Wat geven jullie je kat te eten??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armanda

Wat geven jullie je kat te eten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 19:26

Omdat mijn kat eigenlijk wat aan de dikke kant is.... ben ik eens wat gaan lezen over voeding voor katten. Nou las ik dat het heel goed voor katten is om regelmatig (een vers stukje) groente of fruit te eten. In het begin vond ik het maar een raar idee, en mijn katje wou veel eten maar geen blikvoer waar groente in zat. Maar tot mijn grote verbazing eet ze wel verse groente
Nou vroeg ik me af of er nog meer mensen zijn die hun kat niet alleen maar kant en klare brok geven.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:57

Gisteren zat mijn kat aan de restanten van een avocado te likken, mijn vorige kat at graag komkommer maar echt veel groente krijg ik er toch echt niet naar binnen

Twaalf

Re: Wat geven jullie je kat te eten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:04

Onze katten die vreten alles.
Soep, maïs, aardappel, broccoli. Laatst wilde Lucky een druif jatten van mij, dus ik gaf hem een stukje en dat at hij gewoon op...

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:32

Mister Houdini, onze stalkat, ging vorige week aan de haal met een appel voor Memuska... Ik vond het al gek maar het blijkt dus nog redelijk normaal te zijn?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:53

Ik zou mijn kat geen groente of fruit geven. Hun spijsvertering is daar niet op aangepast toch?

Als je een keer wat lekkers gezonds wil geven kun je een stukje gekookte kip geven, kippenhartjes, of... kuikens.

Armanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 08:50

Bedankt voor jullie reactie's. En ik ben dus niet de enige die groente of fruit geeft
En Wuis, ik dacht ook dat omdat ze vleeseters zijn dat het niet goed voor ze zijn. En dat hun spijsvertering daar niet geschikt voor is. Maar in dat boek stond heel wat anders.... Daar las ik dat het juist goed is om groente fruit te geven maar ook verse vis, pasta, rijst enz. En ze vind het allemaal echt heel lekker. Gister had ze een beetje warme rijst met komkommer en wat vlees van het blikvoer. ze was aan het smullen..
Maar jullie geven het gewoon tussen door (of ze nemen het zelf tussendoor ) en hebben geen vervangende maaltijden van groente met bv rijst?

Kipje39

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:21

mijn kitten eet danoontjes
en fruithapjes, kaas, koekjes chips... alles wat hij maar te pakken kan krijgen werkt hij wel naar binnen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:51

Onze Lapje heeft laatst een halve tomaat van het aanrecht gejat en dat drappige eruit gegeten
Verder zijn ze bij ons gek van meloen (alleen Galia trouwens) en peer en het binnenste van komkommer.

Ik denk niet dat groenten en fruit slecht is voor een kat (mits beperkt) want in het wild eten ze de pens van hun prooi ook dus krijgen ze ook planten en vruchten binnen, toch?

Die van mij krijgen trouwens alleen harde brok en slechts heel af en toe een beetje blikje. En heel af en toe mogen ze een yoghurtbakje oid uitlikken

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:54

Als ik in alle rust fruitjoghurt wil eten moet ik me heel goed verstoppen . Onze oudste poes is er helemaal gek op! Wij voeren verschillende soorten blikvoer en brokjes, plus ook wat er aan vlees overblijft als we dat gegeten hebben (kippenvelletjes zijn waarchijnlijk favoriet). Mijn oma geeft die van haar ook nog een paar keer per week gekluste rauwe eieren.

Wat stiekem meesnoepen betreft: stukjes pannekoek willen het ook wel goed doen bij de poezemonsters , en om terug te komen op de joghurt, diezelfde poes is ook helemaal verzot op müsli en cornflakes (incl. rozijnen)! Als ik een ijsje heb moet ik het ook altijd delen vinden ze . Nu ik er zo over nadenk: Wat eten onze katten eigenlijk niet??!