Eeste nestje konijntjes...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Eeste nestje konijntjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:14

Sinds (bijna) 2weken heeft een van mn dwergjes een nestje gekregen. Het is haar eerste en ze heeft een 5 (kan ook 6 zijn) tal jongen. Had ik niet verwacht , ze had een prachtig nest gemaakt, veel wol (gelukkig want het is nog niet bepaald warm). Vanmorgen nog eens in het nestje gekeken (ook eens een paar jongen eruitgehaald, maar niet allemaal, ik ben nog steeds bang iets verkeerd te doen of dat ze koud krijgen , dus nestje maar weer toegedaan. Ze zijn al flink gegroeid, mooie dikke buikjes, oogje zijn al open (sommige al meer dan andere) er zitten een paar dikkertjes in, en eentje die een beetje achterop zit (een donker, is dunner en kleiner, en de oogjes zijn nog niet echt open denk ik), dus ik hoop dat die snel zn schade inhaalt. Het was wel mooi levendig enzo.
Ik heb nog maar geen foto's gemaakt, maar volgende week zeker. Dan verlaten ze waarschijnlik zelf het nestje. Echt schattig die kleine konijntjes. Ik heb het denk ik ook getroffen qua kleur, er liggen grijze in, maar ook martertjes denk ik. (de papa is middengeel marter en de mama is blauw-zwart).
zalig gewoon die kleintjes. (en ik heb natuurlijk stiekem alweer een favorietje, maar ja de bedoeling is dat ze allemaal een goede thuis vinden, al zal ik het niet erg vinden als er eentje overblijft, plaats zat)

Sindbad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:44

leuk, ik wil ook een nestje gaan fokken
ik hoop dat alles goed verloopt met je jonkies
hou het topic in de gaten, wil wel foto's zien

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:59

leuk ik ben benieuwd naar de foto's
Maar ik heb een vraagje: je zegt dat je sinds 2 weken nijntjes hebt, en volgende week gaan ze weg.. dat is nog veels te vroeg toch??

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 18:06

litteltje schreef:
leuk ik ben benieuwd naar de foto's
Maar ik heb een vraagje: je zegt dat je sinds 2 weken nijntjes hebt, en volgende week gaan ze weg.. dat is nog veels te vroeg toch??

nee hoor ze blijven zeker tot 8 of 9 weken bij de mama, maar ik bedoel dat ze vanaf drie weken al zelf uit het nestje beginnen kruipen, dus er niet meer continu in liggen. Maar ze gaan iig nog niet weg hoor, dat zou veel veel te vroeg zijn. even misverstaan dus

ElineThera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:13

Ik hou van konijntjes
Ik vindt dat lief!
Mij konijn had ook jongen; 1 zwarte & 2 bruinen met zijn 3e dus

1bruine (vrouwtje) hebben we gehouden voor me zusje omdat die ook een konijn wilden en we toch jonkies hadden
Maar dat is al een hele tijd geleden hoor
Veel plezier met de konijnen

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:14

Wat leuk! Ik wil ook een nestje.... Mag niet...