Kat aangelopen wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Kat aangelopen wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 23:55

Nou echt waar ik schrok me dood, onze kat is een paar weken geleden ingeslapen. loop ik bij ons op de zolder hoor ik ineens keihard mauw.

Dus ik dacht van huh en verschoot een beetje want onze kat was dus ingeslapen en weet het zeker ben er bij geweets tot haar laatste adem.

dus ik kij achterom en daar zit ineens een poes, een vrouwtje van een jaar of 1 denk ik. ze is best wel dik enzo dus ze moet van iemand zijn, ik de hele buurt onderhand afgelopen en een paar folders opgehangen maar niemand heeft haar gezien of kent haar.

zelfs al naar de politie gebelt enzo en mijn moeder vertelde dat ze twee weken geleden ook al eens mauw heeft gehoord een paar keer achter elkaar, dus ik zette haar in eerste instantie buiten, vloog ze heel snel weer naar binnen toe!! Ik snap het niet.

Ik weet ook niet wat ik moet doen heb de politie al genelt enzo maar die hebben ook niks gehoort. nu ligt ze hier vredig op de bank te slapen, jullie mischien tips? ik heb geen kattenbak of wat meer.. weet wel dat ze aan het eten is geweest van de honden brokken (kleine brokjes met kip smaak van een maltezer)

Iemand ervarin hier mee?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:59

Kijk eens op de site van de Amivedi, misschien dat ze daarbij staat? www.amivedi.nl En anders kun je haar daar registeren.

En anders: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 00:00

haha nou zou me moeder blij mee zijn ik hoor er ng zeggen dadelijk als mijn hond dood is komen er geen dieren meer bij. Dat is ook de reden waarom al me dieren bij me vader zitten en niet bij me moeder

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:00

je zou de dierenambulance kunnen bellen.... ( als die bij jullie rijdt hoor) die kunnen haar dan ophalen en naar het asiel brengen.

als kattebak ( indien nodig) een bak met krantensnippers kan even een oplossing zijn.

ze is niet toevallig drachtig en een nestplaats bedacht bij jullie?

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 00:03

nee nog niet dat ik weet heb nog niks gezien.

De dierenambulance komt niet zomaar dieren ophalen hier

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:07

Is het geen dochter van je ingeslapen kat??
Die zich een jaar heeft verstopt??
Of was je kat een kater?
hihihi.

Dat ze dik is zegt weinig.
Hier word momenteel weinig aan het voer gezeten door onze katten.
1 is zwanger en superdik, eet amper wat omdat er momenteel veel muizen zijn.
En de ander eet ook niet zoveel en is ook goed dik.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:08

Ik geloof toch echt dat een dier zijn baasje uitzoekt. En dat deze kat jullie heeft uitgezocht. Kun je je tegen willen verzetten, maar dat zou ik sneu vinden voor de kat. Wat had je haar dan willen voor nieuw tehuis willen geven? Het asiel?
Laat bij de DA nakijken of ze is gechipt, plaats desnoods een zoekertje in het plaatselijke suffertje. Maar als daar geen reactie op komt zou ik haar toch gewoon houden hoor!

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 00:16

dan hou ik haar zeker wel wees maar niet bang maar zal er niet aan moeten denken dat mijn dier weg loopt en ineens ergens anders is.. dus ga morgen ff naar de dierenarts toe met haar, en laat haan nakijken

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:55

ahh wes gefeliciteerd met je neuwe kat..

Hmm kweet ook niet wat je er mee moet doen..

Hihi succes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:59

Ik zou het asiel bellen, dat je zo'n kat hebt en dat de eigenaa zich kan melden bij je.
En misschien kijken bij de DA voor een chip en anders....
gefeliciteerd, maar vindt wel dat de eigenaar de kans moet krijgen om hem terug te krijgen.

xx_Merle

Re: Kat aangelopen wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:08

Onze vorige kat was ook aangelopen die was daarna nog 15 jaar bij ons gebleven!!! TOen ze 20 was hadden we hem helaas in moeten laten te slapen maar dat terzijde..

Ik zou wel het asiel bellen dat je n kat hebt gevonden .. En als er verder niemand reageert.. sja gefelciiteerd met je nieuwe kat dat
xxxxhoe noem je m ? Miauw:D??

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 13:10

ik noem hem gewoon poes. zo heeten ze allemaal hier haha. Poesz haha

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 13:16

En wat denk je de eigenaar stond aan de deur poesz is weg

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:45

geef het eerst even aan de dierenasiels en Amivedi door. Dara hebben ze lijsten van mensen die hun kat kwijt zijn. Meldt de eigenaar zich dan niet dan heb je geuk

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 15:07

De iegenaar heeft zich al gemeld en poesz is opgehaald die vrouw had ook fotos bij zich om het te bewijzen allemaal

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:12

Oh, gelukkig!
"Poesz" is weer bij haar baasje.

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:19

Die zal wel blij zijn geweest. Bij ons is er ook een paar jaar geleden 1 aan komen lopen. Was eerst heel erg schuw, maar nu een paar jaar later slaapt en eet ze binnen en is heel erg mak. We zijn laatst met haar naar de dierenarts geweest (had een allergische reactie en werd kaal) hier bleek dat ze ongeveer 12 jaar oud is. Ook was ze geholpen (dat dachten we ook al, want we hebben nooit jonge katjes gezien gelukkig) dus ze heeft een baas gehad. Jammer genoeg heeft ze geen chip dus de eigenaar kunnen we niet vinden. Zou er niet aan moeten denken mijn kat kwijt te zijn.
Laatst bijgewerkt door meagan_sarah op 28-03-06 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 15:21

meagan_sarah schreef:
Die zal wel blij zijn geweest. Bij ons is er ook een paar jaar geleden 1 aan komen lopen. Was eerst heel erg schuw, maar nu een paar jaar later slaapt en eet hij binnen en is heel erg mak. We zijn laatst met hem naar de dierenarts geweest (had een allergische reactie en werd kaal) en toen bleek dat hij een zij was en al 12 jaar oud ongeveer. Ook was ze geholpen dus ze heeft een baas gehad. Jammer genoeg heeft ze geen chip dus de eigenaar kunnen we niet vinden. Zou er niet aan moeten denken mijn kat kwijt te zijn.

nee idd. de eigenaaresse was ook erg blij al helemaal omdat het een binnen kat was (aangezien we hier bij een drukke weg zaten) ze heeft dan ook een katten ren buiten enzo dus met verkeer was die helemala niet bekend