Overlast van kattenpoep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hahaatje

Overlast van kattenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 17:18

Sinds een paar maanden blijkt onze tuin door (tenminste) één van de buurtkatten als openbaar toilet gebruikt te worden. Elke dag vinden wij kattenpoep op een bepaalde plek in onze tuin en het is nu ook al regelmatig gebeurd dat wij ongezien in de poep trappen en dit naar binnen lopen. Bijzonder smerig!!

Nu weet ik dat er verschillende manieren zijn om katten uit de tuin te weren. Cacaodoppen, bepaalde planten die vies ruiken en waar katten dus een hekel aan hebben, maar ik vind het dus onzin dat ik geld moet investeren omdat de kat van de overburen overlast bezorgt (We weten welke kat het is en wie de eigenaren zijn omdat we de kat regelmatig betrappen, helaas niet altijd op tijd). Buiten dat heb ik zelf ook 2 katten en die vinden het ook fijn om in de zomer lekker in de tuin te scharrelen (het zijn binnenkatten, ze zitten aan een tuigje vast, kunnen mijn tuin dus niet uit en zo ook geen overlast aan anderen bezorgen), dus wil ik niet al te drastische maatregelen nemen.

Kan ik van mijn overburen eisen dat ze ervoor zorgen dat hun kat uit mijn tuin blijft? Mijn vriend is niet zo'n kattenliefhebber en ik ben bang dat hij vandaag of morgen die kat iets aandoet als hij hem te pakken krijgt en dat wil ik nou ook weer niet...

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:36

Ik vind zeker dat je kunt eisen dat die kat uit je tuin blijft. Maar verwacht niet al te veel begrip, mensen schijnen het namelijk heel normaal te vinden dat een kat overal komt en dus ook dat hij in andermans tuin kakt.... Moet je eens met een hond proberen.
Ik heb zelf overigens ook een kat, maar die blijft ook in eigen tuin (en daar zorgen we ook voor), omdat ik niet vind dat anderen last van mijn kat moeten hebben.
De kat van onze buren echter had ook de fijne gewoonte om onze tuin als w.c. te gebruiken, en de buren vonden dit normaal, daar konden zij niets aan doen naar eigen zeggen, het was nou eenmaal een kat....
De tuinslang heeft wonderen gedaan De kat kreeg een aantal keer een flink stortbad en nu zien we hem niet meer. Maar dan moet je hem idd wel kunnen betrappen.

Twaalf

Re: Overlast van kattenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:57

Ik zou in ieder geval dit probleem voor leggen aan je overburen.
Onze katten lopen ook rond los en komen bij veel mensen in de tuin, maar gebruiken alleen onze tuin als wc.
Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn kat bestraft wordt (zonder dat ik er iets van af weet). Ik denk dat als je kat betrapt en 'bestraft' met de tuinslang of een plantenspuit, dat ze dan wel ophoudt.
Maar ik denk niet dat je kunt 'eisen' dat die kat uit jullie tuin komt, als het probleem ook anders opgelost kan worden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:42

ik weet niet wat er tussen jullie tuinen staat? Maar een dun (schrik)draadje over de schutting doet wonderen. Wij hebben hier het zelfde probleem, alleen hebben we zelf ook een kat die naar buiten gaat dus kunnen we er niet veel aan doen zonder dat onze eigen kat er last van heeft.
T is een lastig maar smerig probleem!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 00:43

Andermans kinderen mogen niet zomaar in je tuin komen, andermans honden mogen niet zomaar in je tuin komen. Dat vinden wij heel normaal. Andermans katten mogen wél in jouw tuin komen ?? Ik zou zéker die baas aanspreken (wie weet is het wel zo iemand die zegt dat niemand last van zijn kat heeft om de doodeenvoudige reden dat er niemand klaagt) en daarna vol de tuinslang erop (eh, op die kat...).

Dat de baas zijn kat binnen gaat houden of zijn eigen tuin af gaat zetten lijkt me hoogstonwaarschijnlijk maar hij moet het zéker weten.

Succes ermee (het oplossen van het probleem van een ander...)

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:47

Had van iemand de tip gehad om peper te strooien op de plek waar de kat steeds zijn behoefte doet en ik moet zeggen dat ik al een paar dagen niet meer over hopen ben gestruikeld!

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:45

Katten mogen volgens de wet overal gaan en staan (en poepen) waar ze willen, in tegenstelling tot honden...

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:01

Lastig om een loslopend dier te vertellen dat ie uit de tuin op nummer 85 moet blijven Ben bang dat je zelf de slang erop moet zetten. Het alternatief voor de eigenaar is namelijk de kat binnenhouden of een ren bouwen. Kleine kans dat dat gaat gebeuren. Ben bang dat je zelf iets moet ondernemen.
Ik moet eerlijk zeggen dat onze buurkat (een verschrikkelijk lekker ding, dus ik had sowieso geen bezwaar ) niet meer in onze tuin komt, sinds wij een schutting ertussen hebben. Het is meneer teveel moeite om er overheen te klimmen. Wél zie ik af en toe een klein, lenig zwartje op de schutting, maar in onze tuin is weinig te beleven dus hij wandelt snel weer door

ludiekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:22

schijnt dat je ze ook met koffiedik op een afstandje kan houden...

onze kat komt naar binnen om zijn behoefte te doen

schattebol

Re: Overlast van kattenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:22

Ja katten hebben vrije loop. Daar kan je niets aan doen, hoor....
HEt is nu eenmaal zo.

Nu heb ik ook 2 katten en mijn buurman ( een oude zeur) heeft vorige zomer ook geklaagd dat mijn katten zijn tuin gebruiken als openbaar toilet. (ik kan hier een heel verhaal aan breien maar dat is hier niet de bedoeling )

Ik hem hem dan iets gaan kopen voor in zijn tuin te strooien dat de katten wegjagen... Of hij het gebruikt heeft weet ik niet, maar de zijn gemoed was bedaard

Nu, als gedupeerde is het natuurlijk niet leuk om andermans kattenpoep te moeten dulden in je eigen tuin. Maar ja. Je kan er echt rechtsmatig niets aan doen.

Het enige dat geen geld kost en heel effectief is, is koffiedik. En het is nog goed voor de planten

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:37

ludiekje schreef:
schijnt dat je ze ook met koffiedik op een afstandje kan houden...

onze kat komt naar binnen om zijn behoefte te doen

Dat klopt!
Wij hadden ook last van katten in de tuin, allemaal gaten in de aarde...
Gewoon de koffieprut uit het filterzakje (of je knipt de pads van senseo open) en in de tuin strooien.
En je hebt geen katten meer in de tuin.

Ik las laatst ook dat mensen vaak met bleek aan de gang gaan, goed de stoep en je terras boenen met bleek want daar zullen de katten wel niet van houden....
Katten zijn dol op bleek! En komen er dan ook opaf.
Dus geen bleek gebruiken.