Hoi, wij hebben sinds een jaar 2 katten ,beide gecastreerd en gesteliliseerd. Sinds kort wordt er elke avnond ,als wij op bed liggen geplast ergens. We denken ook dat er een andere kat binnen komt en die plast. Omdat onze katten het nopg nooit hebben gedaan. Maar weet iemand wat tips hoe we er achter komen welke kat het doet. Of tips tegen de geur. Groetjes Justine
Tips tegen het plassen zijn heel uiteen, er kan van alles aan de hand zijn. Ik heb het ook bij één kat heel erg gehad, die bleek last te hebben van de kattenbak vulling, het stoof teveel. Ik heb dus een duurdere vulling gekocht en het probleem was opgelost! Tegen de stank? Haal Halemiet, kan je bij de dierenspeciaal zaak halen, werkt enorm goed tegen de stank.
die van mij deed het ook. Terwijl ze een kattenluik heeft. We denken gewoon dat het komt door de tijd van het jaar, of door stress. Nu is alles rustig, en gaat het weer goed en gaat ze naar buiten.
Je zal eerst moeten vaststellen of het werkelijk een vreemde kat is of toch 1 van jouw katten. Is het een vreemde kat, dan moet je zorgen dat die niet meer in huis kan komen. Als het toch wel 1 van jouw katten is, dan kunnen er meerdere oorzaken mogelijk zijn. Buiten omgevingsfactoren kan het ook de gezondheid zijn. B.v. een blaasontsteking of blaasgruis. Dat zal je moeten uitzoeken. Hier is trouwens een linkje waar je mogelijk iets mee kan.