welke dwergkonijn: langoor of puntoor? HELP...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

welke dwergkonijn: langoor of puntoor? HELP...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:38

Ik wil graag een dwergkonijntje. Nu wilde ik graag een dwerg met puntoortjes. Die vond ik er een stuk stoerder uit zien en ze zijn mooi klein. Maar nu hoorde ik van en vriendin dat de dwergkonijntjes met puntoor vaak erg actief zijn. En ik wil echt zo'n knuffelkonijn hebben!
Maar hangoortjes zijn ook iets groter volgens mij. Weet iemand hoe groot ze ongeveer worden (hoogte en breedte) en heeft iemand misschien een foto

alvast bedankt

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:42

Het lijkt mij stug dat karakter iets te maken heeft met het wel of niet hebben puntoren.

Misschien heb je iets aan deze site: http://www.dwergkonijn.com/

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:43

Nerwen schreef:
Het lijkt mij stug dat karakter iets te maken heeft met het wel of niet hebben puntoren.

Misschien heb je iets aan deze site: http://www.dwergkonijn.com/

die site doet t niet bij mij ligt dan dat aan mijn compu? ik zal aan de linkerkant alleen maar rkuisjes

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:48

Gek, bij mij deed ie 't wel...

Andere site dan: www.deknagertjes.nl . Als je dan iets naar beneden scrolt, dan zie je in het menu links wel iets staan met informatie

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:56

hmm daar staat dat pooltjes (puntoor) agressief zijn en kleurdwergjes (puntoor) vinnig zijn maar er staat ook dat hangoortjes vaak groter kunnen uitgroeien iemand hier ervaring mee??

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:34

Vaak kunnen inderdaad de Hangoortjes wat groter worden. Puntoortjes heb ik ook ervaring mee dat ze wat minder knuffelbaar zijn. Hangoortjes liggen echt lekker bij je.
Ik heb een aantal puntjes gekent en gehad en ik vind ze gewoon minder lief dan de knuffel-hangoor.

Goed alternatief: het Voskonijn. Voskonijntjes hebben wel (half)staande oren, of helemaal staand. Ze zijn actief maar toch ook lief om te knuffelen. Ik heb op dit moment 2 Voskonijntjes, een mannetje en een vrouwtje. Het vrouwtje is erg kattig. Ze is gewoon niet lief. Maar het mannetje is een schat. Heerlijk geweldig super konijn. In mijn profiel staat een foto van mijn voskonijntjes.

PolosportJ

Re: welke dwergkonijn: langoor of puntoor? HELP...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:38

vind t erg moeilijk vind de puntoortjes echt een mooi maatje hebben. maar vind de hangoortjes wel echt groot Ik ben ook cavia's gewend maar hoe groot is die van jouw dan? waar kan je die halen?

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:46

hmm ga toch maar voor de langoor denk ik... wen ik vast wel aan dat ie wat groter is haha lees namelijk nu allemaal op sites dat ze iid nogal pittig en vinnig kunnen zijn. En ik denk dat als ie me een x hard bijt of aanvalt ofzo ik m niet meer durf te pakken haha

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:57

Nou ik ben gek op hangoortjes, die zijn ook actief zat in hun hok s'nachts jammer genoeg
Maar wel echte knuffels, al is volgens mij een dwergkonijntje ook heel knuffelig hoor!

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:59

heidiLOVER schreef:
Nou ik ben gek op hangoortjes, die zijn ook actief zat in hun hok s'nachts jammer genoeg
Maar wel echte knuffels, al is volgens mij een dwergkonijntje ook heel knuffelig hoor!

maar dan neem ik wel een hangoor dwerg

Arrabel

Re: welke dwergkonijn: langoor of puntoor? HELP...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:29

Ik vind dit wel een leuk konijn...
Afbeelding

Of deze:
Afbeelding

Deze is ook leuk! (Engels Hangoor)
Afbeelding

Marrke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:22

Die hangoren die jij laat zien Arrabel zijn niet echt de mooiste. Maar ja dat is natuurlijk mijn mening

Ik vind een hangoortje leuker, ook vaak qua karakter, dat wil natuurlijk niet zeggen dat konijntjes met punt oortjes niet leuk zijn natuurlijjk!
Wel is het zo dat een hangoortje vaak wel groter word dan een punt oortje en dat is toch wel wat waar je wel rekening mee moet houden