Kat wassen vraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Kat wassen vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 20:41

Nu niet gaan denken dat ik mijn kat ga wassen ofzo, maar ik zag laatst op animal planet bij zo'n dieren kliniek documantaire dat een kat in een spul was gevallen wat je in geen mag inslikken. En die hebben ze toen gewassen.
Dus nu zou dat ook bij iedereen zijn kat kunnen gebeuren. En nu was dus mijn vraag, welk temperatuur het water zou moeten hebben. Als het nodig is je kat te wassen.

Want normaal koud water lijkt me helemaal geen pretje (oké bij brandwonden, maar het gaat nu gewoon om het afspoelen van het spul wat schadelijk is). En volgens mij is de temperatuur waarmee je in bad gaat of douched te warm is. Dus welke temperatuur is goed?

Groetjes,

Liv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:13

Gewoon handwarm denk ik. Bij onze hond merk je t vanzelf als het te warm of te koud is, ik denk bij katten ook, maar toch liever iets te koud dan te warm lijkt me. Het ligt er denk ik ook aan wat voor spul er op de kat zit en met welke temperatuur dat er makkelijk afgaat. Sommige dingen gaan er met koud water makkelijker af.
Wij hebben onze kat alleen gewassen met een nat washandje toen hij zichzelf niet meer kon wassen. Werkte prima, dat is namelijk ook precies het effect wat katten zelf doen als ze zich wassen.

boemel

Re: Kat wassen vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 12:35

Ik was de kat gemiddeld 1x per jaar.
(Het is een shaded Silver en dan is het gele er weer vanaf).
Hij gaat met mij mee de douchecabine in, dan hij geen kant op.
Ik heb het water lauw/warm en ik gebruik kattenshampoo.

Daarna wrijf ik 'm goed droog en föhn ik 'm nog even.
Hij vind het niet erg leuk, maar hij hij houdt er ook geen trauma's aan over.

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 12:51

Mijn kat, een bengaal, was eens in het speciaal aangelegde moerasvijvertje van de buren gevallen. (was het visje lekker?? )Helemaal zwart met van die dikke stinkmodder (en ik bedoel dit nu letterlijk ) Stínken dat hij deed! Die kwam dus zo echt mijn huis niet meer in. Dus ik heb een oude handoek over hem heengegooid en hem in de douchecabine meegenomen. Hij vond het geeneens erg, ik geloof dat hij ook blij was van die stinktroep af te zijn . Ik heb idd lauwwarm water gebruik en hem daarna heel erg goed afgedroogd, gelukkig was het zomer dus hoefde ik mij niet druk te maken over kouvatten, hij is zelf lekker in het zonnetje gaan liggen, slimme kat

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 12:59

Wij hebben eens een kat gevonden die in een ton met olie was gevallen. Dus de dierenambulance gebeld want met water krijg je dat er dus niet af. Toen moesten wij hem insmeren met bloem. Was een erg grappig gezicht een zwartrode kat helemaal wit van de bloem. Maar het hielp wel binnen een dag was alle olie verdwenen en ze was zo blij met ons dat ze nooit meer weg is gegaan

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:05

Ik was me katten eigenlijk nooit. Een ding waar je wel op moet letten is dat er geen water in de oren komt.