een slecht etende duitse Herder,wat moet ik doen..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

een slecht etende duitse Herder,wat moet ik doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:02

Hallo bokker
Zo als de Title al zegt Dat onze Duitse herder heel erg slecht eet. Wat moeten we doen we hebben al zo wat alles geprobeerd.
We hopen op Jullie goeie advies.
Alvast bedankt!

Marijee

Re: een slecht etende duitse Herder,wat moet ik doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:13

wie wil me uit de put helpen..?

plotie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:20

Naar de dierenarts gaan?
je kan ze ook voederen met een pipet of ziets maar dan moet je wel naar de dierenarts voor gaan hoor. zo kan hij je de juiste dingen voorschrijven.
veel succes en hopelijk zal hij wat beter eten

groetjes
xxx

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:23

Okay laat het ff mijn moeder lezen ...

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:25

Eet ie wel als je erbij zit? Duitse herder van mn oma at ook altijd moeilijk. Als je dr dan naast ging zitten at ie gewoon alles op en was er niks aan de hand.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:26

Ook nog ff proberen ...
Bedankt!!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:34

Is het al een oudere herder? Dan kan het aan zijn tanden liggen.Ik neem aan dat het een probleem van de laatste tijd is of heeft hij altijd slecht gegeten?Mijn oude herder eet ook wel eens een dag niet en ik maak me daar niet zo'n zorgen om.Maar ja zij eet de volgende dag weer wel.Ik zou hem toch even laten nakijken door de dierenarts en anders zit er niets anders op dan hele dure biefstuk te kopen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:36

nou ze heeft volgens mij al 2 dagen (!) achter elkaar eet ze niet
En ze is nog maar 3 a 4 jaar oud dus aan de tanden ligt het niet vind het maar vreemd....

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:44

Dan zou ik toch als het lukt vanavond even bij de dierenarts aanwippen,er is dus duidelijk iets niet goed.Je kan zowiezo de koorts even opnemen,als ze koorts heeft kan ze ook een ontsteking ergens hebben zitten.Misschien wel een ontstoken tand en dat doet net zoveel pijn als bij ons.Even langs je dierenarts dan ben je zelf ook gerustgesteld.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:46

Ze is zo fit als een hoentje.. ze rent buiten haar vacht glanst ze is vrolijk weten niet wat haar markeert..

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:49

drinkt ze wel? want dat is heel belangrijk.
eet ze echt niks, of snaait ze lekkere hapjes en eet ze geen brok.
als ze echt niet eet dan gewoon ff langs de DA op spreekuur, kost in eerste instantie niks dacht ik. (pas als er behandeld moet worden, dan wel).

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:31

Het is voor honden best gezond om af en toe een dagje niet te eten. Soms geven ze dat ook zelf aan. Maar meestal is dat maar 1 dag, en niet meerdere.
Vind het vooral vreemd dat ze verder nog zo gezond lijkt, en vrolijk is.
Zou idd even naar de DA gaan, of iig even bellen

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:40

Eet ze gewoon weinig, of eet ze helemaal niet?
Pakt ze ook niet worst ofzo aan?

Mijn hond is een moeilijke eter, d.w.z., hij eet absoluut niet meer dan dat ie wil en als je te lang achter elkaar hetzelfde geeft eet hij het ook niet meer.

Zodoende moeten wij elke avond creatief zijn, en nieuwe, lekkere dingen door zijn brokken gooien en dan eet ie het op. Hij krijg nog wel maar 1/4 van zijn aanbevolen hoeveelheid brokken voor zijn gewicht en de beweging die hij krijgt. Hij krijgt bijna nooit iets anders naast zijn eten, ook niet bij training.
maar doet ie een dag wat minder dan eet ie weer niet, maar goed, hij is in perfecte conditie (precies goed op gewicht, goed in de vacht, zeer goede conditie, vrolijk, nooit ziek), en loopt heel vaak zo'n 20 km naast het paard dus hij zal er wel genoeg aan hebben

Susanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:42

Het voer niet de hele dag laten staan ( voor als je dat wel deed, als je dat niet deed, is dat goed ! )

Het voer dan geven, als de hond er niet van eet, weghalen, en 's avonds geven. ( of in de middag, ligt eraan hoevaak je voert )

Wij voeren onze Siberian Husky's 2 keer per dag, en als ze niet willen eten ( wat alleen voor komt als ze zich niet lekker voelen ) dan halen we het weg, of verdelen we het over de andere husky's.

Je moet er geen stukjes vlees oid doorheen gooien hoor, daar worden ze alleen maar kieskeurig van.

Misschien helpt het wel om het droogvoer wat makkelijker eetbaar te maken door er wat lauw water door te doen.

Maar er kan ook iets mis zijn met het gebit etc van de hond. Maar dat zou je dan aan je DA moeten vragen om dat na te kijken

Succes !

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:50

Ik weet niet wat voor voer je hond krijgt (harde brokken of?) maar anders even kijken hoe het met zijn gebit zit.
Me pup eet ook zijn brokken niet meer, maar dat komt omdat hij op dit moment hartstikke tandloos is
Een paar weken terug (voor het wisselen) wilde hij ook helemaal niet eten en was aan de dunne. Toen hebben we hem brood gegeven en daardoor kreeg hij zijn eetlust weer een beetje terug.

Mijn oude hond heeft ook weleens zo'n dag dat hij helemaal niks meer wilt eten. Dan hoor je het ook verschrikkelijk borrelen van binnen. Dan maak ik altijd wat beschuit nat zodat het blijft plakken en hij het dus niet meer uit kan spugen en wel moet slikken. Dan krijgt hij ook zijn eetlust weer een beetje terug.
En hij is pas ook behoorlijk ziek geweest. Niet eten en niet drinken. Toen heb ik steeds met het konijnendrinkflesje water gegeven.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:15

Ga er mee naar je dierenarts. Duitse herders zijn heel gevoelig voor een ziekte aan de alvleesklier. Ik zou er niet te lang mee wachten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:19

Voor een gezonde, niet doorgefokte, hond is het niet normaal dat ze niet eten. Ik zou dus zeker een bezoekje brengen aan de DA. Ik neem trouwens wel aan dat je gecheckt hebt dat hij geen splinter in zijn keel heeft zitten?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 17:34

Okay,,

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:20

Geef je hem brokken te eten? Heb je al eens versvlees i.p.v. brokken geprobeerd?
Ik verbaas me er eerlijk gezegd nog wel eens over wat mensen allemaal door hondenbrokken staan te roeren om hond hond toch vooral maar die brokken op te laten eten. Er zijn echter hele goede alternatieven voor brokjes in de vorm van een verse voeding (en even voor de duidelijkheid:daarmee bedoel ik dus geen blikvoer) die ook nog eens veel gezonder zijn dan brokken.

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:23

Ik zou ten eerste zeggen ga naar een dierenarts als je het niet vertrouwd.
Alleen onze vroegere hond, kruizing mechelse herder, wilde ook niet meer eten als jonge hond zijnde. We kregen niks aan hem kwijt, de allerlaatste oplossing en mogelijkheid was een bakje advocaat... Wonder boven wonder begon hij daardoor weer te eten. Maar zoals ik net al zei, als je het niet vertrouwd dan moet je gewoon naar de dierenarts gaan, want dat ben ik niet.