Kat krabt behang van de muur...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Kat krabt behang van de muur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:21

Iemand tips om dit te voorkomen? Tis echt verschrikkelijk, woon net 5 maanden in m'n huisje, alles nieuw. Gelukkig doet ie het alleen in z'n eigen kamer, maar toch, mooi is anders, dus alle tips zijn welkom

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:33

Krabpaal neerzetten?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:34

Er zijn "geurtjes" om je kat het beter naar de zin te maken, of om t krabben tegen te gaan. Informeer eens bij de dierenwinkel

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:34

Heb er 100 ofzo, behang is blijkbaar leuker, het stomme is, ik heb zo'n krabtoren en hij doet het aan de muur precies achter z'n krabpaal, zal ie mis wezen ofzo

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:35

Sienna schreef:
Er zijn "geurtjes" om je kat het beter naar de zin te maken, of om t krabben tegen te gaan. Informeer eens bij de dierenwinkel

Hmm, dat ken ik niet, zal eens opzoek gaan

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:40

Elles schreef:
Krabpaal neerzetten?

Het hebben van een krabpaal is inderdaad van groot belang als je de rest van je spullen heel wil houden. Zorg ook voor een krabpaal die stevig staat en blijft staan als de kat er tegenaan duwt of gaat hangen.

Hoe lang moet ze trouwens in die kamer zitten? Als ze lang op een klein kamertje moet zitten kan ik mij voorstellen dat ze uit verveling maar eens aan het behang gaat beginnen. Heeft ze wel een raam met een beetje leuk uitzicht? en wat speeltjes.

Mijn katten mogen trouwens vrij in het hele huis lopen vind ik veel leuker voor ze.

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:45

Die katten van jou die sporen gewoon niet
Haha sorry zou er verder geen oplossing voor weten, ik heb geen ervaring met katten 'houden'.
Haha maar ik zie het alweer voor me, die twee stouterts lekker aan het behang
Misschien speciale geurtjes o.i.d?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:46

Een krabpaal is geen garantie dat je kat t huis niet meer sloopt. Onze kat sloopt de bank als ze alleen is ( waar we nu kleden overheen gooien om het tegen te gaan) ze heeft 2 krabpaalen staan maar krabt daar zelden aan. Toevallig ondekte ik dat ze graag krabbeld aan een kurken pannen onderzetter (die lag onder een plant) dus heb ik haar die gegeven en nu is het krabben aan de bank helemaal over Mischien vind jou kat dat ook wel fijn?

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:47

Zoals ik zei, ik heb meerder krabpalen, helaas kan ik z'n surogaat broer nog niet telang los laten lopen in huis als ik er niet ben, 'n paar uurtjes gaat wel, maar langer niet, hij sloopt nl de rest van m'n huis, het is uit eindelijk wel de bedoeling dat ze heel de dag los komen te lopen, maar nu nog even niet, het gaat wel steeds beter hoor Maar hij doet eigenlijk alleen 's nachts, overdag zit ie er niet aan. Ik weet dat opgesloten zitten niet de ideale situatie is, maar uiteindelijk komen ze wel lekker los te lopen hoor

Barvrouwke

Re: Kat krabt behang van de muur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:49

Onze kat die vond onze kokos deurmat helemaal het einde. Als hij mee naar binnen loopt, dan moet hij altijd even zijn "nagels slijpen" misschien kun je er een neerleggen, of aan de muur spijkeren?

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:52

Hmm, bedenk me op eens dat hij helemaal weg is van m'n zeegras mand, het eerste wat hij doet als ie beneden komt is daar z'n nagels aan slijpen, mss moet ik er een kopen voor op z'n kamer

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 23:02

Dat is het proberen waard.
Verschillende katten hebben gewoon verschillende voorkeuren voor materialen waar ze graag aan krabben.

De ene zit ook graag op iets te krabben bijvoorbeeld de deurmat en de ander staat graag ergens tegen aan te krabben (Met een beetje geluk is dat dan je krabpaal)

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:25

Ik zou ook iets zoeken waar hij helemaal verzot op is om aan te krabbelen en dan maar hopen dat hij je behang dan wel met rust laat. Onze Ketchup heeft weer iets anders: hij heeft ook een krabpaal waar hij altijd mee in de weer is, maar als er niemand thuis is gaat hij met de gordijnen of de vloerkleed op de trap verder, terwijl hij daar overdag niet aanzit, omdat hij weet dat het niet mag! Erg vervelend, want de gaten zitten er ondertussen in. Hij loopt overigens overal waar hij wil en mag overdag ook naar buiten, dus wat het is ik weet het niet...