hond doet raar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

hond doet raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 22:46

onze hond moest vrijdag avond naar de dierenarts ivm dat hij wegkroop onder de tafel, extreem aan het trillen en piepen was en zich totaal anders dan anders gedroeg. zodra je aan zijn achterpoten kwam begon hij te gillen van de pijn. wel liep hij nog wat rond tussendoor en at hij nog gewoon
na een bezoekje aan de dierenarts ( waar hij bij binnenkomst een spontane genezing kreeg ) bleek dat hij wat te druk was geweest en een spier in de rug had verrekt. 3 weken op rust en aan de pijnstillers.
helaas hadden we zaterdag een groot feest thuis, en hoewel we hem in een kamertje hebben gedaan voor zijn rust, heeft hij geen totale rust gehad natuurlijk.
maar goed, de hoofdzaak was dat hij niet op de bank mocht springen of tegen mensen op, en dat heeft hij ook niet gedaan.

Vandaag is het dan ook echt mis, zelfs met pijnstillers.
hij ligt de hele dag oncontroleerbaar te trillen, wil niet eten of drinken en bij het plassen moeten we hem omhoog trekken en even meenemen.
daarnet was het zo erg dat hij midden op straat plat ging liggen en niet meer omhoog kwam.
met 2 man sterk hem weer naar binnen gedaan en nu 2.5 uur later ligt hij nog op dezelfde plek als we hem hebben neergelegd

dit is totaal niet hoe hij is. hij is normaal super vrolijk,hyperactief, vreetzak 1e klas en wandelen vind hij helemaal geweldig.

dit gedrag van vandaag lijkt mij niet normaal als je alleen een spiertje hebt verrekt in je rug? vooral niet als je daar al pijnstillers voor krijgt? moeten we morgen toch nog even de dierenarts bellen om te overleggen of hij zwaardere pijnstillers moet krijgen of iets anders?

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:12

Ik zou de dierenarts bellen! Lijkt mij niet dat er een spiertje is verrekt ... Heb je de hond zelf ook helemaal gecontroleerd? Niet dat er misschien iets tussen zijn kussentjes zit? En doen de achterpoten alleen pijn?

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 00:17

mijn zus heeft hem gisteren een onderzoek gegeven en constateerde dus die pijn aan de achterkant. ( en nog een zooi latijnse namen, maar ik studeer niet voor dierenarts )
de officiele dierenarts contateerde pijn aan de onderrug en dat er niets mis was met de poten.
zuslief even opgebelt daarnet voor advies en morgenochtend bel ik de dierenartsarts weer voor een extra onderzoek omdat mijn zus vond dat de dierenarts te snel conclusies trok door een relatief snel en simpel onderzoek met een diagnose die in verhouding met de extreme pijnklachten die hij nu heeft niet kan kloppen.

Ellebel

Re: hond doet raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:44

Is hij ook slap aan de achterkant? Staat hij met zijn poten "dubbel"?