Hond met ADHD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Hond met ADHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:57

Zo lijkt het soms.
Word er helemaal gek van. Ik heb helemaal niks met dat beest!
Hij is nu 6 maanden. M'n ma verwent m teveel, hij mag op de bank, krijgt super veel snoepjes etc etc....

Nu krijgen we het gedonder, hij molt ALLES, als hij de kans had gehad was het hele huis geruïneerd, niks kan hem wat schelen. Hij springt van de ene bank naar de andere, pleurt van de trap, het doet hem allemaal niks.

Als hij van mij van de bank moet, gromt hij naar me en soms probeert hij me te bijten, natuurlijk straf ik hem dan behoorlijk want dat mag hij gewoon niet.
Nu ben ik ziek, lig ik met mijn laptop op de bank. Dat beest is getikt, springt hij boven op me laptop, houd nergens rekening mee.

Sorry dat ik het zeg maar die laptop betekent momenteel veel meer als dat beest, als hij hem kapot maakt ben ik ook geneigd hem het huis uit te schoppen, ben het helemaal beu!

ellepel

Re: Hond met ADHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:04

opvoeden!!!!!!

nee is nee, lief gedrag word beloond, verkeerd genegeerd.

begin onderaan, hij mag niet op de bank,maar zijn eigen mand .
geen snoepjes maar hondenbrokken in zijn bak!
basiscommando's aanleren zoals zit, hier en blijf.

gewoon net als kindertjes..nee is nee en opvoeden.
jaja klinkt makkelijk,maar is t enige wat werkt als je over 2 maandnen geen supervernieler wilt hebben

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:06

Ja dat weet ik ook, maar mijn ma verwent hem teveel, en wat je ook zegt tegen d'r, ze doet toch wat ze zelf wil.

Als ik Nee zeg en me ma Ja dan zal dat beest ook denken van 'wat is het nou' , denk niet dat dat zal gaan helpen.
Mam-lief doet toch haar eigen zin...

Het is trouwens een beagle, onze 4e hond en de 2e beagle. Maar in vergelijking met de vorige beagle is deze verschrikkelijk.. Die andere was ontdeugend maar wel braaf opzich..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:16

woeiii, een beagle?
lekker eigenwijs zijn die he?
en ze horen je wel,maar ondertussen doen ze net of ze doof zijn hahahaha

geef je ma op d'r donder en zeg dat ze jou meer moet verwennen dan die hond...
t is echt je ma d'r schuld, je hond weet en kent geen grenzen dus doet ie lekker waar ie zelf zin in heeft.

als je je laptop heel wilt houden sluit je em toch ergens op?
in een bench of in de gang?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:17

ten eerste je hebt een beagle. Lees eens goed, een hond die moeten zo strak opgevoed worden anders heb je een probleem. Ok bij dat ras zitten ook uitonderingen, maar waarschijnlijk bij deze niet. Ga er mee op cursus, die mensen kunnen jou het beste helpen. kan je vragen stellen, en dan zie je waarom jou hond zo druk is.

succes

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:36

Als je hier in Vlissingen met een beagle op cursus komt nemen ze je dat niet met dank af , ze zijn je liever kwijt als rijk.

Ellepel: Mijn moeder doet toch wat ze zelf wil, m'n pa, broertje en ik zijn dat beest min of meer beu omdat hij gewoon niet luisterd wat je ook probeert.

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:45

Nog geen minuut geleden, zeg m'n ma dat ie op z'n plaats moet.... Maar hij heeft een mand en een bench. Dus ik zeg van: wat is nou z'n plaats? Z'n bench of z'n mand... Zegt ze dat ik niet zo moet zeuren..
Dus ik zeg dat ik helemaal gek van dat beest word gewoon.

Zegt ze doodleuk tegen mij: Nou dan ga je maar naar boven

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:47

Moeder & hond naar cursus..

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:52

ja je moeder en de hond op cursus sturen...
En als je niet welkom bent zoek je een andere cursus... heel simpel ze moeten iedereen accepteren die serieus met zijn of haar hond aan de slag wil..

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:59

Zelf consequent blijven. De hond weet echt heel goed het verschil bij wie ie wel of niet hoeft te luisteren. Als jouw ma geen zin heeft om het goed op te voeden is dat haar probleem als ie niet luistert. Maar dan wordt het niet jouw probleem.

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 21:07

Ik ben wel consequent maar mijn ma word boos op mij als ik hem van de bank afstuur ofzo, heb regelmatig mot met d'r vanwege onze andere meningen .

Ik pak hem wel goed aan hoor heb ik het idee, maar het is zo tegenstrijdig..