Volgend weekend pup halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laverne

Volgend weekend pup halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 09:56

Hello hello,

We gaan volgend weekend onze pup halen. Het is een kruising teckel x maltheser. Lekker blond met donker erdoor en het is een teefje.

De naam is bekend...DRIBBEL! Ze lijkt er zo op, kijk zelf maar;

Afbeelding

Je moet haar echt zoeken hoor...

Afbeelding

Jullie begrijpen het...we are in love. Nu is het zo dat ik ben opgegroeid met honden. We hebben een bouvier gehad, een flettcoat en 2 mechelse herders. De 2 laatste honden waren politiehonden. Zelf heb ik nog nooit een pup opgevoed, mijn moeder wel dus dat gaat goedkomen.

Tis uiteraard een tijd geleden, dus we zijn druk aan het lezen geslagen.
De bench is gekocht, de zitzak ook en alle overige spullen zijn in huis gehaald. We weten waar we aan beginnen en zien er erg naar uit.

Uiteraard is het best eng. Je haalt een nieuw leven in huis en hebt daar de verantwoordelijkheid over.

Nu is mijn vraag of mensen wat ervaringen over de eerste weken willen delen met mij. Hoe hebben jullie het aangepakt met benchtraining, alleen laten van de pup (langzaam opbouwen uiteraard) en het autorijden.

Dat is namelijk erg belangrijk, ze moet gewoon mee in de auto. Uiteraard doen we het de eerste tijd rustig aan, maar ik wil wel gewoon snel beginnen met kleine stukjes autorijden.

Kortom, alle ervaringen zijn welkom...en daarbij...wie heeft ervaring met deze kruising? Papa en mama zijn allebei ontzettend aanhankelijk en lief maar de kruising is denk ik niet veelvoorkomend.

Alvast bedankt!

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:23

Wát een droppie

Autorijden zou ik ook meteen mee beginnen ja, ook al zijn het kleine stukjes.

Naja verder heb ik niet zoveel pup-ervaring, toen ons monstertje nog jong was was ik zelf 10/11 dus weet niet precies meer hoe dat allemaal gegaan is.

Heel veel plezier ermee iig!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:49

Ik heb zelf geen ervaring met zo'n kruising. Zelf heb ik een border collie.

Toen Lance bij ons kwam was hij 9 weken. Hij kwam uit omgeving Woerden, dus hij ging gelijk al mee in de auto.
Hij vond het helemaal niet erg. Gewoon steeds vaker meegenomen, en nu zit hij rustig op de achterbank.

Reken maar op een onrustig nachtje, als je pupje straks voor het eerst in zijn bench slaapt. Geen moeder, geen broertjes of zusjes, en ook geen warmte van het nest.
Mijn hondje sliep in de gang, in de bench. De eerste nacht ben ik op een stretcher bij hem in de gang gaan liggen.
En hem zo een beetje gekalmeerd. Geef niet toe als die gaat piepen, maar laat hem in zijn bench!
Het helpt om iets mee te nemen van het nest, waar de geur aanzit en dat bij hem te leggen. Ook een ouderwetse wekker, die je hoort tikken. Dit bouwt een beetje het hartje na van zijn moeder.

De eerste keer dat ik Lance alleen liet, ging ik even snel naar de supermarkt. Hard dat ik gerend heb . Ik hoorde hem piepen toen ik de deur dicht deed. Maar toen ik terug kwam was het over.

Gewoon rustig opbouwen, dan komt het allemaal best goed!!

Succes met je pupje