Maar het viel gelukkig mee. We hebben pino ondertussen bijna 5 jaar. En zondag avond toen we thuis kwamen merkte we het meteen, hij had pijn. Waar zagen we toen nog niet maar later op de bank wel in zijn rug heel duidelijk. Hij hielt hem helemaal bol en piepte helemaal. Maar even aangekeken hij heeft vaker last van krampen en stijfheid. en is 10 jaar oud dus....
Maar maandag ochtend leek het alleen maar erger niet opstaan om te begroeten. Maar als die met wandelen eenmaal liep ging het wel goed zeer goed zelfs. Toch s'middags de dierenarts gebeld omdat hij nog wel pijn had. En we konden s'avonds wel langskomen.
Daar aangekomen was een nieuwe dierenarts maar ooh zo vriendelijk eerst maar even nageken op de normale dingen. nagels geknipt en iets bij zijn kont uitgeknepen. Daarna was zijn rug aan de beurt. Helemaal gevoeld en waarschijnlijk was het een lichte hernia of iets in die richting. Daarna zijn poten nog even gecontroleerd daar zit links voor lichte artrose.
Met beide viel als ik me een beetje aanpaste goed te leven. Door zijn rug moet die rustig aan doen en mag geen gekke dingen meer doen ( nadat sprong die vrolijk bij die DA van de tafel) En dus ook niet meer met het balletje en andere honden. Lange wandelingen mag gelukkig nog wel.
De komende paar dagen moeten we hem rustig houden omdat die door de medicijnen overmoedig kan worden.
Maar we zijn blij dat het zo meeviel. Toen ik maandag weg ging dacht ik even het slechtste.
Dit is hem een paar maanden geleden. Knappert he