katteluik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_kath

katteluik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 21:24

Hey!

Is het mogelijk om een kattenluik in dubbel glas te zetten?
Mn vriend en ik willen graag weer twee poesjes nemen ...maar willen graag de bak op het balkon zetten...maar dan graag ook een katteluik.
Nu heeft onze deur dubbel glas.....is het mogelijk om dit er in te zetten?

Oh ja en wie weet een goede kattengrit? die luchtjes en dergelijk goed tegen houdt?

simodi

Re: katteluik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:24

Ik gebruik grit van de welkoop (kleikorrel). Bevalt prima, maar ik mak wel om de andere dag de bak helemaal schoon (= nieuw grit). Omdat de bak binnen staat vind ik dat wel zo fris!

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:15

Dit kan niet, alleen als je er in de fabriek ofzo al een gat in laat snijden (dan maken ze dat dicht rondom).

_kath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 06:59

ja dat dacht ik al...ik wil dat het veilig is namelijk...dan moeten we even kijken hoe we het anders kunnen doen!!

Beesje

Re: katteluik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:20

Als het kan zal het niet goedkoop zijn. Vraag het de glaszetter/schilder, die zal die vraag niet de eerste keer krijgen. Hou er rekening mee dat het hoe dan ook een beetje toch, dus misschien kun je er dan net zo goed een enkele ruit in laten zetten.
Heb je geen opberghok (met ventilatie) oid waar de kattebak kan staan? Dan kun je een luikje in de binnendeur zetten, is vaak makkelijker en dan is het toch afgesloten.
Ik gebruik bakvulling van Biokat's en dan ruik je helemaal niks, mits je een koolstoffiltertje in het dak van de kattebak zet (standaard op de meeste kattenbakken). Maar ik moet er bij zeggen dat ik maar incidenteel de bak gebruik, mijn kattebeest gaat normaal netjes even naar buiten, daar heeft ze een kattebak van een paar 1000 vierkante meter Alleen als ze even binnen moet blijven dan staat de bak er.

_kath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 13:13

naar buiten kunnen ze niet ...dat is jammer...ja balkon kunnen ze op....ik heb niet echt een andere ruimte waar de bak kan staan ....van mij kan de bak gewoon binnen maar ja manlief moet ook blij zijn hahaha

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:18

Bij dubbelglas twijfel ik er sterk aan of je een katteluik kunt installeren. Maar kattegrit: Biokat, absoluut de beste ! ik heb er 6 en heb al vele merken geprobeerd, deze tip kreeg ik van de beheerster van het asiel waar ik werk, zij gebruikt het ook, geweldig spul.

_kath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:47

[quote="Mist: Biokat, absoluut de beste ! ik heb er 6 en heb al vele merken geprobeerd, deze tip kreeg ik van de beheerster van het asiel waar ik werk, zij gebruikt het ook, geweldig spul.[/quote]

Volgens mij gebruikte wij dat ook in de kennel! super spul is dat! was de naam kwijt hahaha!

Nou mn vriend heeft er een missie van gemaakt op een katteluik te plaatsen. Hij gaat het raam uithalen en gewoon met een speciaal soort plaat dicht maken en dan daar de katteluik in. Vind ik zelf ook een wat fijner idee moet ik zeggen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:02

ik heb foetshiba (oid) erg fijn spul, ruikt niet snel vies en geeft bijna geen vieze potjes op de vloer.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:49

Het kan wel hoor, bij mijn vriendin hebben ze het ook gedaan, kostte iets van een 50 euro om het te installeren ofzo, iig een te verwaarlozen bedrag.
Wij hebben kattengrit van Catsan, dat vind ik nog altijd het beste!