help! nestje babymuisjes gevonden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EveliNero

help! nestje babymuisjes gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 19:51

hey,
mijn vader heeft vanmiddag ons kippenhok opgeruimd en nu heeft hij tussen al de rotzooi een nestje babymuisjes gevonden. het nestje was al stuk en de muisjes verplaatst, dus hij kon ze niet laten liggen. ook ivm katten en kippen.

ze liggen nu in een kuikenhok onder de warmtelamp, niet al te warm. ze zijn nog erg jong, oogjes zitten nog dicht en bijna geen vacht.

weet iemand wat ik kan doen om ze in ieder geval proberen te redden?

** ze liggen nog wel in het kippenhok, dus de moeder zou ze nog kunnen komen ophalen. als ze dat durft en ze kan vinden.

foetsie

Re: help! nestje babymuisjes gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:08

Nu ze verplaatst zijn er een mensen luchtje aanzit, denk ik niet dat mams meer terugkomt.....
Ze moeten inderdaad warm gehouden worden in een doos of kistje met daarin watten en daarboven een lamp dat de temperatuur rond 27 graden houd. Ze moeten vele keren per dag gevoerd worden en kunstmelk toegediend krijgen met een pipet of een met draad gedrenkt in melk oid. Per keer dienen slechts enkele druppels worden toegediend.
Je kunt kunstmelk voor honden/katten gebruiken of zelf wat maken (das beter, want in het andere zit te weinig bestandsdelen voor de muisjes)

- 25 gr. Protifar (nutricia)
- 10 ml. mais of zonnebloemolie
- water

De Protifar wordt gemengd met de mais - of zonnebloem olie en dit aanvullen tot 100 cc met water en goed mengen.

Ook kan men biest vd koe geven. Maarja dat moet je ook maar net voor handen hebben.

Houd er wel rekening mee dat de kans heel klein is dat ze het overleven.

Uiteraad kun je ook je DA om advies vragen.

Succes ermee!

EveliNero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:12

woow bedankt ga nu meteen naar de albert heijn om die spullen te halen.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:30

Graag gedaan hoor!
Waar een LOI cursus al niet goed voor is.

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:32

ik had vorige week een nestje tussen mn zadel en uitrijdeken zitten. Heb mn zadel al een tijdje niet gebruikt omdat ik niet kan rijden dus ze vonden het een mooi plekje

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:39

Ik zou zeggen laat ze liggen en hopen dat ze het niet overleven (ojee klinkt wel hard zo ) maar muizen daar wil ik er toch geen van op stal hebben en als je ze laat leven dan heb je straks tientallen van zo'n nestjes en stukgevreten dekens en vele andere aangevreten dingen, dus wat mij betreft weg ermee.

EveliNero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:48

ja maar om een onschuldig babymuisje daarom nou te laten sterven.. ik ga het in ieder geval proberen!

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:33

Proberen kan in elk geval, maar de kans dat ze het redden is erg klein! Ben benieuwd of ze het gaan halen

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:37

over het algemeen redden zulke kleine muisjes het niet zonder moeder, dit heb ik maar al te vaak meegemaakt op school.
ik hoop dus voor je dat ze het wel redden maar onthoud wel goed dat de kans maar heel klein is...

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:43

ja
heb ik ook een keer gehad
ik wou sto vn de zolder halen, en toen zag ik wat bewegen
schrok me kapot jonge ! en het was nog eens donker ook
dus ik pak mn mobiel die wat licht gaf, en toen zag ik de moeder muis wegrennen, sprong ik ergens boven op, omdat ik natuurlijk weer me kapot schrok en toen vond ik ze da na wel weer schattig
maar ik wou ze eigelijk wel weghalen omdat ik als ze ouder zijn last van ze zou hebben van ze
maja, heb ik dus niet gedaan dus een weekje daarna zag ik ze overal lope

Yvanka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:07

Kippen hebben, is muizen hebben. Ik ken het.. Wij hebben hier ook last van. Maar om ze nou te redden, dan blijf je bezig..

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:25

Ik vind het juist goed dat ze ze probeerd te redden !
Is toch zielig om die kleintjes zomaar dood te laten gaan? xxxx
Succes ermee!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:27

Nu je er aan gezeten hebt accepteert de moeder ze hoogstwaarschijnlijk niet meer. En met de hand grootbrengen is vrijwel onmogelijk. Ik ga er dus vanuit dat ze het niet zullen halen...

KirstenFranc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:47

Vandaag mocht ik op de baby van EveliNero passen Hij leeft nog steeds en is lekker actief. Heb gelijk paar fotootjes gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lief he? Wel vermoeiend om dag en nacht om de 2 uur te moeten voeden...

EveliNero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 11:21

whaha gaat goed met hem hé. volgens mij wordt hij nu toch wel wat donkerder=haren??

vannacht is hij weer een nachtje voor mij

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:24

Mijn buurmeisje had dat ook, en die wilde ze redden. We hadden ze warme melk in een spuitje zonder naald gegeven en ze leken het te redden (natuurlijk ook goed warmhouden). Maar haar ouders wilden geen muizen in huis en daarom hebben ze ze in een visnetje in de sloot gehangen. na 1 minuut al ijsblauw echt zielig. Maar als je liever geen muizen hebt.. Als je ze niet had gevonden hadden ze nog zieliger gestorven...

kus
anke

paardkoetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:36

als je ze zelf ook een muis of rat heb een vroutje misschien wil die er voor zorgen maar die kan ze ook dood bijten . maar je kan ze ook zelf verzorgen. em ze zijn egt zuper schattig. om op te vreten

paardkoetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:37

succes met de beestjes!!!!!!*D*D:D:D:D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:41

Succes dermee! Ben heel erg benieuwd hoe het hem verder afgaat. Maar een ding, wat ga je ermee doen als hij het wel overleefd en groot is? Ik denk niet dat je hem dan zomaar kan uitzetten.,...
Groetjes, mij

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:58

Ik weet van EveliNero dat ze m houd als ie t overleeft. Ben hem nu weer aan het voeren en t gaat heel goed met hem!

Beesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:02

Moet je zo'n kat hebben als ik eerst had...die droeg jonge muizen naar binnen met moederlijke gevoelens...fijn hoor, ik zat ermee.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:13

iemand hier op stal geef ik altijd de babaymuisjes,deze brengt ze groot met catmilk,of koffiemelk...

let wel dat ze wild zijn,dus als je ze zou redden,dan zijn het wilde muisjes,en je zal de eerste niet zijn die zijn geredde muisjes uiteindelijk met muizenvallen uit het huis moet halen...

EveliNero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 12:50

whaha naa ik wil hem het liefste houden.
als hij het overleefd en wat groter is koop ik er nog een paar muisjes bij.
ik heb nog een hamsterkooi en een aquarium en die ga ik aan elkaar proberen te koppelen. met veel zaagsel in het aquarium, dan kunnen ze lekker graven

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:19

Leuk om ze ff op de foto te zien.
Hoeveel zijn het er nu en leven ze allemaal nog?
Ik denk als ze eenmaal de oogjes open hebben en wat in de vacht zitten, dat de overlevingskansen een stuk hoger zijn.
Muizen worden zo wie zo niet zo uit hoor, geloof een jaar of 2-3.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:30

niet voor het een of ander,maar de muisjes die uit kruising tamme muis/wilde muis komt zijn wild..

ik zeg het omdat diegene die de muisjes van hier meeneemt en grootbrengt dus bijna alle overlevenden buiten heeft gezet,ze knagen overal doorheen en komen overal uit...

daarnaast zijn de musijes heel erg bang,er is 1 mannetje die alleen haar vertrouwd,deze kan alleen zij benaderen,en altijd piest ie op haar,zal er wel bij horen,deze heeft dus ook tamme muisjes gedekt en alle nakomelingen zijn zeer wild

ik heb eens 3 muisjes van haar overgenomen,in een aquarium,ze hadden zich binnen 1 nacht door het gaas geknaagd,wat erbovenop lag,ik heb ze dus met muizengif moeten uitroeien...

maar alsnog veel succes,en zoals ik al zei,zij heeft er al tientallen groot gebracht met catmilk...