Het kan een manier van je kat om te laten blijken dat ze het er niet mee eens om alleen gelaten te worden.
Maar het kan ook met de hormonen te maken hebben.
Sommige katten willen opeens een plas en een poepbak hebben.
Onze kat poepte op de bank als we niet thuis waren, en op een gegeven moment begon ze dat ook 's nachts te doen.
Uit nijd ging ze het zelfs doen vlak nadat we thuiskwamen.
Maar sinds ik twee kattenbakken heb staan, met kattebak korrels met lente geur is het over.
@sax89 straffen hielp bij onze kat niet. Hooguit hielp het als je het toevallig zag gaan gebeuren snel op een bestraffende toon te roepen naar haar. Ze liep dan in één streep naar de kattebak.
Toevallig stond in het clubblad, De Korte Golf, van de raskattenvereniging (NRKV) over Bach Bloesem therapie bij katten.
Er werd daarin ook een voorbeeld genoemd van een kat die niet meer zindelijk was, Bach bloesem therapie gegeven en het was over.
Helaas heb ik het blad vanochtend aan mijn DA gegeven.
Ik geloof dat niergruis ook kan leiden tot onzindelijk gedrag. Wellicht kan overstappen op voer tegen niergruis ook een oplossing bieden.
Als je de plasplekken schoonmaakt met een sterk ruikend middel, zullen er geheid weer plassen, want haar geur is dan weg, dus die geur moet weer terug.
Succes ermee.