Citaat:
juist een onderdanige hond niet laten castreren... het KAN daardoor alleen maar erger worden.. als jullie teefje "geholpen" ( ik hou niet van dat woord) is, kun je hem gelukkig gewoon heel laten... ik ben niet zo van het snijden in gezonde dieren... opletten moet je altijd met dieren, dus ook met je reu en met andere loopse teven.. maar daar ben jezelf bij...
Citaat:
tja maar wat is banketstaaf, 1 keer snijden of misschien meerdere malen tegen de zin in jonge hondjes die dan misschien in het asiel belanden of gewoon tegen de muur doodgesmeten of verzopen worden? Klinkt hard maar gebeurt natuurlijk nog steeds he... Dan liever ff snijden en van al het gezeik af zijn!
dat het gebeurt weet ik als geen ander, maar wat ik ook weet en vind, is dat een hondeneigenaar verantwoordelijk moet zijn... dus op zijn of haar hond moet letten, ik ben zelf fokker, dus ik weet waar ik over praat ivm loopse teven en reuen. ook hier gebeuren geen ongelukjes, als ik het kan voorkomen, kan iedereen dat.
tuurlijk is het een veilig idee als de hond niet meer vruchtbaar is, maar het blijft snijden in een gezond dier, daarbij worden gedrags veranderingen bij castratie enorm onder en overschat... overschatten dat veel mensen nog steeds denken dat dominantie en drukte er beter uit gaat, en onderschat dat wanneer men een zeer felle of juist angstige/onderdanige hond castreert dit weleens de verkeerde kant op uitpakt..dus mijn mening is, als je een hond puur kunt laten...lekker laten... medische noodzaken ? dat is natuurlijk een ander verhaal...