Rustiger na castratie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Rustiger na castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 10:49

Hoi,

Zaterdag krijgen we, mits het klikt met ons teefje, een nieuw hondje erbij, Spike.

Dit is een reu en willen we dus laten helpen.. (het teefje word ook geholpen maar ze moet nog 1 keer loops worden ) Dus willen we die labrador laten casteren, zijn ze daarna nog wel speels enzo of is dit dan meteen over?

Groetjes Barbara

Lysette

Re: Rustiger na castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:43

Waarom wil je hem laten castreren?
Mijn hond is trouwens wel actief gebleven.

Babsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:03

Omdat ik nu een teefje heb van 6 maanden die nog 1 keer loops moet worden .. en ik niet het risico van puppys wil lopen .. Mijn teefje word wel geholpen maar pas na haar eerste loopsheid..

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:11

Maar hoe oud is de reu dan die je erbij krijgt?
Ik zou zelf voor die ene keer mijn hond niet laten castreren trouwens. Gewoon leuk oppasadres je zoeken voor de 2 weken

Babsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:15

Ja maar wat als ik niet op tijd door heb dat ze loops is? Die hond is 4 jaar...

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:30

Gewoon goed in de gaten houden. Meestal merk je wel dat reuen wat geïnteresseerder worden tegen de loopsheid aan.
Ik zou mn reu er iig niet voor castreren. Je zou ook kunnen overwegen om je teefje nu meteen te laten castreren, als je haar toch wilt castreren...

Babsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:31

Ja dat heb ik dus ook overwogen maar voor een teefje is het toch beter 1 keer loops te worden ?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:33

Het maakt me ook niet uit wie er geholpen word als er maar geen puppy's komen

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:37

Zijn de meningen over verdeeld... Mijn teef is voor haar eerste loopsheid gecastreerd en ik heb daar nooit spijt van gehad.

Babsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:54

Dan ga ik dat zeker eens overwegen ... Lijkt me veel beter dan inderdaad..

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:13

Succes ermee!

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:10

Zo wat dacht je, niet 1 maar 2
Teefje kan voor haar eerste loopsheid geholpen worden. Je kan de reu ook laten castreren.. Het is zeker niet zo dat hij dan gelijk niet meer speels is etc.. Waar je mee op moet passen is dat ze wat sneller aanleg krijgen om dik te worden, en voor een lab is dat niet in zijn voordeel.
Verder zou ik eerst zijn karakter bekijken.. Hoe is hij met andere reuen, want hij zal wel ZIJN teefje gaan verdedigen.. Althans die kans is groot. Mijn mannen hebben alles nog hangen. Maar die zijn verder ook niet dominant of vervelend.. Teefje zou ik zowieso laten helpen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 00:03

Ja voor Simba is toch gebleken dat een maatje voor haar erbij veel leuker is en dat ze er echt behoefte aan heeft om lekker te spelen enzo en we hebben de tijd de ruimte en het geld, dus waarom niet

We hebben inderdaad een afspraak gemaakt voor aankomende vrijdag om Simba te laten helpen. Daarna zien we wel hoe het met het andere reutje gaat, hij schijnt onderdanig te zijn, dus dat moet dan wel goedkomen, en anders word die ook gewoon geholpen

Groetjes Barbara

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:11

Volgens mij maakt het niks uit. Mijn 3 russells zijn allemaal geholpen en even speels en actief als altijd
Ik heb 2 reuen van 12 en 8 en 1 teefje van 4,
Geen van allen zijn dik of lui,maar het ligt er wel aan of ze een actief leven hebben of niet.
Die van mij krijgen veel beweging en afgepast eten, dus niet doorlopend de bak vol.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 02:42

Barbara17 schreef:
Ja voor Simba is toch gebleken dat een maatje voor haar erbij veel leuker is en dat ze er echt behoefte aan heeft om lekker te spelen enzo en we hebben de tijd de ruimte en het geld, dus waarom niet

We hebben inderdaad een afspraak gemaakt voor aankomende vrijdag om Simba te laten helpen. Daarna zien we wel hoe het met het andere reutje gaat, hij schijnt onderdanig te zijn, dus dat moet dan wel goedkomen, en anders word die ook gewoon geholpen

Groetjes Barbara

juist een onderdanige hond niet laten castreren... het KAN daardoor alleen maar erger worden.. als jullie teefje "geholpen" ( ik hou niet van dat woord) is, kun je hem gelukkig gewoon heel laten... ik ben niet zo van het snijden in gezonde dieren... opletten moet je altijd met dieren, dus ook met je reu en met andere loopse teven.. maar daar ben jezelf bij...

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 03:00

baroen schreef:
Barbara17 schreef:

Groetjes Barbara

juist een onderdanige hond niet laten castreren... het KAN daardoor alleen maar erger worden.. als jullie teefje "geholpen" ( ik hou niet van dat woord) is, kun je hem gelukkig gewoon heel laten... ik ben niet zo van het snijden in gezonde dieren... opletten moet je altijd met dieren, dus ook met je reu en met andere loopse teven.. maar daar ben jezelf bij...
tja maar wat is banketstaaf, 1 keer snijden of misschien meerdere malen tegen de zin in jonge hondjes die dan misschien in het asiel belanden of gewoon tegen de muur doodgesmeten of verzopen worden? Klinkt hard maar gebeurt natuurlijk nog steeds he... Dan liever ff snijden en van al het gezeik af zijn!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 03:17

Citaat:

Citaat:
tja maar wat is banketstaaf, 1 keer snijden of misschien meerdere malen tegen de zin in jonge hondjes die dan misschien in het asiel belanden of gewoon tegen de muur doodgesmeten of verzopen worden? Klinkt hard maar gebeurt natuurlijk nog steeds he... Dan liever ff snijden en van al het gezeik af zijn!

dat het gebeurt weet ik als geen ander, maar wat ik ook weet en vind, is dat een hondeneigenaar verantwoordelijk moet zijn... dus op zijn of haar hond moet letten, ik ben zelf fokker, dus ik weet waar ik over praat ivm loopse teven en reuen. ook hier gebeuren geen ongelukjes, als ik het kan voorkomen, kan iedereen dat.

tuurlijk is het een veilig idee als de hond niet meer vruchtbaar is, maar het blijft snijden in een gezond dier, daarbij worden gedrags veranderingen bij castratie enorm onder en overschat... overschatten dat veel mensen nog steeds denken dat dominantie en drukte er beter uit gaat, en onderschat dat wanneer men een zeer felle of juist angstige/onderdanige hond castreert dit weleens de verkeerde kant op uitpakt..dus mijn mening is, als je een hond puur kunt laten...lekker laten... medische noodzaken ? dat is natuurlijk een ander verhaal...

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 03:21

ja ik ben het met je eens, maar vele eigenaren zijn niet bekwaam op zo een dier te letten! en daar zit toch wel de twijfel bij mij. Ik heb er zelf geen ervaring mee met honden (slechts met katten maar dat verhaal is niet hetzelfde uiteraard) maar ik vind het erger als die jonge dingen uiteindelijk in het asiel belanden, verwaarloosd worden of nog erger mishandeld of gewoon worden vermoord.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 03:30

Edding3000 schreef:
ja ik ben het met je eens, maar vele eigenaren zijn niet bekwaam op zo een dier te letten! en daar zit toch wel de twijfel bij mij. Ik heb er zelf geen ervaring mee met honden (slechts met katten maar dat verhaal is niet hetzelfde uiteraard) maar ik vind het erger als die jonge dingen uiteindelijk in het asiel belanden, verwaarloosd worden of nog erger mishandeld of gewoon worden vermoord.

tuurlijk is het ook, maar goed...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 21:30

Simba zou sowieso gecastreerd worden omdat wij simpelweg geen puppys willen omdat wij van mening zijn er dat er genoeg honden op deze wereld zijn

Simba is tegen de tijd dat ze gecastreerd word 6,5 maand en volgens de dierenarts prima leeftijd dus.

Spike is vandaag gekomen en het gaat ontzettend goed, hij blijft ook gewoon reu .

Groetjes Barbara

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:07

6,5 maand vind ik vroeg hoor !
Is ze al een keer loops geweest?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:15

Ik heb 3 verschillende dierenartsen gebeld en is niks te vroeg hoor..

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:28

Nouja het v erschilt ook wat ze zeggen.
De een zegt dat het beter is als ze 1x loops geweest zijn (groeien beter uit) en de ander zegt, maakt niet uit of ze loops geweest zijn of niet.
Maarja dierenartsen denken : kom maar op met die centen

Babsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 23:37

dat maakt voor hun niet uit, als je wil laten castreren doe je het toch wel maakt dan niet uit paar maanden eerder of later voor het geld..

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 07:29

Hormonen hebben invloed op de groei. Ga je de baarmoeder verwijderen veranderd de hormoonbalans. Ik zou dus wachten tot ze zeker 1 geweest is ivm de groei.