Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik heb een poes van bijna 1 jaar oud die erg agressief gedrag vertoont. Op advies van de dierenarts heb ik haar zeer vroeg laten steriliseren (± 6 maanden), dit bleek niet te helpen.
Nu zegt de dierenarts dat ze tijdens de geboorte waarschijnlijk zuurstoftekort gehad heeft en daardoor agressief is. Dit wordt steeds erger. Iedereen (ook mij) valt ze aan (ook in het gezicht) en ze krabt en bijt vaak tot bloedens toe.
We hebben alles al geprobeerd; straffen helpt niet, ze blijft gewoon doorgaan. Haar gedrag negeren haalt ook niets uit.
Tijdens onze vakantie is ze bij een vriendin (die zelf 3 katten heeft) in huis geweest, in de hoop dat meer gezelschap haar goed zou doen. Het enige wat ze daar echter deed, was een hele week brommen tegen de andere 3 katten en ook daar bleef ze mensen aanvallen. Van die katten was ze trouwens wel bang, terwijl die heel rustig bleven.
Het enige waar ik haar rustig mee kan krijgen is haar continu eten te geven, maar ze lijkt in staat zich letterlijk dood te eten.
Wat kan ik het beste doen?