Hoop dat jullie mij kunnen helpen want op google an ik niet echt wat vinden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikkigioa schreef:Om hondentrimster te worden moet je inderdaad een cursus volgen. Deze cursus is ook erg prijzig hoor! Je kunt je hondje ook zelf knippen met bijvoorbeeld een efileerschaar maar in de praktijk pakt dit vaak lelijk uit.
Als je een shi-tzu in huis neemt weet je gewoon dat het beestje elke 2 a 3 maanden een knipbeurt nodig heeft. Dus dat wordt geld apart leggen!
Mijn ervaring is trouwens dat hondentrimsters onderling heeel erg kunnen verschillen betreft prijs en resultaat! Een dure trimster is niet altijd beter. Wij hadden een trimster die per knipbeurt 18 euro rekende en mijn hondje kwam er als een puppy weer vandaan, zo mooi! Maar we zijn ook wel eens bij een trimster geweest die 30 euro rekende en dat we achteraf niet eens zagen dat hij geknipt was. Dus informeer eens bij andere hondeneigenaren uit jouw buurt. Misschien weten zij een goede die niet al te duur is! Succes he!
Pluttersput schreef:Hej,
Wij hebben ook een shi-tzu, en mijn moeder knipt haar zelf. Ze heeft geen diploma. Je hebt wel cursussen nodig enzo om een officiele trimster te worden, maar je mag wel gewoon je eigen hondje knippen. Alleen met de shi-tzu's heel erg oppassen met hun oogjes. Als je vragn hebt hoor ik het wel.
Groetjes, mij
Pluttersput schreef:Hej,
Mijn moeder knipt haar altijd gewoon met een schaar. Eerst hadden we haar geschoren, maar daar kreeg ze ontieglijke jeuk van. Dus dat was niet zo'n succes. En nu idd gewoon met een knipschaar.
Groetjes, mij
Meavey schreef:Ik moet eigenlijk altijd erg lachen als mensen de hondentrimmer zo duur vinden, terwijl de gewone kapper het dubbele kost in de helft van de tijd, een klein hondje knippen/scheren zit gemiddeld zo tussen de 35/45 euro, en ben je toch wel een kleine 2 uur mee bezig, incl, wassen, fohnen, nagels, oren enz...
En ja ik ben dus hondentrimster.
Odin schreef:Ik heb 2 ruwharige herders (plukhonden) en heb toen ik mijn eerste Laekense herderpup in huis kreeg met de fokker afgesproken dat hij de eerste keer de hond zou plukken met mij als toeschouwer erbij, zodat ik van hem geleerd heb hoe mijn hond geplukt moest worden. Sindsdien (is nu 12 jaar geleden) pluk ik 2x per jaar mijn eigen honden, en gaat het tegenwoordig een heel stuk sneller dan vroeger! Mijn ene hond pluk ik in een uurtje of 2 en mijn andere (is de dochter) pluk ik in een uur.
Maar zo'n workshop over trimmen is denk ik in jouw geval wel een aanrader en als je je hond zelf wilt bijhouden zou ik dat zeker gaan doen.