Zaterdag krijgen we, mits het klikt met ons teefje, een nieuw hondje erbij, Spike.
Dit is een reu en willen we dus laten helpen.. (het teefje word ook geholpen maar ze moet nog 1 keer loops worden

Groetjes Barbara
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barbara17 schreef:Ja voor Simba is toch gebleken dat een maatje voor haar erbij veel leuker is en dat ze er echt behoefte aan heeft om lekker te spelen enzo en we hebben de tijd de ruimte en het geld, dus waarom niet![]()
We hebben inderdaad een afspraak gemaakt voor aankomende vrijdag om Simba te laten helpen. Daarna zien we wel hoe het met het andere reutje gaat, hij schijnt onderdanig te zijn, dus dat moet dan wel goedkomen, en anders word die ook gewoon geholpen
Groetjes Barbara
baroen schreef:tja maar wat is banketstaaf, 1 keer snijden of misschien meerdere malen tegen de zin in jonge hondjes die dan misschien in het asiel belanden of gewoon tegen de muur doodgesmeten of verzopen worden? Klinkt hard maar gebeurt natuurlijk nog steeds he... Dan liever ff snijden en van al het gezeik af zijn!Barbara17 schreef:Ja voor Simba is toch gebleken dat een maatje voor haar erbij veel leuker is en dat ze er echt behoefte aan heeft om lekker te spelen enzo en we hebben de tijd de ruimte en het geld, dus waarom niet![]()
We hebben inderdaad een afspraak gemaakt voor aankomende vrijdag om Simba te laten helpen. Daarna zien we wel hoe het met het andere reutje gaat, hij schijnt onderdanig te zijn, dus dat moet dan wel goedkomen, en anders word die ook gewoon geholpen
Groetjes Barbara
juist een onderdanige hond niet laten castreren... het KAN daardoor alleen maar erger worden.. als jullie teefje "geholpen" ( ik hou niet van dat woord) is, kun je hem gelukkig gewoon heel laten... ik ben niet zo van het snijden in gezonde dieren... opletten moet je altijd met dieren, dus ook met je reu en met andere loopse teven.. maar daar ben jezelf bij...
Citaat:juist een onderdanige hond niet laten castreren... het KAN daardoor alleen maar erger worden.. als jullie teefje "geholpen" ( ik hou niet van dat woord) is, kun je hem gelukkig gewoon heel laten... ik ben niet zo van het snijden in gezonde dieren... opletten moet je altijd met dieren, dus ook met je reu en met andere loopse teven.. maar daar ben jezelf bij...
Citaat:tja maar wat is banketstaaf, 1 keer snijden of misschien meerdere malen tegen de zin in jonge hondjes die dan misschien in het asiel belanden of gewoon tegen de muur doodgesmeten of verzopen worden? Klinkt hard maar gebeurt natuurlijk nog steeds he... Dan liever ff snijden en van al het gezeik af zijn!
Edding3000 schreef:ja ik ben het met je eens, maar vele eigenaren zijn niet bekwaam op zo een dier te letten! en daar zit toch wel de twijfel bij mij. Ik heb er zelf geen ervaring mee met honden (slechts met katten maar dat verhaal is niet hetzelfde uiteraard) maar ik vind het erger als die jonge dingen uiteindelijk in het asiel belanden, verwaarloosd worden of nog erger mishandeld of gewoon worden vermoord.