Mijn leguaan weer is!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tetris

Mijn leguaan weer is!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 15:48

Ik heb net weer wat foto'tjes geschoten van mijn leguaan die ik graag met jullie wil delen!

Zit lekker in de zon voor het raam!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is ze niet prachtig?

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:49

leuk joh Ik vind ze leuk om te zien bij iemand anders maar zelff brrrrr hahah maar mooi beest hoor Doen die nagels geen pijn als je ze vast houd?

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 15:55

Ik hou haar niet zo heel vaak vast, het liefst gaat ze gewoon zelf op pad en klimt ergens in, of zit ze op haar slaaptak in haar terrarium.
Als ik haar wel op pak vallen die nagels best wel mee, je krijgt er soms wel krassen van enzo, maarja

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:12

Wat een mooi beest.
Ik vind het echt leuke beesten.

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:27

Waauw! Mooi beest zeg!

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:44

Mooi beesie!
Hij lijkt op die van mn neef.. Alleen die heeft hij nu niet meer..

plotie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:22

ik ken totaal niets van die beestjes maar bijten die?
wel een hele mooie hoor!

groetjes
xxx

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:37

@ plotie; ze kúnnen bijten.. maar alle beesten kúnnen bijten. In principe bijten ze niet zomaar hoor Ze kunnen wel slaan met hun staart. Hun staart gebruiken ze als een soort zweep. Dat doen ze als je te dicht in de buurt komt en ze dat niet leuk vinden.
Je moet erg rustig zijn bij deze dieren, je moet niet hele onverwachte dingen doen in het bijzijn van haar, zoals opeens je hand uitsteken en haar aanraken. Dan wordt ze boos, je moet heel voorzichtig haar benaderen en vol geduld.
Het is geen knuffeldiertje natuurlijk het is en blijft een reptiel!

NLieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:53

jaloers *kwijl*
wat een mooi beessie

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:13

Vind het echt mooie beesten, maar zou er niks aan vinden om zelf te hebben . Ben er gewoon het type niet voor.
Zit hij nu gewoon in de kamer? Of was hij voor de foto even los?

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 20:27

Ja ze zit nu gewoon in de kamer Ze heeft een terrarium, maar ik laat haar er regelmatig gewoon even uit en door de kamer lopen Anders heeft ze het maar zo saai in haar terra

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:28

Wat een mooi leguaan!
Echt prachtig

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 16:56

Dankje!

Kims

Re: Mijn leguaan weer is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:04

Super beesten!

Ik wil ook dolgraag een reptiel. Ik ben alleen niet van plan er in de nabije toekomst eentje te kopen omdat ik eerst wil weten hoe het allemaal zit met de verzorging! Ik weet zo weinig van die beesten af.

Wel super dat jij er eentje hebt! Is de verzorging nou moeilijk of valt het mee?

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:29

mooie leguaan zeg!
vind dat soort beesten altijd interessant!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:32

leuk z'n leguaan.
Voor mij zou het niks zijn omdat ik niet weet hoe je ze goed moet verzorgen, ik begrijp dat dat namelijk niet niks is en dat je best veel moet weten wil je een leguaan in huis hebben.
Hoe ben jij er in verzeild geraakt?
En wat heeft ie op zijn arm (poot)?

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 19:19

Kipje schreef:
Super beesten!

Ik wil ook dolgraag een reptiel. Ik ben alleen niet van plan er in de nabije toekomst eentje te kopen omdat ik eerst wil weten hoe het allemaal zit met de verzorging! Ik weet zo weinig van die beesten af.

Wel super dat jij er eentje hebt! Is de verzorging nou moeilijk of valt het mee?

Het valt mij reuze mee eigenlijk, bij een leguaan is het het belangrijkste dat je genoeg plek hebt, want je moet goed weten waar je aan begint als je een leguaan in huis haald, ze kunnen namelijk ontsettend groot worden! (volwassen mannen kunnen 2 meter worden).
Inderdaad zoals je al zegt, je moet er goed op voorbereid zijn als je een reptiel neemt, veel info opzoeken. Lees en vraag alles op forums en boeken.
Kom eens in het terrarium topic in HK, daar kan je al je vragen stellen die je maar hebt

Zelfde geldt voor Daantjuhh
Ik ben al heel erg lang gek van reptielen en ik vind ze enorm interessant! Toen ben ik erg gaan uitzoeken en informatie gaan verzamelen.
Zo ben ik ook in het terra topic terecht gekomen, en nadat ik veel gezocht heb, ben ik gaan kijken bij een leguaan op marktplaats. Ik was meteen verkocht

Wat bedoel je op zijn poot? Als je dat witte plekje bedoelt op de eerste paar foto's, dat is een stukje vel.. ze is laatst vervelt, maar nog niet volledig, dat zijn dus nog restantjes

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:46

ja dat bedoelde ik.
Leuk hoor, hij ziet er erg gezond en happy uit.

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:41

Leguanen vind ik zulke mooie dieren..
toen ik klein was heb ik in suriname gewoond.. (nee ik ben geen neger of surinamer ofzo.. kijk maar op mn profiel) Daar aten we ze.. Mn vader schoot ze en mn moeder maakte ze schoon.. Ik wist toen nog niet wat ik at (mn moeder zegt dat ik het lekker vond) maar k moet er nu echt niet meer aan denken..

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:04

Wat een gaaf dier!

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:21

@Daantjuhh; Dankje! Hij is ook echt al een stuk blijer volgens mij dat toen hij kwam. (in oktober).. Ze was heel schuw en werd boos als je te dicht bij kwam, maar nu totaal niet meer en vind aandacht helemaal niet erg meer! Erg leuk is dat!

@Beukiej; Ja ik hoor inderdaad wel vaker, van mensen die op vakantie geweest zijn in Curacou enzo, dat ze leguanen hebben gegeten...
Zou er inderdaad niet aan moeten denken Maar ik eet sowieso niet zovaak vlees...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:32

Mensen kijken wel raar naar binnen zeker als ze voorbij komen en dit in de plant zien hangen Apart dier, ben zelf alleen meer van de zachte knuffelbare dieren

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:36

Wat ziet dat dier er stoer uit, Die kleur echt vet mooi ze kunnen volgens mij altijd vet goed stil zitten of niet?!

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 15:58

Haha ja er kijken wel is mensen naar binnen, maar niet zo heel vaak, ik woon aan een redelijk drukke weg waar iedereen eigenlijk gewoon snel langs fietst ofzo. En vaak valt ie helemaal niet zo op

Ze kunnen inderdaad heel goed stil zitten! En dan zie je die oogjes zo bewegen! Ze houden alles in de gate!

_Nicky

Re: Mijn leguaan weer is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:59

Haha wat een geweldig leuk beestje