en dan opeens is je kat er slecht aantoe! :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danifur

en dan opeens is je kat er slecht aantoe! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 10:17

Onze witte kat van bijna 2 jaar oud (mijn maatje) is er opeens niet zo best aantoe.
Hij is in een aantal dagen sterk vermagerd, en eet en drinkt niet zoveel meer.
Wel begon hij opeens van de kattenbakkorrels te eten. Hij is ook ontzettend lusteloos en speelt niet meer, hij slaapt alleen nog maar!

Voorheen als ik door huis rende, rende hij achter me aan om mijn voeten te pakken enzo.
Daar heeft hij totaal geen fut meer voor!
We zijn afgelopen vrijdag naar de DA geweest, en die voelde iets in z'n maag (ik dacht dat, dat dan de kattenbak korrels wel zouden zijn)
Zijn buik was opgezet zei hij en zijn hartslag was te hoog.
Toen zei hij dat hij bang is dat hij lekkende hartkleppen heeft.
Je weet echt niet wat je hoort als je daar staat!
Bovendien was hij de laatste keer dat we er waren 5 kilo, en nu nog maar 3.8!
De Da heeft meteen opgeschreven dat we hem maandag (vandaag) konden komen brengen en dat hij helemaal onderzocht word.
Hij blijft vandaag een halve dag daar.

Ik ben erg bang dat hij doodgaat!
Ik hoop echt dat het meevalt, dat de arts het misschien zelfs fout had (al betwijfel ik dat) en dan hij misschien medicijnen of wat dan ook krijgt.

Sorry maar ik moest het even kwijt!

schattebol

Re: en dan opeens is je kat er slecht aantoe! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:44

Ocharme,

Zou het kunnen dat hij iets heeft opgegeten heeft? Of dat er iemand in de buurt vergif heeft gelegd?

Hou je sterk. Hij is nog jong en dus waarschijnlijk nog heel sterk om te vechten...

hou ons op de hoogte

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:45

-> BB

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:34

he wat ontzettend naar joh. Bij de DA is hij in goede handen en zullen hem vast helemaal controleren totdat hij weet wat het is.
Mss dat je hem dwangmatig moet gaan voederen met A/D Hill's en water toedienen met een spuit. Vocht doet nl wonderen.
Ik zal je zeggen, mijn kat was anderhalve maand geleden ruim 2 weken ontzettend ziek, uitgedroogd, bijna 41graden koorts en allerlei aften en blaren op zn tong en gehemelte en lipjes die weg rotte als het ware. De DA zag het niet rooskleurig in. Ik heb hem toen dwangmatig van alles moeten toedienen en wonder boven wonder, hij leeft nog en is al bijna de oude. Vorige week nog fikse blaasontsteking eroverheen gekregen en spoelwormen, maar hij is met zijn 9 maanden oud ontzettend sterk.
Dus wie weet is jouw katje ook heel sterk. Veel succes en laat je de uitslag even weten?

ziatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:15

Ahh, wat vervelend zeg! Het klinkt niet best maar laten we op het allerbeste hopen dat hij er weer bovenop komt! Heel erg veel sterkte ermee, laat je ons weten hoe het vandaag is gegaan?

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:24

He toch, das schrikken!! Ik hoop dat hij er weer bovenop komt!! Sterkte...

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 15:34

@Apple: dank je!

Bedankt voor de lieve reacties allemaal.
Ben net thuis uit school en ging echt met lood in mijn schoenen richting huis.
Nu blijkt dat vanmorgen besloten is dat hij de hel dag blijft zodat ze denk ik wat langer de tijd hebben.
Dus ik weet nog niets..

@Kimerbley77: Bedankt voor de opbeurende woorden! Wat een wonder dat je katje van 9 maanden al zo sterk is zeg!
Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat er iets aan t doen is.
Toen we vrijdag bij de DA waren zei hij al dat we hem met een spuitje water moesten geven en eventueel eten met een lepeltje voeren.

@Schattebol: Het zou kunnen, maar ik denk dat die kans klein is. De DA was bang voor lekkende hartkleppen omdat hij daar een geluid hoorde, en dat schijnt niet te horen. Ik hoop echt dat dat niet zo is!

Ik hou jullie op de hoogte!

bloempie186

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:45

he daan! wat vervelend! k wist t helemaal niet! iig sterkte en k hoop dat alles weer goedkomt!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:29

Een tip, als er een vermoeden bestaat dat de kat vergiftigd kan zijn (ratten muizengif of iets wat iemand express heeft weggelegd voor katten) dan als de sodemieter vitamine K toe(laten) dienen !!

Het duurt 2 weken voordat een kat dood gaat aan zo'n vergiftiging, maar als je snel handelt hoeft dat niet zo te zijn.

Ik weet niet of dit hier aan de hand kan zijn, maar ik zet het maar neer zodat je misschien een aanwijzing hebt.

sterkte!

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:24

He jeetje joh, dat was ook niet hetgeen waar je op hoopte he, een hele dag. Maar onthoud maar zo, daar houden ze hem goed in de gaten, voeden hem en hij krijgt waarschijnlijk infuusje vocht toegediend. Zielig is het wel. Wordt er een echo gemaakt?
Spannend hoor, ik duim keihard voor je dat het allemaal mevalt en 'gewoon' een fikse griep is.

(oh schiet mij opeens te binnen dat er een nieuwe wormsoort bestaat waar de meeste DA's nog niet van op de hoogte zijn, die vreten alle organen op. Ik ga gelijk die link voor je zoeken, kan je het allicht laten lezen aan je DA en mss gat er wel een lichtje branden bij hem, je weet maar nooit).

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 22:45

Bedankt voor de lieve reacties allemaal!

Gizmo is om 18:00 uur vanavond overleden
Ik ben helemaal gebroken, op, kapot.
Op t moment zijn mijn tranen even op, maar straks als ik naar bed ga komt het wel weer.
Hij sliep tenslotte toch elke avond bij me op bed.

De DA belde op met de mededeling dat hij helemaal onderzocht was en ook rontgen gemaakt is.
Hij heeft een tumor in zn lever, lekkende hartkleppen, geelzucht en bloedarmoede.
Het was een klap in mijn gezicht en ik was meteen helemaal overstuur.
Hij zou hem nog een pijnstiller geven en kijken hoe hij daarop reageerde en later op de avond terug bellen.

We hebben toen direct terug gebeld of we nog afscheid van hem mochten komen nemen, want we hadden besloten dat we hem zouden laten inslapen.
Helaas hebben we geen afscheid mogen nemen, want toen we de DA belde zei hij dat het al gebeurd was
Hij heeft een hartaanval gehad, DA heeft hem gereanimeerd, en daarna kwam hij even bij en kreeg hij nog een hartaanval
Ik ben er echt kapot van, en het gemis zal alleen nog erger worden.

Ik zal je nooit vergeten Lieve Gizmo!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:40

Jeetje joh, wat vreselijk. Heel veel sterkte
Misschien een kleine troost, hij heeft echt heel veel pijn moeten hebben en aan al deze dingen had je ook echt niks kunnen doen. Hij hoeft iig niet meer te lijden.

danifur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 11:13

Dat is idd het enige waar ik gelukkig mee ben!
Dat hij geen pijn meer heeft.
Maar voorderest vind ik het echt verschrikkelijk!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:15

O jeetje zeg, zo jong nog . Dat had ik niet verwacht toen ik het topic eerst las.

Heel veel sterkte .

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:18

Och meis................ wat afschuwelijk!!!!! Ook echt heel naar dat je geen afscheid meer hebt kunnen nemen.... Voor hem heb je de juiste beslissing gemaakt, dat maakt wel wat goed, maar wat moet je je rot voelen zeg!!!! Als je je verdriet kwijt wilt kun je altijd pm en!!

danifur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:38

LittleAnn schreef:
Och meis................ wat afschuwelijk!!!!! Ook echt heel naar dat je geen afscheid meer hebt kunnen nemen.... Voor hem heb je de juiste beslissing gemaakt, dat maakt wel wat goed, maar wat moet je je rot voelen zeg!!!! Als je je verdriet kwijt wilt kun je altijd pm en!!

Bedankt voor de lieve reactie LittleAnn!
Ik voel me inderdaad heel erg rot!
Het is beter voor hem uiteindelijk, maar op dit moment heb ik daar even niets aan.

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:55

Ach meissie toch...
Echt, weet niet wat ik moet zeggen en heb er een brok van in m'n keel..

Heel erg veel sterkte, je hebt 't beste voor hem besloten, al was het al gebeurd..
Hij was nog jong, veel te jong...

Echt ontzettend veel sterkte toegewenst!!

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:13

Oh no, ik zocht je topic al, was zo nieuwschierig. Had dit echt niet verwacht hoor. Wat zul je je verdrietig voelen zeg, bah.
Je hebt gedaan wat je kon doen en hem nog willen helpen, dat is super en meer kon je blijkbaar niet doen ook. Hij was dus té ziek. Veel sterkte hoor...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:57

goh, wat vervelend. Ik weet uit eigen ervaring hoe erg het is om een lieve kat te moeten missen.

Veel sterkte ermee!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 18:19

Dank jullie wel!
Ik mis hem nog steeds erg, en slaap wel slecht snachts.
Ik weet zelf dat t idd het beste voor hem was omdat hij gewoon erg veel pijn had, maar t is wel heel moeilijk.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:41

Zal nog wel even duren hoor Danifur voordat je je weer wat beter voelt eronder. Zo stil in huis dan he, neem er goed de tijd voor. Sterkte nogmaals.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:43

Jeetje wat erg! Heel veel sterkte met het verlies!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 15:25

@Kimerbely77: inderdaad! het is hartstikke stil, soms denk ik waarom nou juist weer dit. Ben er nog steeds niet aan gewend, en het is heel raar om dan steeds alleen te slapen terwijl eerst elke nacht je kat op je bed lag.

@Sienna: dank je!