Inspectie van de D.B inlichten of nog even wachten ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Inspectie van de D.B inlichten of nog even wachten ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 13:20

Wij zitten met een dilemma, ik woon dus in een studentenhuis ( maar stiekem ben veel meer bij mijn vriend maar dat ter zijde )

Nou goed, bij ons in de straat zijn vorige week mensen verhuisd, het huis tond al heeel lang te koop nu nog, maar ze ziijn dus vertrokken en het huis staat leeg.
Tenminste dat dachten wij, want toen we dinsdag boodschappen gingen doen en langs het huis liepen zagen we 2 katten voor het raam zitten. Ze zaten te mauwen voor het raam, best sneu.
Een huisgenoot riep meteen al dat we de dierenbescherming moeten bellen, maar ik zei van nou we wachten nog even want voor hetzelfde geld zijn er buren die hebben beloofd om de katten eten en water te geven ofzo. Nou daar was de rest het wel mee eens, dus we hebben het even zo gelaten.
Nu is het 4 dagen later en ik heb net even met een huisgenoot naar binnen staan gluren maar we zien nergens een bakje met brokken of een kattenbak staan. Zodra de katten doorhadden dat wij voor het raam stonden kwamen ze aanrennen en gingen weer voor het raam zitten mauwen.
Buren van het huis ernaast kwamen naar buiten en die wisten niet eens dat er nog katten binnen zaten, we hebben bij andere buren aangebeld en die wisten ook van niks. Nu vinden 3 huisgenoten en ik dat we de db moeten inlichten maar 2 andere huisgenoten hebben zoiets van nou wacht nog even, zometeen is er een kennis die die katten eten komt brengen. Ja dat an wel wezen maar hoe lang moeten we nog wachten dan? zometeen ligt er een kat dood, dat is ook zielig.

Dus wel of niet de DB bellen??? Dilemma dilemma!

Elmond

Re: Inspectie van de D.B inlichten of nog even wachten ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:27

Ohw moeilijk moeilijk, idd een dilemma. Ik weet niet goed wat ik zou doen, maar als ze al vier dagen geen eten hebben gehad. (Het zou kunnen zijn dat jullie iemand hebben gemist die voer kwam brengen toch?) Maar vier dagen geen eten lijkt me nooit goed, ik zou dus toch de DB bellen denk ik! Ik weet niet hoelang je huisgenoten nog willen wachten, maar als die arme beesten aan komen rennen als ze je zien en dan gaan miauwen...lijkt me geen goede zaak! succes ik volg dit nog even, meldt je het als het "opgelost" is?

vamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:08

Ik zou direct de db bellen. die zoeken verder wel uit of er nog iemand voor ze zorgt. liever een keer te veel bellen, dan een keer te weinig. doen hoor!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 16:49

Ik had allang een raampje ingetikt...

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:48

Meteen DB bellen, je hoeft hun toch niet betalen als je hun voor niks laat komen!!!!

MIjn mening: ik vind het eigenlijk belachelijk dat jullie twijfelen om te bellen of niet.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:18

Ylana schreef:
Ik had allang een raampje ingetikt...

ik ook, ben ook zo onhandig

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:24

Zou nu idd de DB gaan bellen.
Voor de volgende keer *mocht die ooit komen* zou ik al na een dag ofzo en briefje door de deur gooien of op de deur plakken met de vraag of iemand ze voert, en of ze dan zo vriendelijk willen zijn te bellen met jullie.
Kan het niet zijn dat er een kattenbak en voer ergens in een gang staat zodat jullie het niet kunnen zien?
Kan me namelijk niet voorstellen dat je je dieren zo achterlaat. Laat ze dan naar buiten, kunnen ze het nog overleven...

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:40

@sting; dit gebeurt dus heel erg vaak ! niet alleen met katten maar ook met honden. Die krijgen wij dan meestal uitgemergeld binnen in het asiel, via de politie.

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:41

@ Mist; ja, snap het van jullie kant ook wel, maar onze buren zijn ook wel eens weg, en dan voeren wij de kat savonds laat pas, en daarvan hebben we ook wel eens mensen aan de deur gehad .

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:18

Ze zegt dat ze verhuisd zijn en het huis leeg staat, dus dat klopt al niet toch ?

vamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:03

en, is de db al geweest?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:10

nou, hier zou ik niet al te lang over na hoeven denken

doet maar fijn bellen

xx_Merle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:45

meteen bellen niet wachten hoor..!!!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:30

de plaatselijke dierenambulance kan je hiermee ook goed helpen of gewoon de politie.

vertellen dat eigenaren verhuisd zijn en dat de katten er nog zitten, misschien ook via de woningstichting als het een huurhuis betreft, want die weten namelijk ook waar de bewoners heen verhuisd zijn.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:37

Gewoon een partijtje voetbal, honkbal of eh... wat voor een spellen zijn er nog meer met ballen?!
En in je enthousiasme net even te hard tegen de bal schoppen, slaan, gooien. En zo..., Oeps..., door een raampje heen.
God wat ben je toch een klungel! }>

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:38

Db bellen zekr weten

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:00

En?
Al wat meer bekend?

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:36

gewoon bellen
en wordne ze boos , ja jammer jij dachtd at ze verhuist warenb en dat de katten daar alleen zaten zonder eten ..
iedere dieren liefhebben zou dat alleen maar fijn vinden . 'bedankt voor je bezorgtheid , maar het was niet nodig'.

Uthrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 16:01

Hay

Nou de katten zijn uit het huis weg... en jullie mogen 3 keer raden waar ze nu zijn

Bij ons in het studentenhuis.
We hebben een paar dagen terug de inspectiedienst dus wel geallarmeerd en ze zeiden probeer even uit te vinden of de buren de katten eten geven en kijk even 2 dagen aan of anders de eigenaren terug komen.
Dat was dus beide niet het geval, dus hebben wij er weer heen gebelt en kwam inspectie polshoogte nemen.
Er stond 1 raampje open en ik heb een huisgenoot die echt knetter lenig en dus is en zij is op de schouders van mnr de inspectreur gaan staan en zo het huis in gegaan.
Ze heeft de katten via het raampje doorgegeven naar buiten en die via de tuindeur weer naar buiten gekomen.
Eigenlijk zouden ze de katten meenemen naar een asiel maar die arme beestjes hadden heel erg honger en dorst, daarbij waren ze helenaal blij dat er weer mensen aanwezig waren dus werd er besloten dat het beter zou zijn dat ze niet in een asiel zouden zijn maar dat ze tijdelijk bij ons mochten intrekken.
Zo konden wij de buren ook vertellen waar hun katten waren als ze nog terug zouden komen.
Allebei de katten hebben ong een kwartier op de kattenbak gezeten, ze liepen gewoon compleet leeg ( en de kattenbak liep bijna over )

Het zijn hele leuke lieve knuffelkatten, ze waren de 1e avond niet van onze schoot af te meppen en kropen zowat in je als je ze aaide.
De katten zijn nu 2 dage bij ons en er is nog steeds geen eigenaar gesignaleerd.
We zijn nu de huisbaas aan het overtuigen dat de katten bij ons mogen blijven als de eigenaren niet meer terug komen, dus duim even met ons mee

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:05

Ik duim voor je mee hoor!

Zo heb ik eergisteren een konijn meegenomen, die hadden ze over het hek bij het hertenkamp gegooid.. En ik leef hier al mijn hele leven en daar heeft nog geen 1 konijn het gered, dus toen besloot ik haar mee te nemen.

Helaas moet ze wel weg, dus bij intresse --> PM

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:13

tjongejonge, je zou ze toch
Bij ons in het asiel zitten ook 2 stelletjes katten die achtergelaten waren bij een verhuizing. 1 stelletje is heel lief en leuk maar de andere is zielig. Oude katjes die ze gewoon achtergelaten hebben. grrr.