Nou goed, bij ons in de straat zijn vorige week mensen verhuisd, het huis tond al heeel lang te koop nu nog, maar ze ziijn dus vertrokken en het huis staat leeg.
Tenminste dat dachten wij, want toen we dinsdag boodschappen gingen doen en langs het huis liepen zagen we 2 katten voor het raam zitten. Ze zaten te mauwen voor het raam, best sneu.
Een huisgenoot riep meteen al dat we de dierenbescherming moeten bellen, maar ik zei van nou we wachten nog even want voor hetzelfde geld zijn er buren die hebben beloofd om de katten eten en water te geven ofzo. Nou daar was de rest het wel mee eens, dus we hebben het even zo gelaten.
Nu is het 4 dagen later en ik heb net even met een huisgenoot naar binnen staan gluren maar we zien nergens een bakje met brokken of een kattenbak staan. Zodra de katten doorhadden dat wij voor het raam stonden kwamen ze aanrennen en gingen weer voor het raam zitten mauwen.
Buren van het huis ernaast kwamen naar buiten en die wisten niet eens dat er nog katten binnen zaten, we hebben bij andere buren aangebeld en die wisten ook van niks. Nu vinden 3 huisgenoten en ik dat we de db moeten inlichten maar 2 andere huisgenoten hebben zoiets van nou wacht nog even, zometeen is er een kennis die die katten eten komt brengen. Ja dat an wel wezen maar hoe lang moeten we nog wachten dan? zometeen ligt er een kat dood, dat is ook zielig.
Dus wel of niet de DB bellen??? Dilemma dilemma!