Ik heb haar sinds 11 december 2005 in huis.
Ze is 5 jaar, geboren in de Nederlandse Antillen (st. Maarten) en een onbekend ras.
Bij de vorige mensen moest ze weg wegens een jack russel met epilepsie, telkens als die een aanval had zou Flora de jack aanvallen wat op zich een logisch iets is, kijk maar in een roedel wolven; er kunnen geen zwakke schakels in de roedel zitten dus die worden uitgeschakeld, dat gebeurde dus daar in huis ook en dat kon niet langer.
Toen ik ging kijken naar Flora had ik mijn andere hond toevallig mee en kon er meteen gekeken worden hoe de twee met elkaar op konden schieten... dat ging goed, ik was verkocht en na een bezoekje aan de dierenarts (ik wil geen verborgen gebreken hebben) die haar goedkeurde heb ik haar officieel in huis genomen.
Al die tijd ging het goed, ze heeft last van voedernijd, maar dat is geen probleem; ik zet ze gewoon uitelkaar als ze gaan eten, niet moeilijk. Tijdens het uitlaten doet ze heel vals; grommen, trekken en wil ze naar de hond die we tegenkomen, zetrekt niet met al haar kracht, zij is sterker en ik kan haar op mijn pinkje houden tenzij we een rottweiler tegenkomen, dan wordt ze gek. Mooi dat ik toch de baas ben en ze wel degelijk super onderdanig is naar mij toe.
Een paar weken geleden ging het alleen een beetje anders dan anders; ze viel Vosje steeds vaker aan uit het niets (ander hondje van mij), geen verwoondingen of zo, maar wel agressief.
Dat was niet het enige... op een dag liep een van mijn katten langs Flora, net als elke andere dag, maar dit keer vloog Flora van haar plek en greep m'n kat die daarmee -en ook van schrik- een fikse salto maakte.
Ik heb Flora meteen bestraft en de kat na gekeken; een fikse kras boven zijn oog, niet kapot, maar wel heel erg opgezet wat ik heb af laten koelen met water, kat geschrokken, maar verder niks (weer geluk gehad).
De volgende dag herhaalde dit verhaal zich, alleen dan bij de poes die Flora passeerde midden in de kamer, zij was alleen sneller dan de hond en er is verder niets gebeurd.
Daarna nog een paar keer bij Vosje en nu is het alweer twee a drie weken rustig, maar ik vertrouw haar niet meer, ook gromt ze steeds meer naar mij (wat ik niet toelaat btw).
Ik heb laatst met mensen gesproken die ook wel verstand hebben van honden (zijn fokkers geweest) en daar kreeg ik te horen; aanpakken of spuitje...
Tja, aanpakken wil ik wel, doe ik ook, maar als er niks gebeurd wat niet door de beugel kan, kan ik ook niks doen.
Ik kan haar niet meer vertrouwen, ik kan amper van huis weggaan zonder te denken of ze door de voordeur heen gaat omdat er een hond voorbij loopt, ik moet Vosje altijd maar weer in de bench doen omdat ik Flora niet kan vertrouwen dat ze niet ineens weer gek doet tegen Vos (als ik weg ben zitten de honden in de gang en de katten in de woonkamer).
Dit kan niet langer doorgaan, maar wat moet ik nou?
Flora is hardstikke gezond, is een echt knuffeldier en het breekt mijn hart als ik denk dat ze weg zou moeten, maar als het zo doorgaat kan ik haar niet -meer- aan.
Ik weet het, lang verhaal, maar weet iemand hier misschien iets wat ik het beste kan doen, ik weet het niet meer en ... ik weet het niet meer?
Dit is Flora;

Knuffeldier

Vos links en Flora rechts, uitpuffen na het spelen.

Flora kijkt waar baasje is, wil naar binnen

Gewoon leuke foto