Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renske20 schreef:Iemand hier verstand van goudvissen?
2 weken geleden hebben we 10 goudvissen gekocht en de eerste week ging het prima
begin week 2 was er ineens 1 dood en 2 anderen hadden hun rugvin helemaal plat liggen 1 heeft ook een rafelige staarvin
die 2 heb ik apart gezet, die leven nogsteeds 1 ziet er prima uit op wat beschadigde schubbn na en de ander heeft ook wat donkere/kapotte plekjes op zn schubben en nogsteeds die rafelige vinnen en zn rugvin plat, maar is wel vrij aktief en eet ook gewoon
maar van de 7 in het aquarium die er allemaal super uitzien en gewoon aktief zijn was er gister 1 dood en nu vanaag zwom er 1 ondersteboven en op zn zij om dan weer gewoon rond te zwemmen en weer halfdood op zn zij te gaan hangen
vond t er zo naar uitzien dat ik bjorn hem dood heb laten maken
maar die vis zag er vanmorgen nog super uit, dus ik heb nu het idee dat de overgebleven vissen ook ineens dood kunnen gaan, maar ik zie aan de vissen niets tot ze ineens 's ochtends dood onderin liggen en deze vandaag die bovenin dreef op zn zij
wat kan dit zijn?
en wat heeft de vis die ineens rafelige vinnen heeft?
mn vriend en andere zeggen ach als ze dood gaan en haal je toch weer nieuwe, maar ik vind dat zielig! wil niet steeds dode vissen hebben om dan maar weer 'gewoon' nieuwe te gaan halen...
kimmie261 schreef:het klinkt inderdaad als vinrot,als je op tijd bent dan kan je er druppels voor halen dan gaat dat over.
verder zou ik de visjes ontwormen,meestal doen mensen dit niet,en ze worden dan inwendig opgegeten,ook zo te koop bij tuincentra's of een aquariumwinkel.
guppen en goudvissen gaan goed samen,maar een goudvis houd niet van warm water,dan gaan ze stil hangen,ze zwemmen dan niet meer,dus gewoon kamertemperatuur is het beste.(maar ik zag al dat je ze op koud water houd)
goudvissen eten kleine gupjes op,dat zijn 1 haps crackers..
als je sluierstaartjes hebt(van die bolle),die kunnen niet tegen voer wat drijft,dan happen ze lucht meestal komt dit in hun darmen terecht wardoor ze op hun kop gaan zwemmen,dit poepen ze weer uit en zwemmen ze weer gewoon.
als ze teveel luchthappen klapt hun luchtblaas en zwemmen ze voorgoed op hun kop.
als de schubben wijd gaan staan is er echt geen redden meer aan...dan gaan de visjes dood...