Mijn nieuwe aanwinst: Noekie! [brahma] *veel*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Mijn nieuwe aanwinst: Noekie! [brahma] *veel*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 16:25

Hej,
Ik dacht ik zet even mijn nieuwe aanwinst op Bokt. Noekie (Manoeka) is een raszuivere Brahma kip. Ze is nu een maand of 6/7, en is een echte knuffelkip. Ik wil haar goed tam maken, maar ook bij de andere kippen zetten. Maar momenteel zijn de kippen nog niet zo heel erg aardig tegen haar, maar dat komt wel goed.
Genoeg gesproken, hier komen de foto's:

Afbeelding
daaaaag mensen, ik ben Noekie. Ik geef mijn eigen commentaar bij de foto's, want ik wil mijn eigen verhaal vertellen...

Afbeelding
Huh? Wat is dit nu? Maar.. maar... baas, je weet toch dat ik niet drink?

Afbeelding
*Nee noek, dat is ook niet de bedoeling. Bij gebrek aan iets anders moet ik dit maar gebruiken om te laten zien hoe groot je bent...*
Oooooo. Dan is het goed. Dat kan ik denk ik nog wel. Zo goed?
* Ja noek, zo ja.*

Afbeelding
*Even voor een klein raskenmerk: de enorme behaarde poten...*
Wat vinden jullie van mijn mooie blauwe ring? Dat is om te laten zien dat ik speciaal gefokt ben...

Afbeelding
Zeg baas, wat zit hier achter eigenlijk?

Afbeelding
O. niet heel erg veel boeiends. Kijk maar. Een hondendrinkbak, en dat was het wel weer. Baas, kijk je wel?
* Ja noek, ik kijk..*
Oké!

Afbeelding
Zucht, van dat fot dinges wordt je moe... Even uitrekken!

Afbeelding
*Even creatief geweest...*

Afbeelding
* Nog een kenmerk, de overhangende 'wenkbrauw'.*

Afbeelding
Ben je nou nog steeds foto's aan het maken? Nou, ik heb er geen zin meer in.

Afbeelding
Ik ga verder op onderzoek...

Afbeelding
En nu ben ik moe. Ik denk dat ik maar ga slapen... O nee, dit is een beetje krapjes, en een beetje donker. Op zoek naar een ander plekje.

Afbeelding
Hier denk ik. Dit voelt wel goed aan.
* Nee noekie, dat vidn ik te koud. Je bent al niet zo dikjes, dus je moet goed warm blijven. Ga maar je nest in.*

Afbeelding
Oké, wat jij wilt...

Afbeelding
Ga nou weheg

Afbeelding
Maak nog een foto van mij, en ik bijt je. Ik heb scherpe tanden hoor!
*Ja noekie, kippen hebben geen tanden...*
Oké dan, snavel...

Afbeelding
* Haar huis. Overdag buiten, 's avonds binnen. Anders is het te koud, en we hebben hier ook een bunzing rondlopen, waarvan we weten dat hij heel goed beesten uit kooien kan trekken.*

Nou, dit was Noekie, en als je toch kijkt, zeg dan meteen even wat je van dr vind. Vind ik wel zo leuk...
Groetjes, mij

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:59

Wta een mooie beestje. Ben helemaal verzot op die soort kippen! Ze is idd wel heel groot hoor! Veel plezier met haar.

Pluttersput

Re: Mijn nieuwe aanwinst: Noekie! [brahma] *veel*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 18:49

Hej,
Ja, groot is ze idd. Maar je had de hanen moeten zien die die man had zitten. Echt, die waren kniehoog zo ongeveer, en misschien wel zo hoog tot halverwege je bovenbeen. Wij zijn hier thuis ook verzot op dat soort. Eens een brahma, altijd een brahma.
Groetjes, mij

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:54

Persoonlijk heb ik vrij weinig met kippen, maar dit beestje ziet dr wel leuk uit!
Veel plezier ermee.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:35

Dankudanku! Nou maar hopen dat hara lot niet hetzelfde is als mijn vorige brahma.. RIP Polly

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:42

Leuke kip zeg!! Hoe heb je die ooit kunnen vervoeren met de vogelgriep? Of mag dat gewoon?
Want wij hebben nu 1 kip, maar mogen er niet meer halen ivm griep...

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:43

vind het een mooie kip
die brahma kippen leggen tog rood achtige eieren???of heb ik het nu mis

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:46

@ Sting: O, ik heb geen idee. Als het goed is mag je ze gewoon nog veroveren, tenzij ze zijn ingeent. De man waar ik haar vandaan heb, die zei dat hij ze niet liet inenten omdat hij dan niet meer naar shows mocht. En nu mocht dat wel nog. Ben er eigenlijk gewoon van uit gegaan dat het kon. Ouders in de auto gepleurd, en gaan met die banaan. Gewoon op schoot gehad...

Wat voor kip hebben jullie? Vind ik altijd wel leuk. We hebben hier ook nog drie antwerpse baarkrielen, een phoenix x zijdehoen, en een raszuivere groninger meeuw. En een duif die niet kan vliegen, maar die is omgedoopt tot een kuif. (kip-duif)

@ XxSultanxX: Ik denk dat jij chocolade bruine eieren bedoeld, en die zijn van de marans Als ik het goed heb leggen brahma's gewone kleur eieren. Maar we zien wel wat eruit komt als deze dame gaat leggen
Groetjes, mij

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:48

jah ze zijn bruin rood jah zoiets ik dacht dat de brahmas die leggen weet niet zeker or maar dat zie je dan vanzelf wel haha

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:50

Wij hebben een leghybride . Mag ook niks anders van mn ouders, die willen alleen kippen als ze veel eieren leggen . Al legt deze al een half jaar geen eieren meer .

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 20:11

Nee, ik denk idd dat je de marans kip bedoeld. Die legt bruin rode eieren. En de Araucana legt groene eieren
Jammer dat je alleen kippen wilt die leggen, maar volgens mij leggen alle kippen eieren, of vergis ik me...
Nou ja, ik weet t niet. Ik weet wel dat ik dr hier heb, en dat ik haar nu al niet meer wil missen
Groetjes, mij

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:42

lekker ding zeg. Die kijken altijd zo serieus maar zijn erg lief. We hadden ook een koppeltje op mijn oude stal.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:54

Hihi, ik vind ze wraakzuchtig kijken maar mijn moeder vind dat ze verdrietig kijkt.. Heel verschil dus!
Groetjes, mij