hondje uit Spanje geadopteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

hondje uit Spanje geadopteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:04

Ik vertel nu pas mijn verhaal omdat ik eerder niet de kans meer kreeg: ik kan op mijn computer niet meer inloggen namelijk. Ik kan dus ook geen vragen meer beantwoorden.

zoals jullie weten ben ik mijn trouwe hondje Polleke verloren. Ik heb daar nog ontzettend veel verdriet van, want ze is nog altijd geen moment uit mijn gedachten. Maar ik moet door met mijn leven, en er zijn nog zoveel honden die op een goed tehuis zitten te wachten. We zijn in 2 asielen in Nederland geweest maar daar zaten (gelukkig) weinig honden. Voornamelijk grote en een enkel kleintje. Via www.doggy.net ben ik terecht gekomen bij www.hondeninnood.com. Dit is een organisatie die honden in Spanje opvangen in een asiel. Via deze website kun je een hond adopteren. Vorige week maandag besloten daar een bepaald hondje te nemen en meteen doorgegeven. Ik had geluk, de maandag erop zou er meteen een lichting honden naar Nederland komen, en de mijne kon nog mooi mee.

Maandag om 18.12 uur landde het vliegtuig in Brussel en mijn moeder en ik wachtten in de aankomsthal. We zagen mensen met een hondenriempje en gingen er op af. "komen jullie ook een hond halen?" "ja, jullie ook?". De groep werd steeds groter, steeds mensen erbij "komen jullie ook een hond halen?" "welke hebben jullie?" etc. Heel leuk. Er waren mensen helemaal vanuit Friesland gekomen, uit Leiden, Tilburg en Roermond. In totaal kwamen er 10 honden. WAar ik heel blij om was, was dat de hond Nouska geadopteerd was. Zij was een noodgeval. Haar poot was niet goed en kon wegens de kosten niet gerepareerd worden. Het was dus of in laten slapen of adopteren. Gelukkig is dat laatste gebeurd.

Ik herkende mijn puppie meteen en we kregen er een Spaans paspoortje bij. Vandaag naar de dierenarts geweest en daar vonden ze haar ontzettend leuk en lief. Ze heeft een wormkuurtje gehad en ik heb voedingsadvies gekregen. Ze is wat mager en ze heeft een luchtweginfectie. Deze moet binnen een paar dagen over zijn, anders krijgt ze een antibiotica kuurtje. Het is net een engeltje. Nu ik achter de computer zit, ligt ze hier naast mij op een kleedje. Ze is hier meteen thuis. Ik heb in Eindhoven overnacht en ze deed alsof ze altijd al in huis gewoond had. Sprong meteen op de bank om daar te gaan liggen en zo. Eten doet ze redelijk goed, niet naar mijn zin maar genoeg. We hebben haar na lang beraad Sokkie genoemd. Ze is een echte sokkie namelijk.

Hier foto:
Afbeelding

afgaande op deze foto lijkt ze ietwat op een schotse terrier. IN werkelijkheid is dat helemaal niet zo, heeft ze wat meer weg van een schnauzer

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:06

Wat een scheet! Veel plezier ermee!

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:07

waat een sgeetepoepps!!!! ehgt heel lieef!!!!!!!!!!

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:07

Ach gos, geweldig wat een lekker bekkie !!!
Heel veel plezier met dit lekkere ding!

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:08

Wat leuk voor je, ookal kan ze een andere hond nooit vervangen, ik vind het super dat je zo'n kleintje een nieuwe kans geeft hier!

Leuk hondje om te zien ook!

Veel plezier met d'r.

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:08

Wat een ontzettend leuk beestje zeg!
Heel veel plezier ermee!

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:09

Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot! En wat een werelds smoeltje zeg! Ik heb ook een hondje uit Spanje (via stichting AAI) en geen seconde spijt van gehad, denk dat jij er ook een wereldhuisgenoot aan hebt, veel plezier met elkaar!

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:09

Lief beessie! Veel plezier nog!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:18

ahhh,wat een ongeloofelijk lief bekkie heeft dat hondje,hoe is het nu met haar pootje??moet dat gerepareerd worden??

leuk voor je dat er een nieuwe hond is,polleke zal deze nooit vervangen,maar het wordt wel weer een nieuwe liefde,waar ruimte zat voor is,om daar ook ongelooflijk van te gaan houden!!

heel veel plezier met haar en heel veel gelukkige jaren,maar dat gaat zeker lukken!!

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:24

Wat een schatje.
Ik hoop dat jullie snel gewend zijn aan elkaar.

Desiree

Re: hondje uit Spanje geadopteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:24

Afbeelding

Deze foto heeft Jantine (oudehinken) gemaakt bij haar thuis. Hier zat Sokkie al prinsheerlijk op hun bank geinstalleerd. Dat is het eerste dat ze leren......
Laatst bijgewerkt door Desiree op 30-03-06 17:40, in het totaal 3 keer bewerkt

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:26

Wat een mooi hondje helemaal mijn smaak.
(de link van hondeninnood werkt bij mij trouwens niet )

Tam_

Re:

wat een scheetje!
Veel plezier nog met haar !!

Robin

Re:

Ahh ik ben verliefd !! Wat een ongelofelijk lief poepig hondje is dat zeg

Veel plezier nog met elkaar

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:32

het is een heel lief hondje echt om verliefd op te worden.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:39

kimmie261 schreef:
ahhh,wat een ongeloofelijk lief bekkie heeft dat hondje,hoe is het nu met haar pootje??moet dat gerepareerd worden??

leuk voor je dat er een nieuwe hond is,polleke zal deze nooit vervangen,maar het wordt wel weer een nieuwe liefde,waar ruimte zat voor is,om daar ook ongelooflijk van te gaan houden!!

heel veel plezier met haar en heel veel gelukkige jaren,maar dat gaat zeker lukken!!

Mijn hondje heeft niets aan haar pootjes. Degene die de poot (op 3 plaatsen blijkt achteraf) gebroken had, was de husky Nouska. Die was door iemand anders geadopteerd.

Ik heb het recente nieuws van Nouska even van www.hondeninnood.com gecopieerd:

Even wat anders want ik heb goed nieuws over Noushka de 2 jaar oude Husky die was aangereden en voor “oud’ vuil in de berm was achtergelaten. Noushka is afgelopen maandag vanuit Malaga naar Amsterdam gekomen om onderzocht te worden omdat zijn haar linkerachterpoot niet kon gebruiken.
Afgelopen dinsdag is zij onderzocht en was te zien na bestudering van de röntgen foto’s dat haar : kuitbeen, scheenbeen en een teen op meerdere plekken waren gebroken. Tevens was knie en heup flink toegetakeld door de botsing maar gelukkig niet gebroken. Er was even spraken van het amputeren van de poot omdat het lichaam al bot aan het aanmaken was op de gebroken delen en dat het ongeluk al te lang geleden was gebeurd. Echter van amputeren wilde ik niets weten en na flink overleg met de orthopedisch-chirurg is er besloten een kans te wagen om de poot te redden en Noushka nog een fijn leven te geven, op vier poten wel te verstaan.
Gisteren is zij om 9:30 de ok ingegaan en pas na 13:00 uur waren dokters klaar met de operatie. Om het been te bewaren moest er veel bot verwijderd worden dan wel gebroken weer worden omdat dit verkeerd was aangegroeid. Omdat het bot weer verkeerd aangroeide en doorwoekerd was met ontstekingen was het ook een vreselijk bloedrijk geheel dus bij het opereren was er veel bloedverlies.
Ook had Noushka koorts en is daardoor haar metabolisme veel sneller dan normaal , dus moest er voortdurend veel meer narcosemiddel worde toegediend dan normaal. Echter na de lange operatie kwam gistermiddag het verlossende woord dat Noushka goed uit de narcose was gekomen en weliswaar suf maar vrolijk met haar staart zat te zwiepen als iemand haar riep of aaide.
Zojuist heb ik vernomen dat Noushka ook goed de nacht is doorgekomen en heel voorzichtig en weliswaar ondersteund met een soort rollator een bolus en een plasje heeft gedaan.
Ga haar nu ophalen want volgens mij wil zij graag weer onder de mensen zijn en lekker op bed liggen.
Vanaf volgende week gaat zij naar haar nieuwe baasjes in Hoek van Holland.
En ook chapeau voor deze mensen dat zij hoe dan ook Anoushka wilden adopteren , zij wisten dat Anoushka ziek was door de botbreuken, veel tijd,geld en energie moesten gaan steken in revalidatie en medicijnen en voorlopig nog niet de hond hebben die zij graag willen hebben oftewel een lekker dartelende Husky van 2 jaar. Maar zij hebben er alle vertrouwen in en gaan zich 110% inzetten voor Anoushka, nogmaals chapeau.

NoaFleur schreef:
Wat een mooi hondje helemaal mijn smaak.
(de link van hondeninnood werkt bij mij trouwens niet )

Je kunt er ook komen via www.doggy.net en dan "herplaatsingen' aanklikken en dan vind je verschillende instellingen die honden vanuit het buitenland ter adoptie hebben.

By the way... Bobbes vindt haar maar een beetje een insect.... ze kijkt een beetje op haar neer en gromt wat. Maar soms wil ze ook met haar spelen, maar dat vindt Sokkie weer heel eng. Het komt wel goed met die 2.

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:13

Jeetje Desiree, ik wist niet eens dat Polleke er niet meer is. Wat ontzettend klote zeg

Over Sokkie; Gefeliciteerd! Wat een schatje Hoe oud is ze nu?

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:20

wat een ontzettend leuke hond Desiree Erg leuk met die witte voetjes

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:23

sorry,ik dacht dat het jou hondje was...met dat pootje..

maar wat super fijn dat iemand de husky heeft geadopteerd!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:42

Wat fijn dat jij (en al die andere mensen) deze hondjes een nieuw thuis kunnen bieden!

Echt top!

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:50

leuk dat je een hondje een nieuwe kans geeft,je moest eens weten hoeveel mensen er zomaar een hond kopen,en dan pas stilstaan bij de zorgen voor het beestje.

Het is een pracht hondje

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:22

Afbeelding

hier nog een leuke foto van sokkie.

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:25

Ah wat een lief hoofdje heeft ze, echt goed dat je haar een tweede kans geeft!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:38

Wat een leuk hondje. Je had me die eerste foto al voordat je het hondje had laten zien.
Ziet er lief en leuk uit hoor op die bank.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:38

Ik ben blij voor je dat je een toekomstig nieuw vriendje hebt gevonden.

Was wel een wereldreis zeg. Die foto van de opvang is maar een vreemde foto..daar lijkt het hondje heel anders van model.. niet goed zou je zeggen. Van de andere foto's krijg je n beter idee.
Succes met de opvoeding en veel geluk allemaal