Hoe een keuze maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Hoe een keuze maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 12:37

Hailooo

Ik geef zelf erg veel om dieren en vind het ook leuk ze te houden...
We hebben katten, een hond, kippen, vissen en ik verzorg bijna dagelijks paarden.
Nu had ik kort geleden een konijn en een cavia, maar deze zijn helaas overleden.
De konijn en cavia stonden op mijn kamer, en ook nog een aquarium met vissen. Dat zijn/waren de dieren waar ik zelf 100% voor moest zorgen.
Nu heb ik besloten geen cavia meer te nemen, maar misschien wel 2 konijntjes houden...

Alleen ik zit een beetje ermee dat ik eigenlijk een keuze wil maken tussen vissen of konijnen. Ik wil het graag lekker uit gaan breiden, en i.v.m. de tijd die ik heb (en uiteraard ook het financiele kaartje) wil ik graag met 1 ding verder gaan... maar ik weet niet wat... of vissen of konijnen? ik vind ze allebei op hun eigen manier weer erg leuk en bijzonder.

Wat zouden jullie kiezen? Ik denk de meeste voor konijnen omdat vissen al gauw saai gevonden worden...maar dat geeft niet, als je er maar bij verteld waaróm.
Ik zou graag de voor- en nadelen van beide tegen elkaar afwegen.

Mischa

Re: Hoe een keuze maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 22:12

Niemand die me een beetje op weg wilt helpen?

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:14

Ik zou vissen kiezen, vooral als je speciale soorten gaat houden.

ElzA_NT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:26

ik zou voor de konijnen gaan omdat je daar (in mijn ogen) veel meer mee kan, ook knuffelen en alles met vissen gaat dat wat moeilijk.
En konijnen kun je ook nog leuke kunstjes aan leren (sommige dan )
(ons oude konijn kon bv op commando liggen, en springen, gaat met vissen ook wat moeilijk )
iig veel succes er verder mee, ben benieuwd wat het wordt

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:18

Ik zou voor de konijnen gaan. Ik vind namenlijk vissen wel saai, ze zijn wel mooi om te zien maar je kan er niet veel mee.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:22

het licht helemaal aan jezelf, wil je een beetje dat je vast kun houden en mee knuffelen moet je voor een konijn kiezen (Al gaat dat wel soms stinken als je ze binnen hebt (zegt mn moeder))

Vissen zijn echt om naar te kijken, dus wil je graag genieten van verschillende kleurtjes en sluiers? dan moet je voor vissen kiezen..

ik heb zelf konijnen maar had ook wel graag een aquarium gehad, ik heb voor konijnen gekozen omdat die makkelijker ook een keer te verplaatsen zijn en knuffelbaarder

Mischa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 16:44

Bedankt voor jullie reacties!

yousra schreef:
Ik zou vissen kiezen, vooral als je speciale soorten gaat houden.

Nou, speciale soorten vind ik eigenlijk niet leuk om te houden...mijn interesse gaan echt alleen maar uit naar de Sluierstaarten

Maar ik heb besloten niet verder te gaan uitbreiden met vissen. Ik ben dus besloten weer konijnen te gaan nemen.
En Casca, ik heb al eerder een konijn en een cavia op me kamer gehad... en met dat stinken valt best mee als je het hok goed schoon houd en je genoeg ventileert

Maar ik heb dus toch voor konijnen gekozen, omdat ik het gezeldschap daarvan meer op prijs stel...en wanneer een konijn ziek is of wat dan ook, dan zie je dat en kun je er ook echt wat aan doen... bij vissen is dat heel moeilijk, en is ook niet tastbaar.

Dus, ik kijk nu uit naar een mooi groot hok en dan de konijntjes aanschaffen!