Mijn huiskat verwildert.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarLottie

Mijn huiskat verwildert.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 14:22

Hallo

Ik heb een hele bijzonder getekende poes, Yenna.
Ze is een halve boskat/ of iig een wildekat.
We hadden haar vanaf jongs af aan en dat ging heel goed, ze was wel heel eenkennig en kwam alleen als ik haar riep ook lag ze alleen bij mij op schoot alleen op mijn bed etc. etc..
Nu is ze 2 jaar en toch jaagt ze graag en niet zoals onze andere kat maar ze is echt steeds op jacht.
nu was ze ineens 4 dagen vermist. Ik was echt in rep en roer mijn katje. mijn meid. weg
Maar ik had zo onwijs sterk het gevoel yenna leeft wel.
mijn moeder dacht dat haar was overkomen maar ik wist gewoon ergens dat ze nog leefde.
En nu vanochtend half 9 ging ik naar me werk en ik zag yenna.
Wel wat dunner en beetje donkerder vacht (natuurlijk van steeds buiten zijn) maar het was zeker weten yenna.
Ik riep haar op de normalte toon zoals ze altijd naar binnen moet komen.
Ze gaf ook antwoord op de manier zoals ze altijd deed. Maar toen ik naar haar toe wilde gaan omdat ze uit haar zelf niet kwam. gaf ze een paar angstaanjagende kreten. Ze was doodsbang.
We denken dat ze ergens heel erg van geschrokken is en eerst vertrouwen terug moet krijgen.
Of kwam ze alleen terug om te laten zien of ze leefde.
want nu is ze weer weg..

ik weet het niet.
maar ik voel me stuk prettiger ze leeft.
en als ze ervoor kiest in het wild te leven dan moet dat maar, ik weet wel dat ze leeft en daar gaat het om.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
altijd op jacht
Afbeelding
altijd onze andere kat aan het uitdagen
Afbeelding
Afbeelding
alles goed in de gaten houden
Afbeelding
mis je meid
Afbeelding
i love you
Laatst bijgewerkt door MarLottie op 26-03-06 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:27

Dit is misschien meer wat voor Beestenboel .

Maar heel veel succes.
Misschien duikt ze na een weekje weer gewoon op en doet of er niks aan de hand is; dát hebben katten wel vaker als de lente dr aan komt .

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:33

Even omgezet naar BB .

Juco

Re: Mijn huiskat verwildert.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:40

Ik zou me toch een beetje zorgen maken. Katten gaan vaak van huis als ze ziek zijn. Het is een periode dat er natuurlijk wel katten op vrijersvoeten gaan.
Heb nu 2x meegemaakt dat een kat verdween en ernstig ziek (zwaar vergiftigd) terug gevonden werd.

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:53

Wij hebben ook zoiets gehad.
Onze kat was geen boskat ofzo, maar die is wel altijd heel onzeker en een beetje bang voor mensen geweest (we hebben haar uit het asiel, dus we weten iet waardoor)
Maar iemand, die op zichzelf woonde etc. die zocht een kat. En dat was echt iets voor onze kat, want die had gewoon een rustige omgeving nodig, en dat was bij ons niet met 4 honden en nog 2 andere katten om zich heen.
Maargoed, onze kat naar die man toe, woonde paar huizen verder dus het was niet zo;n groot probleem.

Maar na een paar maanden kreeg die man een vriendin, mét honden. En tsjah, daar was onze Katja niet meer aangewend. Dus die hadden ze maar op straat gezet.

Dus heel het vertrouwen was gekneust, ze was broodmager, leefde in de tuin van de overburen. Maarja, ze kwam echt niet. Dus wij gingen elke keer maar een bakje eten neer zetten, op een afstandje gaan zitten en wachten tot ze kwam. En als ze dan kwam zaten we gewoon tegen haar aan te kletsen, dat ze toch wel onze stemmen kende. En na een tijdje kwam ze wel, maar ze was altijd al schrikkerig, dus ze bleef altijd veilig op afstand. Op een moment zaten we weer, voor die tuin (het zag er echt heel stom uit, zo midden op de stoep ), en toen zat Katja onder de auto van die mensen. Wij waren op onze buik gaan liggen, rustig praten enzo, maarja, ze kwam gewoon ;echt niet. En toen kwam 1 van onze andere katten eraan en die heeft Katja een beetje mee naar ons gelokt (oke, dit klinkt heel penny, maar het is echt zo.. Die lokte haar als het ware onze kant uit)

Toen hebben we haar kunnen pakken, rustig vastgehouden en weer gepraat enzo, mee naar binnen. Alle drukte uit de huiskamer en haar weer laten wennen en zo weer rustig aan opgebouwd.

Misschien kun je dus zelf ook, als ze elke keer op de zelfde plek rondzwerft heel rustig met eten gaan zitten, alleen praten, niet dreigen met je hand etc. En haar weer vertrouwen laten krijgen.

*oke een heel verhaal geworen, ik weet niet of je er wel wat aan hebt

Indie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:12

wat jammer zeg maar ze zal zich vast wel kunnen redden.

Wat een prachtige kat trouwens heel erg mooi!

MarLottie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:13

KimBalaa schreef:
Wij hebben ook zoiets gehad.
Onze kat was geen boskat ofzo, maar die is wel altijd heel onzeker en een beetje bang voor mensen geweest (we hebben haar uit het asiel, dus we weten iet waardoor)
Maar iemand, die op zichzelf woonde etc. die zocht een kat. En dat was echt iets voor onze kat, want die had gewoon een rustige omgeving nodig, en dat was bij ons niet met 4 honden en nog 2 andere katten om zich heen.
Maargoed, onze kat naar die man toe, woonde paar huizen verder dus het was niet zo;n groot probleem.

Maar na een paar maanden kreeg die man een vriendin, mét honden. En tsjah, daar was onze Katja niet meer aangewend. Dus die hadden ze maar op straat gezet.

Dus heel het vertrouwen was gekneust, ze was broodmager, leefde in de tuin van de overburen. Maarja, ze kwam echt niet. Dus wij gingen elke keer maar een bakje eten neer zetten, op een afstandje gaan zitten en wachten tot ze kwam. En als ze dan kwam zaten we gewoon tegen haar aan te kletsen, dat ze toch wel onze stemmen kende. En na een tijdje kwam ze wel, maar ze was altijd al schrikkerig, dus ze bleef altijd veilig op afstand. Op een moment zaten we weer, voor die tuin (het zag er echt heel stom uit, zo midden op de stoep ), en toen zat Katja onder de auto van die mensen. Wij waren op onze buik gaan liggen, rustig praten enzo, maarja, ze kwam gewoon ;echt niet. En toen kwam 1 van onze andere katten eraan en die heeft Katja een beetje mee naar ons gelokt (oke, dit klinkt heel penny, maar het is echt zo.. Die lokte haar als het ware onze kant uit)

Toen hebben we haar kunnen pakken, rustig vastgehouden en weer gepraat enzo, mee naar binnen. Alle drukte uit de huiskamer en haar weer laten wennen en zo weer rustig aan opgebouwd.

Misschien kun je dus zelf ook, als ze elke keer op de zelfde plek rondzwerft heel rustig met eten gaan zitten, alleen praten, niet dreigen met je hand etc. En haar weer vertrouwen laten krijgen.

*oke een heel verhaal geworen, ik weet niet of je er wel wat aan hebt

ja als ik haar weer zie *hoop ik*

maar we hadden in haar voerhokje (voor de hond anders eet de hond katteneten op) dus we hadden het voerhokje met eten op ons teras gezet en afgewacht
ik was bij de paarden ma me moeder die zei toen later dat ze wat gekrijs had gehoord van 2 katten.. toen ze keek zat alleen onze andere kat er..
of het was een andere kat (die nooit bij ons komen) of het was yenna die weggejaagd werd door dikkie
dat hoop ik niet want misschien voeld ze zich wel beetje verstoten dat is wel een baasje dusja i don't know

kweet t niet

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:32

1 van onze katten was ook een keer weg.
Paar dagen, wij wisten niet waar ze was..
En op een dag stond ze te bleren voor de achterdeur.
Ze was helemaal droog en schoon, wel wat magerder.
Toen ze weer thuis was, begon ze meteen te eten alsof ze al een jaar geen voedsel had gehad
Hoop wel dat jouw kat ook terug komt, 't is namenlijk een mooie kat!

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:59

ze is iig wel nog in de buurt van der 'huis'
dus wie weet dat ze na een weekje wel voor de deur staat te miauwen .
ik hoop het iig voor je!

simodi

Re: Mijn huiskat verwildert.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:16

Ik hoop zo voor je dat ze weer terug komt! Een prachtig mooie poes om te zien! Sterkte hoor!