Ik dacht ik zet even mijn nieuwe aanwinst op Bokt. Noekie (Manoeka) is een raszuivere Brahma kip. Ze is nu een maand of 6/7, en is een echte knuffelkip. Ik wil haar goed tam maken, maar ook bij de andere kippen zetten. Maar momenteel zijn de kippen nog niet zo heel erg aardig tegen haar, maar dat komt wel goed.
Genoeg gesproken, hier komen de foto's:
daaaaag mensen, ik ben Noekie. Ik geef mijn eigen commentaar bij de foto's, want ik wil mijn eigen verhaal vertellen...
Huh? Wat is dit nu? Maar.. maar... baas, je weet toch dat ik niet drink?
*Nee noek, dat is ook niet de bedoeling. Bij gebrek aan iets anders moet ik dit maar gebruiken om te laten zien hoe groot je bent...*
Oooooo. Dan is het goed. Dat kan ik denk ik nog wel. Zo goed?
* Ja noek, zo ja.*
*Even voor een klein raskenmerk: de enorme behaarde poten...*
Wat vinden jullie van mijn mooie blauwe ring? Dat is om te laten zien dat ik speciaal gefokt ben...
Zeg baas, wat zit hier achter eigenlijk?
O. niet heel erg veel boeiends. Kijk maar. Een hondendrinkbak, en dat was het wel weer. Baas, kijk je wel?
* Ja noek, ik kijk..*
Oké!
Zucht, van dat fot dinges wordt je moe... Even uitrekken!
*Even creatief geweest...*
* Nog een kenmerk, de overhangende 'wenkbrauw'.*
Ben je nou nog steeds foto's aan het maken? Nou, ik heb er geen zin meer in.
Ik ga verder op onderzoek...
En nu ben ik moe. Ik denk dat ik maar ga slapen... O nee, dit is een beetje krapjes, en een beetje donker. Op zoek naar een ander plekje.
Hier denk ik. Dit voelt wel goed aan.
* Nee noekie, dat vidn ik te koud. Je bent al niet zo dikjes, dus je moet goed warm blijven. Ga maar je nest in.*
Oké, wat jij wilt...
Ga nou weheg
Maak nog een foto van mij, en ik bijt je. Ik heb scherpe tanden hoor!
*Ja noekie, kippen hebben geen tanden...*
Oké dan, snavel...
* Haar huis. Overdag buiten, 's avonds binnen. Anders is het te koud, en we hebben hier ook een bunzing rondlopen, waarvan we weten dat hij heel goed beesten uit kooien kan trekken.*
Nou, dit was Noekie, en als je toch kijkt, zeg dan meteen even wat je van dr vind. Vind ik wel zo leuk...
Groetjes, mij