ze mekkeren me de oren van mijn hoofd !!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

ze mekkeren me de oren van mijn hoofd !!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 18:37

oke ik heb een probleem en wou wat tips van het kritische bokt.

ik zal ff kort het verhaal vertellen.

op een stage adres een paar jaar geleden hadden ze geitjes (leuk lief voor een ander) en die stonden allemaal op knappen (bevallen).
op een ochtend had ik daar een nog geen uur oud lammetje gevonden die niet helemaal deed wat hij moest doen.
dus s'middags lag hij nog op de plaats waar hij terwereld was gekomen met zijn broertje was alles ok dus ik naar mijn begeleider die had mij dus gezegd als hij dood gaat gaat ie dood ik moet er nix van hebben.
dus je raad het al ik in super penny actie en dat beest op ge pakt (was veels te klein paste in de binnen zak van mijn jas waar hij dus nog 2 uur werd warm gehouden s'avonds dat beest mee naar huis 5 maand aan het dokteren voeden enz enz geweest met als resultaat een geit in de bus die me op de voet volgde en zeer aanhankelijk is.
en aangezien ik in die 5 maand zo gehecht was aan die misvormde hond heb ik hem gehouden geen probleem.
na een jaar is hij gecastereerd (de stank was niet te harden) en kreeg hij door omstandig heden een vriendinnetje erbij.
eerst hadden ze een hectare land en waren ze vrij en blij geen gemekker dus.
nu door omstandigheden hebben ze een stukkie van 4 bij 6 met hokje en torentje, hooi naar believen, om de dag bix (anders word mevrouw te dik en krijgd ze last van dr knietjes), iedere dag wel wat broodjes, 2 keer per jaar gewormd en de hoefjes worden netjes bij gehouden.
nu zal je denken dat zijn blije geitjes,
ik heb verder de ballen verstand van geiten maar waarom mekkeren ze zo belachelijk veel dat deden ze anders nooit.
ik word er helemaal lijp van ik kan geen stap buiten zetten of mijn stem laten horen of mevrouw begind te mekkeren en hard ook nog, alsof ze dood gaat.

wat doe ik hier aan ik ben radeloos

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:59

die geit is gek op jou en schreeuwt letterlijk om jou aandacht, volgens mij.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:18

zorgen dat ze niet kunnen zien dat je buiten komt ofzo?? en vinden ze elkaar wel leuk genoeg dat ze daar genoeg gezeldschap aan hebben??

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:47

Ik vermoed een combinatie van... Bij de hectare land was veel meer ruimte en daarmee ook minder zicht op jouw gangen... Nu zitten ze bij elkaar op een klein stukje (en eerlijk gezegt vind ik 24m2 te klein).

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:08

Ja, dit komt omdat ze veel meer met jou bezig zijn, dan met het land, ze zitten dicht op je, en zijn toch op je gesteld, ze weten dat ze van jou eten krijgen!
Misshcien gaat het vanzelf over, maar ik denk een groter stuk land de enige oplossing is....

als ik 's morgens de lammerenstal hier op mijn werk binnen kom , tuuten mijn oren ook, die schreeuwen met 70 tegelijk.... als ze eten gehad hebben is het over, maar een paar uur later doen ze het net zo hard weer.

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:57

ze doen het inderdaad omdat ze niks anders te doen hebben dan op jou te letten... als jij dus buiten komt hebben ze zoiets van ETENNNN HALLLOOO HIER STAAN WE !!!

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 10:45

bedankt voor de reacties

maar ik ben me er bewust van dat ze in een klein stukje staanmaar er is door omstandigheden niet een betere oplossing, ze komen wel regelmatig als het gras groeit in een grote droog staande sloot te staan aan de ket.

en ik ben me er bewust van dat ze mekkeren om dat ik ze aandacht geef en voer, maar wat doe ik er aan om er voor te zorgen dat ze minder mekkeren.
wat mekkeren vind ik niet erg maar zo mekkeren alsof ze dood gaan vind ik helemaal nix dat gaat me aan het hart.
zelfs de buren zeggen wel eens heb je ze alweer mishandeld ze klinken zo zielig????
dus tips om dat te voorkomen graag alles is welkom.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:49

Niks lijkt mij, alleen een groter stuk land regelen. Is er niks te regelen met een boer?

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:08

Jeetje, dat is een moeilijk probleem....
Je kan een geit niet verbieden te mekkeren....
En een wielandje van 4 bij 6 met een torentje moet opzich wel kunnen voor 2 geitjes.
Zou het misschien te maken kunnen hebben met de pubertijd?
Misschien wilt mevrouw gedekt worden?
Mekkert ze en doet meneer lekker mee?

Een oplossing.....
Dat is wel heel moeilijk. misschien nog meer speeltjes in het hok, een skippybal, takken, boomstammen.
Dan zijn ze misschien meer afgeleid zodat ze vergeten te mekkeren?

Moeilijk hoor, misschien gaat het wel weer over.....

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 12:12

de boeren hier zijn nogal gesteld op hun land hier, mijn tinker staat ook bij een boer die wel makkelijk is qua paarden maar er mag niet meer dan 1 draadje om het land (en daar blijven mijn geitjes niet achter).
en puber tijd ik weet van het bokje dat hij 4 of 5 jaar is en de dame moet minstens 2 jaar ouder zijn (ik heb geen idee hoe oud die beesten worden ).
en dat ze gedekt moet worden kan mischien een oplossing zijn daar had ik ook al aan gedacht maar ik weet ook niet wanneer dek seizoen is van ze.
en idefix (het bokje) mekkert alleen mee als hij me daad werkelijk ziet en niet alsof hij dood gaat, hij stop ook als hij geen aandacht krijgd alexis (de geit) gaat vrolijk nog een uur door.

en speeltjes heb ik ook al aan gedacht we hebben 4 boxers daar rennen ze af en toe mee door de tuin (ze hebben een identiteids probleem) maar ballen intresseert ze niet.
boomstam word hem niet dan hebben ze helemaal geen gras meer en dat is ook niet de bedoeling mischien in het nieuwe verblijf (dat duurt nog minstens 4 maand)
maar ze krijgen vaak grote takken (snoei afval) zodat ze de blaatje en de bast enzo er af kunnen knagen daar zijn ze dan een half uurtje mee bezig tot ze er zat van zijn en dan nog vaak met volle mond mekkeren .

dus het is zeker een vervelend verhaal