Ik heb een vraag voor de hondeneigenaren hier, en dan met name de Jack russel eigenaren.
MIjn plan is om over een tijd(en dat kan ook nog een jarenplan zijn!)een Jack russel te gaan kopen. Maar nu heb ik een vraag...ik heb weleens vernomen dat Jack russels niet zo goed met katten overweg kunnen. Is dat echt zo?Ook niet met katten die al"bij het huis horen",ofwel katten die er al zijn voordat JR zijn intrede maakt. Kunnen ze dan toch nog wennen?
Ik wil zelf graag ook Siamezen, vandaar. Ook zou de hond bij mijn ouders kunnen logeren als ik eens weg ben,maar ook daar zijn 3 siamezen aanwezig, kan de hond daar ook aan gewend worden(dat is dus niet de plek waar de hond elke dag zal zijn, dus niet "zijn" huis)
En zijn hier ook mensen, die hun hond(ongeacht welk ras eigenlijk)overdag wel alleen laten,met de mogelijkheid dat de hond wel ook in de tuin kan en zoja, bevalt dit?)
dat is waar. Ik wil alleen wel wachten met het aanschaffen, ik ben nu werkzoekend(parttime)ik vind het zo sneu als ie dadelijk de werkdagen alleen thuis zit..
ik heb twee katten en 5 jackies, geen probleem, 4 van mijn jacken zijn met katten opgegroeid ( en de katten met honden, ook niet onbelangrijk) en 1 niet, maar die accepteert ze perfect..
een jack is een hondje wat wel snel getrikkerd kan zijn, dus is de kat erg bang en vliegt alle kanten op, is dat natuurlijk wel errug leuk om te onderzoeken... maar dit kun je , als je gezond verstand gebruikt prima in goede banen lijden
Ik heb een Jack Russell die totaal niet gewend is aan katten. Hij jaagt er dus wel op. Maar ik denk dat Jack Russells best aan katten gewend kunnen raken hoor, zie niet in waarom niet.
Onze Flippo heeft een pesthekel aan katten, hij valt ze echt aan dus dat is wel een probleempje. Maar goed, hij is het nooit gewend geweest om met ze samen te leven. Ik denk dat als je het een pup van kleins af leert, het best gaat. Dan weet ie immers niet beter
Ik heb ook een Jack en een halve Jackachtig iets, ennuh, zij kwamen als pup terwijl de katten al volwassen waren. Gaat perfect. De Jack heeft zelfs kattentrekjes, haha, krabt zijn eten ook weg als hij klaar is, graaft kuiltje om zijn behoefte te doen, om vervolgens ook weer dicht te gooien indien mogelijk. Later nog een zwerfkatje in huis genomen en dat is omgekeerde wereld, da is dan net weer een hond, ze slapen samen, kat gaat mee naar de hei in de auto, wacht in een boom tot ik weer terug kom lopen om naar huis te gaan etc. Het hoeft allemaal geen probleem te zijn. Zo ook de buurkatten, maakt de honden niets uit. Behalve wanneer er een vreemde kat in de tuin zit, dat vinden ze niet leuk.
Op me stage hebben ze ook een kat en een jack. Die zijn als pup en kitten met elkaar opgegroeid en gaan heel leuk met elkaar om. Ze spelen soms heel leuk met elkaar. De hond met zijn bekkie en de kat met zijn pootjes