Beau, onze rottweiler

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

izzy1985

Beau, onze rottweiler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:36

Vorig jaar oktober hebben mijn vriend en ik besloten om een hond te nemen. We wilde graag een hond uit het asiel.
Nadat mijn vriend bijna alle asiels afgezocht heeft in de buurt, kwamen hij terecht bij een asiel in Vlissingen.

Geen van de honden die daar zaten sprak hem aan, totdat die mevrouw daar zei dat ze nog een rottweiler hadden die pas was binnen gekomen. Hij zat nog bij de pensionhonden. Maar niemand wilde volgens die mevrouw een rottweiler hebben.

Omdat ze bij mn vriend thuis ook een kruising-rottweiler hadden, wilde hij em toch graag zien.
En...hij was meteen verliefd...later ben ik gaan kijken of het met mij klikte en met de andere honden hier.
Toen hebben we besloten om hem te nemen. Hij was echt broodmager, hij zat net 2 weken in het asiel.

We hebben hem Beau genoemd. Beau heeft een chip, waarop staat dat hij uit belgie komt (vandaar gecoupeerde staart), dat het een reutje is. Verder stond er dat hij op 7 okt.2004 geboren was, in januari 2005 was aangemeld en in februari was afgemeld. Als je zijn chipnummer intypt, staat er dat hij is overleden. (?)
Het asiel heeft contact gezocht met de vorige eigenaar in Belgie, en die wilde em niet terug.
Wij vermoeden dat hij in de tijd dat hij is afgemeld, en gevonden is in Vlissingen, heeft rondgezworven. Hij eet ook alles wat hij vind aan fruit en nootjes.

Toen hij bij ons kwam, was hij dus broodmager en had een darminfectie. Gelukkig is Beau er nu weer bovenop. Inmiddels heb ik een cursus gehoorzaamheid met em gedaan en met succes afgerond. Hij is echt superlief, en we hebben nog geen nare dingen aan em kunnen ontdekken....
We hebben het echt met em getroffen...

Hier wat foto's, wat vinden jullie van em?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:50

Wat een poepie eej?

RoughRebel

Re: Beau, onze rottweiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:03

Het is idd een plaatje! Altijd fijn als je een hond uit het asiel een goed tehuis kan bieden! Onze vorige rottweiler kwam ook uit het asiel en daar hebben we ook een superhond aan gehad. Heel veel plezier met Beau!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:07

dankje wel...mag ook wel, ik denk dattie heel lang heeft rondgezworven...Echt niet te geloven dat iemand zo'n hond op straat gooit....

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:09

Leuke hond! Kan me ook niet voorstellen dat mensen zoiets doen

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:17

Wat een leuke hond!
Dat mensen zoiets doen

Echt een super hond!
Is nog lekker klein

plotie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:19

whaa lief hondje hoor !!!
een hele mooie !

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:52

Evaa_ schreef:
Wat een leuke hond!
Dat mensen zoiets doen

Echt een super hond!
Is nog lekker klein

hij is heel erg aangekomen. hij ziet er nu pas mooi uit zeg maar. En ondanks zijn groei achterstand door ondervoeding, issie gegroeit...

Hij is nu anderhalf (v. okt. 2004)

toen we em kregen (nov. 2005) kon en kende hij helemaal niks.(niet zindelijk, geen commando's e.d.) Nu luistert hij goed en is lekker ondeugend maar leuk ondeugend zeg maar, Hij is absoluut niet gemeen. En autorijden vind hij super!

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:56

Wat een lieverd! Van een asielhond die zo opbloeit geniet je toch dubbel he. Ik heb er zelf ook twee uit het asiel. Heel veel plezier met hem!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:59

ja ik geniet elke dag van em. En hij mag bij ons ook lekker hond zijn. Heel de dag buiten spelen met de bordercollie van mn schoonmama... We hebben hier een groot omheind erf, dus ze lopen altijd los.

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:00

Lieve foto's!
Jammer dat mensen zo doen..
Ziet er lief uit
Succes met hem

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 20:15

thanks

sandr0