Er is een einde gekomen aan je leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanty

Er is een einde gekomen aan je leven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:02

heey allemaal,

IK pak zonet mijn konijn uit zijn hok en er is zegmaar nog niks aan de hand. IK neem hem mee naar mijn kamer en ga verder met leren. En inene legt hij zijn koppie tegen mij aan en zit zijn rechteroog al helemaal dicht. Dit is dus het einde van zijn leven. IK denk dat hij al hersendood is. Het is nu alleen wachten tot zijn hartje het begeeft. IK hoop snel voor hem want het is nu echt zielig om hem te zien liggen. Daar gaat mijn lieve schat. HIj is 4 jaar oud gewordenen was altijd gezond. En dan gebeurt dit.. IK hoop dat het een beetje te begrijpen is want ik moest dit verhaal gewoon even kwijt..

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:26

leeft hij nu nog? want anders moet je snel met hem naar de DA.. Misschien kunnen ze nog iets voor hem doen? want hem zo laten gaan is misschien ook niet de beste oplossing?
sterkte ermee!

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:28

wat een verhaal
schrikken zeg voor je
sterkte en ik zou inderdaad wel even bij de DA langs gaan

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:30

Wow echt schrikken zeg!
Idd maar eventjes langs de DA gaan. Zometeen is het wat anders en is ie met een klein iets alweer genezen!
Iig sterkte!

Zunzuncito

Re: Er is een einde gekomen aan je leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:31

Dat heb je snel bekeken! Dadelijk blijkt dat hij een vervelende ooginfectie heeft!

nikiet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:31

en?? is er verder al nieuws... sterkte...

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:55

Het nieuws is dat hij weer gaat drinken en dat hij ook een stukje appel heeft op gegeten uit mijn handen. Ben al blij dat hij weer drinkt. IK ga idd denk even bij de DA langs. HIJ heeft denk ik iest van een beroerte gehad. Heeft iemand daar ervaringen mee? IK schrok me echt dood toen ik zat te leren en dat koppei tegen me aan voelde komen. Dat doet hij anders nooit.

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:55

Bedankt alvast voor de lieve reacties..

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:04

Zou idd even langs de DA gaan. Maar hij eet en drinkt dus wel weer gewoon? En beweegt hij alles ook nog? Anders even testen door hem vast te houden en dan druk op zn pootjes geven, als hij ''tegendrukt'' zit het wel goed, doet hij dat niet dan zeker naar de DA!
Hopen dat het allemaal weer in orde komt!

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:31

mijn konijn heeft ook een beroerte gehad en die viel steeds om met zijn kopje in zijn waterbak.
maar die was inmiddels 13 jaar en die hebben we toen toch inlaten slapen maar die ging niet meer eten enzo.
ga maar even langs de DA das beter

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 19:31

OKe dan. HIj is pas 4 denken jullie dat hij nog lang kan leven. IK heb geen hoop meer. IK zie hem als ware zo dood vor em liggen. Ik weet af en toe gewoon niet wat ik moet doen of waar ik moet beginnen.. Hebben jullie nog een beetje moet of hoop om mij dat in et spreken?? IK echt niet meer..

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:38

Misschien gewoon even langs de DA gaan!?
Wie weet heeft dat beest wel hartstikke veel pijn en laat jij hem zo lijden!
Dat noem ik geen dierenvriend

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 19:40

En nou ben ik inene ook geen dierenvriend..Nou dat zal wel meevallen want ik doe toevallig een groen opleiding en dat is dus ook met DIEREN.

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:57

zou toch even langs de da gaan. Zoals al eerder gezegd is!!! En dan ook nu. dat moet je toch snappen dan als je een groen opleiding doet

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 20:15

Daar ben ik ook al geweest maar die kon er niks meer aan doen. Hij zegt dat hij nog best wel lang meekan als hij blijft eten en drinken. Maar als ik hem zo in zijn kooi zie liggen heb ik er geen hoop meer in.

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:19

is het dan wel zker dat ie een beroerte heeft gehad?raar dat de dierenarts verder niets doet?

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:05

Aan een beroerte kun je volgens mij niet veel doen. Konijn van mijn zus heeft het ook gehad, volgens de da in elk geval. Daarna is hij weer goed opgeknapt, hij bleef alleen zijn koppie een beetje scheef houden.

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 13:01

Het gaat op dit moment wel weer aardig. Hij houd idd zijn koppie scheef..Maar eten endrinken doet hij wel goed. Heb weer een beetje hoop en moet.

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:15

sterkte verder met nijn

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 17:25

dank je wel.. IK zal jullie wel een beetje op de hoogte houden..

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:33

Onze oude nijn kreeg dit ook, toen was haar achterlijfje verlamd, maar geneesde spontaan. Ze heeft nog zo'n 2 weken geleefd toen. Ik zou het ook goed opvolgen, hopelijk is het niet zo erg bij jou!

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 19:08

IK weet het niet meer. Wie kan mij helpen?? Mij konijn begint nu ook een onderhand te trillen met zijn achterpoten. Heeft iemand dit al een keer meegemaakt en kan vertellen wat het is. Het ging zo goed de afgelopen 2 weken maar nu weet ik niet meer of ik nog langer van hem kan genieten. IK weet niet of het temaken heeft met dat het konijn nu binnen staat?? IK hoor het graag van jullie. Alle steun is welkom..

boemel

Re: Er is een einde gekomen aan je leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:07

Mijn konijn heeft 2x een hersenbloeding gehad. De 2e keer was ze 7 en hebben we haar in laten slapen. De 1e keer heeft de dierenarts haar goed kunnen behandelen en heeft ze nog 2 jaar kunnen leven.

Een ander konijn had een leverparassiet en werd hierdoor vergiftigd.
Symptonen: scheef trekken, omvallen, trillen. Hij heeft het niet gehaald, maar doordat ik het tijdig wist hebben de andere dieren (konijn + hamster) het door behandeling wel kunnen halen.

Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon weer teruggaan naar de DA.
Grote kans dat je dan een ander treft, die er misschien een andere kijk op heeft. En ook als het diertje niet meer te redden is, is het beter om niet te wachten en 'm de lijdensweg te besparen.

Succes met je konijn.

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 21:18

Als het idd niet meer et redden is laten we hem ook inslapen. Ik ag nu maar even niet van het ergset uit..

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:45

HIj trilt alleen af en toe met zijn pootjes niet met zijn hel lichaam.. Hij is inmiddels 5 jaar geworden. Hij trekt ook alleen met zijn koppie scheef. Hij kan nog gewoon lopen in zijn hok en eten en drinken.