Hoe de kat van het aanrecht houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Hoe de kat van het aanrecht houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 19:52

Mijn lieve Jimmy is een iet wat ondeugende kat (goed, goed, dat is zacht uitgedrukt).
Hij trekt het behang van de muren, sloopt de planten, maakt over al waar ie komt een giga klere-bende en hij loopt op het aanrecht, wat in houd dat er steeds over al poten staan omdat ie ook door de was bak loopt (oa poten op m'n gasvernuis )
Nu doet hij dit alleen als ik er niet bij ben, omdat hij donders goed weet dat ie daar niks te zoeken heeft (geld ook voor al z'n andere streken hoor), nu heb ik al geprobeerd met water in de was bak: geen succes, werk het alleen maar erger van een kaarsjes (waxine lichtje hoor en ik was altijd in de buurt )op het aanrecht, hoewel hij daar eerst van onder de indruk was, omzeilt hij deze nu zonder probleem, iemand andere tips??

Kims

Re: Hoe de kat van het aanrecht houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:17

pfoe dit is wel heel moeilijk!

Je kan proberen aluminiumfolie op het aanrecht te leggen. Onze kat vind dit erg eng en komt niet op plekken met de folie. (wij leggen het altijd op de bank omdat ze anders als wij weg zijn erop gaat liggen).
Als dit niet helpt kun je ook je aanrecht volstoppen met dingen waardoor ze er niet op kan. Potten en pannen bijvoorbeeld haha.

Eigenlijk zou je je kat een keer op heterdaad moeten betrappen als ze weer eens wat stouts doet. Het is even zielig maar soms is het eenmaal nodig; vliegles!
Je hebt ook van die rinkelballetjes. Die moet je naar ze toe gooien en die gaan met een enorme knal en kabaal uit elkaar. Dit vinden katten niet fijn. (dit is dus een meer diervriendelijke methode). Of met een plantenspuit Betrap je haar weer, spuit haar dan lekker nat, zal ze niet fijn vinden! En dit echt volhouden haha.

Nou, succes ermee

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:21

spijkers op z'n kop op de rand van je aanrecht plakke of muizenklemmen .. maarja , dan denkt je visite dat je muizen hebt of der betrappen en dan een heel hard geluid maken zodat schrikt ... suc 6 (mijn matriaal is niet echt diervriendelijk ) we hebben namenlijk wel katten maar die mogen niet binne

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:23

Enige wat ik je kan wensen is: veel succes

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 23:33

Welshcobfan schreef:
Enige wat ik je kan wensen is: veel succes

Thanks
@ Kimberly: hij heeft al heel vaak vliegles gehad en dat maakt werkelijk geen indruk, hoewel, even ja en dan kijkt ie me aan met z'n kittyeyes, zo onweerstaanbaar en dan smelt ik weer (heel fout, weet het )en aluminiumfolie vind ie leuk Ik wil me aanrecht juist netjes houden, zonder troep en zo (en katten pootjes )met de palntenspuit ben ik standaard te laat, zo dra ik op sta is ie natuurlijk al lang pleite, hopeloss beest hoor
Ehm Jolandaa_, dat gaat me iets te ver hou nog wel van um hoor

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:10

hopeloos geval

Ik zou echt niet weten wat je er mee moet doen. Waarschijnlijk moet je ermee leren leven

Katten

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:19

Haha hier komt POESIE NANNY!!!

Als je kat op het aanrecht komt en je wilt dat niet, heb ik wel de oplossing!

De sleuteltechniek!

Je zoekt wat oude sleutels op die je niet meer gebruikt en maakt dit tot een klein bosje! 4 sleutels ofzo en evt. een sleutelhanger met zijn naam erop

Iedere keer als de kat erop springt gooi je de sleutels naar zijn richting. Niet op de kat gooien, maar wel in de buurt! Zorg uiteraard dat je niks kapot gooit!

Houdt dit een paar daagjes vol en je zult zien dat wanneer de kat een poging doet tot op het aanrecht springen en jij alleen al met de sleutelbos rammelt, hij het niet meer probeert! Doet ie het tussendoor nog wel een keer als ie niet op het rammelen reageerd dan gooi je hem gewoon weer naar zijn richting!

Zo hebben wij het ook met onze kat gedaan!

Tis echt niet dieronvriendelijk! Zolang je de kat maar niet raakt

puccalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:14

Haha, dit verhaal komt me erg bekend voor, wij hadden ook een kat die altijd op het aanrecht zat. Wij hebben ook alles geprobeerd om dat af te leren zoals plantenspuit, vliegles maar niks hielp. De onze was zelfs zo brutaal dat als er eten op de tafel of op het aanrecht stond op de tafel en het aanrecht te springen terwijl wij er bij waren. 1 voorbeeld mijn vader was eten aan het maken en op de tafel stonden 2 pizza's en wie zat er op tafel juist onze kat. Ander voorbeeld is ik was in de keuken om wat drinken te pakken en op het aanrecht stond gehakt en voordat ik het wist zat onze kat erbij. Die heb ik er toen maar even hardhandig afgegooid.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:16

Tja, leuk die sleutels, maar dan moet je het dus wel zien.... en dat is bij ons dus nooit het geval. Dan laten ze het wel uit hun hoofd. Ze doen het alleen als we bijv. slapen of als we in de kamer zitten en dan is er geen vrije doorgang richting keuken.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:20

ja nou die van ons is ook brutaal, die doet het ook als wij erbij zijn en tja als wij weg zijn vreet ie ook vanalles uit, maar ik denk dat je daar vrij weinig aan kan doen, maar die sleutels helpen echt

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:45

Wat wij hebben gedaan, klinkt misschien heel zielig maar is het dus niet. Toen onze kater nog een jonkie was, was hij zo brutaal dat hij gewoon biefstuk uit de pan stal, ookal gooide je hem van het aanrecht, het deed hem nix, sprong er zo weer op. Een paar een een tikje met de elektrische vliegenmepper (klein schokje dus, net als stroomdraar voor paarden zegmaar) en hij deed het niet meer.

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 15:57

@ manzano, dit is de kleine boef:
Afbeelding
Lijkt niet gewoon erg veel op de kat van jou avatar

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:51

De stofzuiger (als hij die tenminste eng vindt, maar doen alle katten dat niet? ) op het aanrecht zetten?

Poeh moeilijk hoor, ik heb een voorbeeldige kat die nooit iets doet dat niet mag en die was al zo, ik heb die amper moeten opvoeden (was al volwassen), dus ik ben niet echt een ervaringsdeskundige

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 20:57

Neville, m'n andere kat is ook gewoon heel braaf, doet echt nooit iets wat niet mag, maar Jimmy.... hopeloos en stiekum toch m'n lievelingetje

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:30

Wij hebben gelukkig een dichte keuken Als ik niet in de keuken ben, is de deur dicht. Ook overdag als ik werk en 's nachts. In het begin liep vooral de ene regelmatig achter me aan de keuken in. Leuk, maar als ik me met een hete pan omdraai en m'n nek over haar breek... Eruit met die kat dus. Ik heb haar er een keer of tien moeten uitgooien en twee pletsen water gegooid en sindsdien blijft ze keurig voor de deuropening zitten en komt niet verder De andere is te schijterig om in mijn buurt te zijn als ik rondloop, dus daar heb ik sowieso geen last van

TurboTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:35

mijn kat vliegt ook overal op,als ik ff niet oplet.
mneetsal geef ik een brul,en dan smeert ze hem ook, plantenspuit is niet de best eoplosisng,aangezien latex als het nat word direcht eraf is(muren)

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 10:51

Grr, kom ik vanmorgen hun kamer is (ja, ze heben een eigen kamer ) hebben ze voor de zo veelste keer 'n stuk behang van de muur getrokken, echt hopeloos hoor

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:24

Hebben ze genoeg andere afleiding?
Wij hebben een andere katten krabpaal gekocht, andere speeltjes en een doos kattegras, daar is ze nu zoet mee. Zie ik ze toch op de planten hangen, nemen we een plantenspuit, en dan doet ze haar oogjes dicht en rent weg.

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 19:53

Jip, afleiding genoeg, ze hebben een hele apenkooi voor hun zelf Maar blijkbaar vind het gewoon leuk om dingen te doen wat ie niet mag, vandaag heb ik ze, toen ik boodschappen ging doen, alleen in huis achter gelaten, plant in de wc, anders sloopt ie hem, prullebak op de keukentrollie, anders trekt ie de zak er uit en verder niks en ze hebben zich zo waar voorbeeldig gedragen, niks gebeurd toen ik terug kwam, hoewel ik van Neville niks anders gewend ben hoor

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:13

Ja, dan zijn het echt wel stouterikjes

susie_anne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:18

Een planten spuit kopen en dan op straaltje zetten (soort waterpistool dus) als hij er dan op klimt spuit je een straal water naar zijn koppie. Dan weet hij niet hoe snel hij weg moet zijn.. Als het goed is dan :p Katten houden niet van water he
Maaruuh.. sterkte

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:11

Wat Susie_Anne heeft gezegt doen wij ook met Bram (6 maanden oud) als hij erop springt dan spuiten we het water richting hem.
Maar daarna geen aandacht geven en niet aan kijken een tijdje..
Dan voelen ze zich wel schuldig wat ze hebben gedaan!
Succes

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 21:26

Maar dat gaat zo moeilijk als ik in de huiskamer zit en hij in de keuken, ik kan niet in de keuken kijken van af daar en ik hoor het ook niet altijd als ie daar loopt

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:24

Peper op de rand van het aanrecht. Gaat lekker stuiven als hij er op springt ---> niesen.

Werkt gegarandeerd

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:49

of koffiedik over het aanrecht smeren
dit gaat tussen hun pootjes zitten..is niet giftig en vinden ze ontzettend vies.
Zodra eenmaal de link is gelegt aanrecht-koffiedik zal het (als het goed is) snel ophouden!