Iemand tips bij hond pootje leren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Iemand tips bij hond pootje leren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 19:19

Nou de titel zegt het al: ik wil mijn hond pootje leren maar weet niet hoe ik het precies kan/moet doen. Ze kan al zitten dus dat hoeft niet meer aangeleerd te worden.

heeft iemand tips?
meld ze dan maar

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:31

Gewoon pootje zeggen, en dan haar pootje optillen.
En als ze het zelf doet, goed belonen

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:35

nog een tip voor als het echt niet lukt
Ik was m'n hond aan het leren buigen... en het lukte niet echt... toen ben ik heel hyperactief en enthousiast beginnen rondspringen waarna ze me zo een beetje begon te volgen.
En toen buigde ze!!

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:31

Iets heeeeeel lekkers in je hand doen en dicht houden. Eerst zullen ze ruiken, likken enz maar na een tijdje worden ze ongeduldig aan gaan met hun poot meppen Op dat moment doe je je hand open en geef je het lekkers. Als dat een paar keer goed is gegaan ga je, als de hond zijn poot optilt om te meppen het commando poot geven (je moet dus zeker weten dat hij het doet). En dan langzaam de hulp afbouwen.

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:33

iets lekkers pakken, pootje pakken zeggen 'pootje' paar keer zeggen en herhalen, pootje weer neerzetten en lekkers geven. Zo heb ik 't mijn hondje aangeleerd toen ik 9 was of zo.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 01:21

Lysette schreef:
Iets heeeeeel lekkers in je hand doen en dicht houden. Eerst zullen ze ruiken, likken enz maar na een tijdje worden ze ongeduldig aan gaan met hun poot meppen Op dat moment doe je je hand open en geef je het lekkers. Als dat een paar keer goed is gegaan ga je, als de hond zijn poot optilt om te meppen het commando poot geven (je moet dus zeker weten dat hij het doet). En dan langzaam de hulp afbouwen.

Zo heb ik het ook aan mijn hond geleerd

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:50

Lysette schreef:

zo heb ik het mijn kat geleert

mijn hond gewoon op de manier pootje oppakken en belonen.
het is aan het soort hond wat ze beter begrijpen