Weglopen...:-S :-S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yootje15

Weglopen...:-S :-S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 18:13

ik heb een vraagje, ik heb een hond (beagle van 10 maanden), maar hij loopt sinds zo'n 2 weken steeds weg, al zodra ik hem loslaat. Hebben jullie daar ook last van, dat je hond achter elk teefje aanloopt?!

Ik weet wel dat het in de aart van de beagle zit en dat het er misch aan ligt dat hij nog een 'echte' man is. Maar klopt het dat het door castreren vermindert of ophoudt? Ik vind het namelijk best eng , hij is dan wel gechipt en heeft een penning, maar ik woon vlak bij aardig drukke wegen, waar ze nogal hard rijden. Dus ik ben bang dat hij nog eens als een kip zonder kop de weg over loopt, omdat hij aan de overkant een leuke hond ziet . Dat heeft hij namelijk al veel vaker gedaan, alleen niet bij zo'n drukke weg!

Dus hebben jullie hier ook last van?!

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:36

ik heb op de hondentraining geleerd dat je je hond alleen los moet laten op onbekend terrein.
Op bekend terrein, dus bij jou in de buurt kent hij het en weet ook precies waar de lekker ruikende honden wonen en waar hij zelf woont.
Dus ik denk dat je hem dan niet meer los moet laten......

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:49

Ik laat mijn reu nu ook niet los, hij heeft ook de lentekriebels.

Normaal kan ie in het bos oid prima loslopen, maar als je een deur open laat staan smeert 'ie m. Ach ja, mannen.

Hij is trouwens 5 1/2 jaar.

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:26

ow ok...dan heeft hij vanaf nu ook een los laat verbod!
Is jou hond gecastreert? Zo ja, hoe oud was hij toen?

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:06

Die van mij niet...

Knettergek als ie wat ruikt.

Vriendin was hier laatst, die heeft een loopse teef. Nou meneer zat alleen maar te piepen.. Op die momenten vind ik het nog wel eens jammer dat ie nog man is.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:03

Ohw , dit herken ik helemaal. Onze hond loopt sinds een half jaar elke keer weg. Het is een kruising Friese stabij ,wetterhoun. Daar staan deze rassen ook wel bekend om. Hij blijft ook gerust 5 uren weg. We hebben al een schrikdraadje op de plek waar hij steeds onder het hek door ging. Maar nu heeft hij weer ergens anders een gat gegraven.. we worden er doodmoe van. Terwijl hij zoveel ruimte heeft op het terrein. Wil hij nog buiten de hekken...
Oja, hij is 6 jaar en niet gecastreerd..

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:54

Mijn honden zijn verliefd.... er is een hond in de buurt loops, en ik heb nu 2 piepende honden in huis....
echt vervelend...
we gaan nog een keer met ze naar de keuring, en misschien wordt de oudste dan gecastreerd....
de jongste heeft er minder last van...

maar op dit moment gaan ze absoluut niet los want ze steken zo de weg over om naar het teefje te gaan!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:23

Mijn reu heeft (nog) nergens last van. Hij is nu 7maanden. Maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen!

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:28

Ik heb ook een Beagle van nu 11 maanden oud en ik kan die van mij ook niet loslaten, dit ligt gewoon een beetje aan het ras Beagle, die gaan gewoon hun neusje achteraan. Als ik met mijn hond ga lopen dan doe ik ze aan de longeerlijn zodat ze nog wel lekker kan rennen, maar dat ze wel vast zit. Veel succes met je hondje

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:33

Wij hebben een Welsh Springer Spaniël van bijna 1,5, nog een echte reu. Ik kan hem ook niet loslaten, zodra hij een andere hond ziet is hij weg. Wij gebruiken nu dan ook zo'n uitrolriem, zodat hij toch los is maar ook vast zit .

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 16:34

Ja, wij hebben ook een uitrolriem. Maar die gebruiken wij niet elke dag, omdat als je dan een keer met de korte lijn loopt, hy er de heletijd aan gaat trekken.

Maar ik zit nog te trijfelen of ik hem ga castreren, omdat het ook gewoon in het ras zit. En hij nu ook aan het puberen is: hy eet alles wat hy vinden kan. Zelfs zijn kussen in zijn mand heeft hy voor de 5x gesloopt ( de andere keren heeft hy dat gedaan toen hij pup was ).

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 00:02

Och jeetje, met goede training kunnen al deze honden best wel loslopen op verantwoorde plaatsen hoor. Geen enkele hond moet je natuurlijk los langs de straat laten lopen (al was het maar voor de autobestuurder die níet weet dat die hond zo goed luistert) maar daar waar ruimte is moet dat wel te leren zijn.......
Vooral jachthonden zijn gefokt om samen te werken met hun baas en de Friese rassen zijn echte erfhonden..

Allemaal aan de slag om leuker en interessanter te zijn/worden dan de omgeving? Balletje mee, voertjes in je zak, verstopspelletjes doen...... moet goed komen!

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 00:04

wij hebben ook een beagle mannetje 2,5 wil ook nog wel weglopen maar gaat super als andere honden erbij zijn....en eten meenemen!

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:03

Rosita schreef:
Friese rassen zijn echte erfhonden..

Kan wel zo zijn, maar de onze loopt heel irritant elke dag wel weg..

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:42

Rosita schreef:
Och jeetje, met goede training kunnen al deze honden best wel loslopen op verantwoorde plaatsen hoor. Geen enkele hond moet je natuurlijk los langs de straat laten lopen (al was het maar voor de autobestuurder die níet weet dat die hond zo goed luistert) maar daar waar ruimte is moet dat wel te leren zijn.......
Vooral jachthonden zijn gefokt om samen te werken met hun baas en de Friese rassen zijn echte erfhonden..

Allemaal aan de slag om leuker en interessanter te zijn/worden dan de omgeving? Balletje mee, voertjes in je zak, verstopspelletjes doen...... moet goed komen!

Sure, hij kan normaal ook prima loslopen [ in het bos dan ]
Maar elk voorjaar heeft ie het even in z'n bol.

Maar meneer is gewoon stronteigenwijs en als ie wat ruikt werken z'n oren niet meer.. En als het een loopse dame is dan kan ik zo hoog en laag springen als ik wil, maar meneer heeft echt geen oog voor mij.

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:48

wij hebben een duitse staande langhaar van 1 jaar een reu,hij mag twee keer in de week loslopen word die ook niet zo dapper en loopt die ook niet zo ver weg