar ze zei tegen ons dat we ze gewoon konden maken van *denkt diep na* van die bamboestokjes... Met ongeveer 2 tegels tussen elke stok. Gewoon 2 voeten tussenruimte ongeveer. Nog even een belangrijk iets:
Als dit de stokken zijn: . . . . . dan moet de hond vanaf boven gezien aan de rechterkant inhaken. Anders wordt het als fout gezien op wedstrijden.

[edit:] de hond moet dus zo lopen:
http://artpad.art.com/?ix9i8j1jk8n4 voor het idee

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:37

als ik met hem wandel doe ik niet echt iets bijzonders, maar soms als ik me verveel ga ik hem kunstjes lere
hij kan al: opzitten
recht op zijn achterpoten staat
liggen
doodliggen
op de tafel springen( vind mijn moeder wat minder)
op zijn achterpoten gaan staan en poot geven
gewoon poot geven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:54

Lekker wandelen en fietsen, ze gaat soms mee paardrijden.
Ze kan ook wel trucjes, heb net een nieuw boekje met 'circuskunstjes' maar we gaan nu eerst lekker samen op de bank hangen.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:00

lekker ravotten (meestal gebeurd dat in de woonkamer )

verder doen we ook jachttraining, daarmee versterk je de band heel veel tussen de "jager" en hond.. echt geweldig!! Onze hond kan nu al een heleboel dingen, bij 1 sloot kan ik me een half uur vermaken
("jager" omdat het eigenlijk geen jagen is maar alleen apporteren, dus geen echt dood wild)

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:30

ik doe vanalles met mijn honden
in mijn profiel vind je vanalles want het is te veel om op te noemen

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 07:13

Dankjewel voor jullie tips.. Clickertraining ga ik misschien ook doen bij een hondenclub.. vrouw heeft daar veel ervaring mee.. En is goed voor teddie.. Ik ben nou teddie aan het leren om
op een blok te gaan staan.. maar ze snapt het niet

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:27

veel belonen, lekker gek doen, dan snapt ze het vanzelf

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:21

Mijn hondje is pas 7 maanden, dus we zijn nog niet heel veelzijdig

Meestal maken we gewoon lekker een wandeling, en gooien af en toe een balletje. Als het rustig is in het park, oefenen we soms ook met bepaalde oefening die we meekrijgen van de puppycursus, zoals af en blijf