Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mist schreef:open je ogen en ga eens in een asiel kijken !
urselin schreef:Ach gut wat een schatjes zijn het! Gefeliciteerd!Mist schreef:open je ogen en ga eens in een asiel kijken !
Een beetje een lompe opmerking naar mijn mening...
dus kattenliefhebbers mogen hun katten niet laten dekken, omdat andere mensen hun kat om één of andere reden in de steek laten?
Mist schreef:
Tenzij ze de kittens allemaal zelf houden, nee. Dat is mijn mening. De mensen die dan een kitten nemen zouden ze ook uit het asiel kunnen nemen (die hebben meer kans om ook een tehuis te vinden).
Kom jij ons helpen beslissen welke katten we in laten slapen van de zomer ?, als alle hokken overvol zitten en de benches op elkaar gestapeld in de gang, wc en bij alle vrijwilligers thuis staan. Er worden er alleen in Belgie al 40.000katten (en 35.000 honden) per jaar ingeslapen in asiels.
Het is niet leuk te moeten beslissen over leven of dood, als mensen in de rij staan aan de balie om hun "nest-overschotten" bij ons te brengen. Dit is de realiteit en geen "lompe opmerking" zoals jij het noemt.
Mist schreef:Katten kunnen door verschillende katers gedekt worden als ze krols zijn, en dus kan daar ook tijd tussen zitten.
Los daarvan, zou je je kat niet steriliseren ! er zijn genoeg katten en kittens op deze wereld, asiels zitten al vol. Voor elk kitten wat jij weggeeft hadden dezelfde mensen ook een kat uit het asiel kunnen nemen !
Mist schreef:open je ogen en ga eens in een asiel kijken !
Citaat:Tenzij ze de kittens allemaal zelf houden, nee. Dat is mijn mening. De mensen die dan een kitten nemen zouden ze ook uit het asiel kunnen nemen (die hebben meer kans om ook een tehuis te vinden). Kom jij ons helpen beslissen welke katten we in laten slapen van de zomer ?, als alle hokken overvol zitten en de benches op elkaar gestapeld in de gang, wc en bij alle vrijwilligers thuis staan. Er worden er alleen in Belgie al 40.000katten (en 35.000 honden) per jaar ingeslapen in asiels.
Het is niet leuk te moeten beslissen over leven of dood, als mensen in de rij staan aan de balie om hun "nest-overschotten" bij ons te brengen. Dit is de realiteit en geen "lompe opmerking" zoals jij het noemt.
Citaat:Waarom zou ik moeten komen helpen? Ik ben niet degene die haar dieren in de steek laat en ze bij een asiel dumpt. Ik kan er niks aan doen dat sommige mensen dat wel doen.
Maar je kunt niet zeggen dat mensen hun kat niet mogen laten dekken, omdat andere mensen hun dieren dumpen bij een asiel.