Vraag: Kat uit het raam gevallen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Vraag: Kat uit het raam gevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 18:42

Ja heel stom...

Ik woon op de 3de etage van een herenhuis. NU heb ik altijd mijn raam lekker open en de katten lopen heerlijk op de vensterbank buiten het raam.
Nu zag ik op eens mijn kat niet meer, keek uit het raam en hij zat buiten te krijsen.

Ze komen normaal nooit buiten. Dus ik als een idioot naar buiten en haar gevangen met veel pijn en moeite had ik een doodsbange kat in mijn handen.
Nu loopt ze wel gewoon en speelt met de andere kat en lijkt er niets aan de hand..
Maar ze is toch een eind naar beneden gedonderd. ZOu het misschien verstandig zijn om even te laten checken bij de DA??

Groetjes Lara

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:44

Ik denk het wel je kan altijd voor de zekerheid even langs gaan je weet het maar nooit, misschien heeft je kat nu geen last maar krijgt hij er later heel erg veel last van.
Dus gewoon even langsgaan als je het niet zeker weet.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:44

Ja dat is misschien wel handig.
Wij hebben ook een kat gehad en die is ook uit het raam gevallen. Er was toen waarschijnlijk iets geknapt in zijn nieren waardoor hij vanalles liet lopen. Wij hadden er verder geen problemen mee. Maar wij zijn er dus niet mee naar de dierenarts geweest.
Misschien is het toch wel eventjes handig om voor de zekerheid even langs te gaan..

_Dunja_

Re: Vraag: Kat uit het raam gevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:45

Het is wel verstandig om er even naar te laten kijken, een kat kan beter van 9 hoog vallen vertelde de dierenarts toen ik het een keertje had van 2 hoog.
Ze kunnen namelijk hun gehemelte scheuren en dat is toch wel ernstig..

Pluttersput

Hej,
Vaak houden ze er niets aan over, maar ik zou iig ook voor de zekerheid even langs de DA gaan. Dan weet je het maar zeker.
Groetjes, mij

jiehaaa

Re:

Ja ik zou zeker even naar de DA gaan. Een inwendige bloeding merk je meestal pas op als het al te laat is, en zo zijn er wel meer dingen die je op het eerste gezicht niet ziet.
Beter voor niks dan te laat gegaan.

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 18:47

oke, dan gaan we dat even doen.. Schrok me echt kapot! Ga een kinderhekje voor het raam halen, want die moet me niet nog eens gebeuren..

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:49

wjerdo schreef:
oke, dan gaan we dat even doen.. Schrok me echt kapot! Ga een kinderhekje voor het raam halen, want die moet me niet nog eens gebeuren..

Eventueel werkt een hor ook. Mijn vorige kat is ook wel eens flink gevallen, maar die donderde in een vijver wat de val brak.
Waarop is je kat gevallen? Een bestrate ondergrond of in de bosjes? Als je merkt dat hij flauwtjes is, slecht eet/drinkt etc, meteen DA bellen.

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:50

Ga alsjeblieft even naar de DA. Er is een kans op inwendige bloedingen en ook andere dingen zijn niet uit te sluiten... Katten zijn erg hard voor zichzelf en zullen ook niet snel laten merken als er iets aan de hand is. Dus wees verstandig en ga toch ff snel nog naar de DA. Succes!

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:08

Even naar de DA.
Mijn kat is er ook wel eens uitgepleurd (of van de trap ) toen heb ik het even aangekeken, die was eerst ook aan het krijsen en doen maar na een paar minuutjes niet meer.

Maar dat was niet zo hoog als nu...

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:11

Onze kat is ook een keer uit het raam gevallen, van de 4e? 5e verdieping. Iets in die richting, hij stierde altijd de hele kamer rond, en toen stond het raam ineens open dus hij sprong zo naar buiten.
Even na laten checken bij de DA, dat er niet iets is wat nu niet opvalt maar later wel een probleem kan zijn, kan nooit kwaad

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:24

AM --> BB

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 22:58

Ben geweest, kon zo op het eerste gezicht niets vinden, zei wel dat ik hem goed in de gaten moet houden de komende 24 uur. Aangezien hij op een straat terecht gekomen is.

Bedankt allemaal. Groetjes Lara

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:30

Een kat kan idd beter van 4 hoog uit een raam vallen dan van 1 hoog. Meestal hebben ze alleen een gescheurd gehemelte (omdat ze vaak met het doorveren op hun poten met hun bek op de grond komen).

Veel succes ermee!! En een hor lijkt me een heel goed idee

Beesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:37

Kwaad kan het nooit, maar als je binnen een halve dag niks geks merkt zou ik me niet te druk maken. Een inwendige bloeding ziet de DA ook niet zo snel, tenzij het heel erg is.
Een kat kan idd beter van iets hoger vallen, omdat ze dan hun lichaam zo kunnen draaien dat ze remmen op de luchtweerstand. Heb daar eens een slowmotion-filmpje van gezien: hun pels gaat door de wind echt als een soort parachute werken.
Overigens komt een kar met zwaar overgewicht (helaas maar al te vaak het geval) er minder goed vanaf bij zo'n val.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:14

Ik zou haar wel even laten nakijken ja, aangezien ze van redelijk hoog is gevallen.
Je weet maar nooit!

edit: heb gelezen dat je geweest bent!
Gelukkig niks aan de hand! een hor zou een goed idee zijn!

puccalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:31

Jeetje wat erg zeg voor jou en helemaal voor je kat, wat zal die geschrokken zijn. Gelukkig is er niks aan de hand met je kat.

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:34

Update::

Gisteravond ben ik om half 12 nog terug kunnen gaan. Ze wilde niet eten en was erg versufd.. Dus ik helemaal in de stres en naar de dierenarts geraced
Daar, was er verder niets speciaals aan haar te zien, geen wit neusje of tandvlees, dus geen bloedingen, ja een gekneusde heup en een gekneusde ( uh dat wat je buikholte scheidt).. Hij heeft haar een pijnstiller gegeven en nu is ze weer de oude.. Gelukkig.

Bedankt allemaal!

Groetjes Lara owja en een pootje van de red fling hollander Toby

Beesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:22

Goed dat alles weer euh...op zijn pootjes terecht is gekomen
Dus aan de kleur van neus en tandvlees kun je zien of er inwendige bloedingen zijn?

Robyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:03

Ja als het tandvlees bleek/wit is kan dat duiden op inwendige bloedingen.