Heeey!
Als je konijnen bij elkaar zet, wat op zich ook best kan (ik heb een groep gehad van 10 konijnen, helaas heb k een paar pestkoppen ...).
Wat heel erg belangrijk is, is dat de ruimte neutraal is. Dus geen een van de konijnen mag er geweest zijn, of je maakt alle rennen goed schoon (met heet water, aarde wegvegen, etc.).
Verder mogen ze elkaar ook niet zien, want ze zien elkaar door het gaas, maar kunnen niet bij elkaar, en dat is heel erg frustrerend, daardoor bouwen ze aggressies op. Wanneer je ze bij elkaar laat, vechten ze dit uit.
Het is ook heel belangrijk dat je ze echt voor een tijdje bij elkaar laat allemaal. Dus laat ze gewoon hun gang gaan, en pas konijnen eruit gaan halen als ze elkaar bloedig bijten. Klinkt heel hard, maar die gevechten zien er voor ons erger eruit dan ze het eigenlijk zijn
. Dus dat ze elkaar jagen, in elkaars konten bijten, vacht in het rond vliegt, hoort er allemaal bij. Je mag ze in ieder geval niet uit elkaar halen 's nachts of zo, want dat is heel erg veel stress voor ze en moeten ze het telkens weer uitvechten als ze bij elkaar zijn.
Ik hoop dat ik je een betje kon helpen, veel succes!
Vergeet alleen niet de rammetjes uit de nestjes te castreren
anders heb je straks nog meer konijntjes!
KusSs,
Naat