kat krijgt na 36 uur nog een jong poesje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

kat krijgt na 36 uur nog een jong poesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 13:15

Onze kat is dinsdag bevallen van 4 poesjes waarvan er 2 helaas dood zijn geboren. Maar nu heeft ze ongeveer 36 uur nog een poesje gekregen. Nu heeft ze 3 hele lieve kleine poesjes maar ik vind het wel apart dat ze er nu nog 1 heeft gekregen.

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:25

volgens mij komt dat wel redelijk vaak voor

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 14:40

Ik wist niet dat dat vaker voorkomt. Normaal kreeg onze poes ze altijd vlak achter elkaar.

Ik heb vandaag wat foto's gemaakt.

Afbeelding
de voorste is vanacht geboren.

Afbeelding

Afbeelding arm poesje

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:22

aah wat lief.
gefeliciteerd.

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:25

wat leuk zeg!! Schattige beestjes!
maar volgens mij gebeurd dat inderdaad wel vaker, dat er later nog een diertje wordt geboren..?

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:15

Katten kunnen door verschillende katers gedekt worden als ze krols zijn, en dus kan daar ook tijd tussen zitten.

Los daarvan, zou je je kat niet steriliseren ! er zijn genoeg katten en kittens op deze wereld, asiels zitten al vol. Voor elk kitten wat jij weggeeft hadden dezelfde mensen ook een kat uit het asiel kunnen nemen !

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:17

ah wat lief, gefeliciteerd
p.s. ben het niet met mist eens

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:19

open je ogen en ga eens in een asiel kijken !

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:27

Ik zou het katje wel even in de gaten houden daar deze als ze zolang langer hebben gezeten als de rest vaak problemen krijgen. Ik heb het met een pup gehad en die heeft het niet gered.

Twaalf

Re: kat krijgt na 36 uur nog een jong poesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:55

Ach gut wat een schatjes zijn het! Gefeliciteerd!

Mist schreef:

Een beetje een lompe opmerking naar mijn mening...
dus kattenliefhebbers mogen hun katten niet laten dekken, omdat andere mensen hun kat om één of andere reden in de steek laten?

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:48

Wat een schattige kittens, heerlijk om naar te kijken

Ik wist ook niet dat een poes na zoveel uur nog een kitten kon krijgen hoor

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:40

aah wat lief zeg!!
wel een lange tijd ertussen....

wel een beetje een rare opmerking hoor mist....
en wie zegt dat ze de kittens wegdoet???

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:27

urselin schreef:
Ach gut wat een schatjes zijn het! Gefeliciteerd!

Mist schreef:

Een beetje een lompe opmerking naar mijn mening...
dus kattenliefhebbers mogen hun katten niet laten dekken, omdat andere mensen hun kat om één of andere reden in de steek laten?

Tenzij ze de kittens allemaal zelf houden, nee. Dat is mijn mening. De mensen die dan een kitten nemen zouden ze ook uit het asiel kunnen nemen (die hebben meer kans om ook een tehuis te vinden). Kom jij ons helpen beslissen welke katten we in laten slapen van de zomer ?, als alle hokken overvol zitten en de benches op elkaar gestapeld in de gang, wc en bij alle vrijwilligers thuis staan. Er worden er alleen in Belgie al 40.000katten (en 35.000 honden) per jaar ingeslapen in asiels.
Het is niet leuk te moeten beslissen over leven of dood, als mensen in de rij staan aan de balie om hun "nest-overschotten" bij ons te brengen. Dit is de realiteit en geen "lompe opmerking" zoals jij het noemt.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:56

Ik ben het helemaal eens met Mist. En waarom een nestje juist omdat de mens het zo schattig en leuk vind die beestjes worden ook groot. Denk eerst eens aan het dier en dan pas aan jezelf.

Dit is geen persoonlijke reactie op de TS, maar in het algemeen genomen.

Verder wat al aangegeven is kan ze door verschillende katers gedekt worden. Daarbij komt nog eens ik neem aan dat het een huis/tuin en keukenkat is dat als ze door buitenkatten gedekt word dat er de kans op kattenaids en andere ziektes heel groot is. Hierdoor kan je eigen kat ook aan dood gaan.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:34

Mist schreef:

Tenzij ze de kittens allemaal zelf houden, nee. Dat is mijn mening. De mensen die dan een kitten nemen zouden ze ook uit het asiel kunnen nemen (die hebben meer kans om ook een tehuis te vinden).
Kom jij ons helpen beslissen welke katten we in laten slapen van de zomer ?
, als alle hokken overvol zitten en de benches op elkaar gestapeld in de gang, wc en bij alle vrijwilligers thuis staan. Er worden er alleen in Belgie al 40.000katten (en 35.000 honden) per jaar ingeslapen in asiels.
Het is niet leuk te moeten beslissen over leven of dood, als mensen in de rij staan aan de balie om hun "nest-overschotten" bij ons te brengen. Dit is de realiteit en geen "lompe opmerking" zoals jij het noemt.

Waarom zou ik moeten komen helpen? Ik ben niet degene die haar dieren in de steek laat en ze bij een asiel dumpt. Ik kan er niks aan doen dat sommige mensen dat wel doen.
Maar je kunt niet zeggen dat mensen hun kat niet mogen laten dekken, omdat andere mensen hun dieren dumpen bij een asiel.

Naar mijn mening hoor je een goed thuis te zoeken voor je kittens als je een nestje hebt, maar sommige mensen hebben er redenen voor om dat niet te doen, daar verander je niks aan.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:44

Gefeliciteerd! echt poepies zijn het

en met mist ben ik het echt niet eens hoor..
mensen mogen toch zelf weten of ze jonkies willen en daar heeft het asiel niets mee te maken want er zijn idd mensen die zelf een tehuis zoeken voor hun kleintjes en dat sommige andere mensen dat doen .. tja daar heb de TS niets mee temaken ( tenmiste ik denk dat zij wel een tehuis zoekt Denk ik hoor! ) hoop ik tenmiste!
Maar Dat Is Mijn Mening!

maar het zijn echt droppies

kus tamara

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 22:08

De kittens krijgen een heel goed tehuis. Ik denk niet dat het zoveel zou helpen om de kat niet meer te laten dekken.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:14

Ik weet wel zeker dat het zou helpen, maar mijn grote vraag laat je haar gewoon buiten door een onbekende kater dekken?

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:29

Mist schreef:
Katten kunnen door verschillende katers gedekt worden als ze krols zijn, en dus kan daar ook tijd tussen zitten.

Los daarvan, zou je je kat niet steriliseren ! er zijn genoeg katten en kittens op deze wereld, asiels zitten al vol. Voor elk kitten wat jij weggeeft hadden dezelfde mensen ook een kat uit het asiel kunnen nemen !

Ja, het bovenstaande is waar, maar het lijkt me sterk dat er door verschillende tijstippen van dekking ook tijd tussen de geboortes komt te zitten..? Lijkt me dat dan eerder een andere oorzaak heeft..

Verder ben ik het wel met je eens hoor. Het is natuurlijk heel leuk zo'n nestje, maar er zijn al zoveel zwerfkatten..

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:15

Er kan zelfs een week tussen de geboortes zitten, dat hebben wij al vaker meegemaakt !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:30

Mist schreef:

Citaat:
Tenzij ze de kittens allemaal zelf houden, nee. Dat is mijn mening. De mensen die dan een kitten nemen zouden ze ook uit het asiel kunnen nemen (die hebben meer kans om ook een tehuis te vinden). Kom jij ons helpen beslissen welke katten we in laten slapen van de zomer ?, als alle hokken overvol zitten en de benches op elkaar gestapeld in de gang, wc en bij alle vrijwilligers thuis staan. Er worden er alleen in Belgie al 40.000katten (en 35.000 honden) per jaar ingeslapen in asiels.

Zouden mijn woorden kunnen zijn

Wel heel schattig, maar dat zijn alle dieren.

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:29

Citaat:
Waarom zou ik moeten komen helpen? Ik ben niet degene die haar dieren in de steek laat en ze bij een asiel dumpt. Ik kan er niks aan doen dat sommige mensen dat wel doen.
Maar je kunt niet zeggen dat mensen hun kat niet mogen laten dekken, omdat andere mensen hun dieren dumpen bij een asiel.

Als iedereen zo egoistisch zou denken als jij zouden er helemaal geen vrijwilligers zijn in de dierenasielen...:S Van mij mag je je katten best laten dekken hoor maar ik snap het standpunt van '' Mist '' Al die katertjes en poesjes zitten daar in het asiel te wachten op een nieuw baasje omdat ze in de steek gelaten zijn En jij fokt er rustig nog een paar bij zodat voor hun de kans eigenlijk nog wat kleiner wordt voor ze om een nieuw baasje te krijgen ( Oke dit gaat misschien niet over 1 nestje.. maar ik weet zeker dat er veel meer mensen zijn die zelf kittens fokken)

maar de katjes zien er lief uit hoor!!

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:28

Super Lief!,
Echt heel veel plezier ermee!

Birgit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:30

ohh wat lief

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:37

xx_Merle:

Ik ben niet de TS , ik fok ook niet (kan niet echt met twee katers).
En ik ben niet egoïstisch, Mist zei 'kom jij ons dan helpen....'.
Nee, waarom zou ik moeten komen helpen als dit probleem door andere mensen komt?
En trouwens als het aan mij lag, had ik allang dieren uit het asiel 'gered'.
Nogmaals je kunt niet mensen 'verbieden' om te fokken, omdat andere mensen het verpesten voor die diertjes.
En als ik zo egoïstisch ben, waarom denk ik er al een tijd over na om vrijwilliger te worden bij een asiel, waarvoor ik een uur moet fietsen?