Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Je moet altijd zien dat ze ZEKER rechtop kunnen staan. En dan hangt het ervanaf hoe een kooi je neemt. Een dunabak, een traillies kooi of een oud aquarium. In een dunabak of aquarium hebben ze wel geen klimmogelijkheid maar dit kan je natuurlijk wel wat oplossen door zelf verdiepjes, touwen enz.. te bevestigen. Ook is de ventelatie niet zo goed. Wel een voordeel is dat ze geen tocht binnenkrijgen en dus minder kans op verkoudheden hebben en dat ze geen bodembedeking(best geen zaagsel gebruiken maar aubiose, vlas,...) uit de kooi kunnen doen. In een traillieskooi kunnen ze lekker naar hartelust klimmen en spelen. Wel moet je zien dat je de kooi zeker niet in de tocht plaatst! Ook kunnen ze makkelijk hun bodembedeking naar buiten doen. Ja kan natuurlijk ook creatief zijn en zelf een kooi maken (gebruik dan best geen hout want hier trekt de urine in) Ikzelf heb een traillieskooi en ik ben er heel tevreden mee!

BeNGeL schreef:1:Kunnen twee mannetjes bij elkaar?!
2:Wat is nou de meest ideale kooi voor ze?!
3:Wat is het beste voer voor ze?
Dieren wil ik ze niet ophalen ben ik fel tegen maar ik wil dus wel jonge ratjes... aangezien ze al niet zo oud worden... waar kan ik die het beste halen? (ik wil niet compleet stad en land afreizen voor ratten)
nou kom maar op met die tips