We gaan volgend weekend onze pup halen. Het is een kruising teckel x maltheser. Lekker blond met donker erdoor en het is een teefje.
De naam is bekend...DRIBBEL! Ze lijkt er zo op, kijk zelf maar;

Je moet haar echt zoeken hoor...

Jullie begrijpen het...we are in love. Nu is het zo dat ik ben opgegroeid met honden. We hebben een bouvier gehad, een flettcoat en 2 mechelse herders. De 2 laatste honden waren politiehonden. Zelf heb ik nog nooit een pup opgevoed, mijn moeder wel dus dat gaat goedkomen.
Tis uiteraard een tijd geleden, dus we zijn druk aan het lezen geslagen.
De bench is gekocht, de zitzak ook en alle overige spullen zijn in huis gehaald. We weten waar we aan beginnen en zien er erg naar uit.
Uiteraard is het best eng. Je haalt een nieuw leven in huis en hebt daar de verantwoordelijkheid over.
Nu is mijn vraag of mensen wat ervaringen over de eerste weken willen delen met mij. Hoe hebben jullie het aangepakt met benchtraining, alleen laten van de pup (langzaam opbouwen uiteraard) en het autorijden.
Dat is namelijk erg belangrijk, ze moet gewoon mee in de auto. Uiteraard doen we het de eerste tijd rustig aan, maar ik wil wel gewoon snel beginnen met kleine stukjes autorijden.
Kortom, alle ervaringen zijn welkom...en daarbij...wie heeft ervaring met deze kruising? Papa en mama zijn allebei ontzettend aanhankelijk en lief maar de kruising is denk ik niet veelvoorkomend.
Alvast bedankt!