oh mijn god:s

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

oh mijn god:s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 12:01

hallo
mijn kat van bijna 1 (vrouwtje)
die is dus echt krols nu
en ze is al ongeveer5 nachten wegge weest
toen ik zonet achter de comp zat
zag ik donder(mijn katje) op de grond liggen
met 3 katers rond haar heen
1 zwart witte die zat dus boven op donder
hij deed het dus
en hij beet haar in haar nek
ik ging er heen hij zat er al wel een tijdje op
ik ging er zo heen
die katers wegge jaagt en donder mee naar binnen genomen
bij de kont en nek is ze NAT
en vies
en ze zit zich nu de hele tijd te likken overal
en haar doos is groter en rooier

en onze kater (gecastereerd)
mag niet bij haar komen dat wil ze niet

oke heel leuk onder werp
maar is ze zwanger
hellup please
HELLUP
grrrrrrrrrr
gr nienke

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 12:12

niemand
ik heb echt hulp nodig
:S

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:15

Dierenarts en de boel leeg laten halen?

tasjee_bas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:17

jah ben het wle met mlies eens

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 12:20

ja dat kan
maar goed
dat is wel een goede beslissing
ik denk er nog even overna
is ze wel zwanger dan?

Kasss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:20

misschien schijnzwanger.... komt wel vaak voor... als je naar de dierenarts gaat weet je t zo.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:22

als ze een orgie gehad heeft kan ze best wel eens zwanger zijn ja
of naar de dierenarts of je hebt schattige kittens binnenkort

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:23

als er een kater op een krolse poes zit, en er azen nog 2 andere katers op hun beurt....dan mag je er vanuit gaan dat ze supervruchtbaar is en dus zwanger.
Als je dat niet wilt kun je het beste de da bellen en vragen om advies hoe de vruchtjes af te kunnen drijven zodat je niet met een nest kittens blijft zitten.

En dan misschien ook steriliseren?

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 12:24

ja ze word ook gestereliseerd
maar het geld is er nu nog niet
ja schijnzwanger kan wel
maar ze is krols
en vandaag gedekt
dat heb ik gezien
naja hij heeft er op gezeten
ik denk dat ik ze maar hou
alle katers zitten nu voor het huis te wachten
en mijn poessie is vet moe

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:29

Wat ik bij mijn poes heb gedaan (en achteraf erg blij om ben geweest) is haar, haar nestje laten houden! Het waren super leuke kittens die ik allemaal heb ondergebracht bij lieve mensen. Ik heb haar wel laten steriliseren na haar eerste nestje!

Het karakter van mijn katje veranderde na haar eerste nestje. Ze was meer moederlijk (ook toen de kittens weg waren) en een stuk liever, voorheen was ze nml nogal pinnig.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 18-03-06 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:31

oh meid toch iedereen is bij jou zwanger
ik denk dat ze wel zwanger is ja
je kunt het beste even naar de DA gaan

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 12:32

oke bedankt:D
ja daar baal ik echt van
dat ze nuallemaal zwanger worden
ik word echt gek :S:S:S
grrr
ik denk ook dat ik ze wel hou
gewoon goede baasjes er voor zoeken
maar mijn dondertje is al super lief haha

Chichiba

Re: oh mijn god:s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:40

Ik zou haar naar de dierenarts brengen en haar laten helpen...aborteren van de kittens doormiddel van castratie...

Misschien overbodig maar niet slim om haar buiten te laten tijdens haar krolse periode...

Kasss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:41

doe wat je gevoel je ingeeft maar ga wel voor controle naar de da..

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 12:47

ja idd kasss
ik denk wel dat ze de kittens houd
maar dan gewoon daarna gelijk laten stereliseren
en zowiezo controle

Nouska

Re: oh mijn god:s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 13:12

Heel grote kans idd dat ze nu drachtig is Als je geen nestjes wilt is het ook niet slim om een ongecastreerde poes buiten te laten lopen . Katten zijn extreem sexuele wezens.

Keuze ligt dus aan jou of je het nestje houdt of dat je de boel zoals mensen al zeiden laat aborteren door middel van castratie. Ik denk ook dat beide keuzes geld zullen gaan kosten, of je dat nu leuk vindt of niet. Kittens moeten ook eten (en dat is nog het minste). En daar komen de kosten voor de castratie nog eens bovenop (al is het wat later).

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 13:20

dat weet ik
we houden de kittens
me ouders betalen de castratie van donder
en de kittens dus dat komt goed

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 13:25

shettie schreef:
oke bedankt:D
ja daar baal ik echt van
dat ze nuallemaal zwanger worden
ik word echt gek :S:S:S
grrr
ik denk ook dat ik ze wel hou
gewoon goede baasjes er voor zoeken
maar mijn dondertje is al super lief haha

Dat is toch leuk; allemaal veulens, puppy's, kittens 'baby's en wat er dan ook niet zwanger is

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 13:29

haha ja okoe
maar er zijn al zo veel asiel dieren
maarja ik heb goede baasjes voor de nijnen dus
nu de kittens nog:P

soesita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 13:46

Farouche schreef:
Dat is toch leuk; allemaal veulens, puppy's, kittens 'baby's en wat er dan ook niet zwanger is

Hard maar waar: nee, dit is NIET leuk!

Ze schrijft dat haar kat krols is en buiten heeft gelopen. Dat zo'n dier dan drachtig wordt zou je mogen weten.

Dan volgt er een paniekreactie: "oh mijn god! Ze is is toch niet zwanger? Wat doen we nu?"

Dan vindt ze een abortus een goed idee; dus nadat haar kat door haar eigen schuld drachtig is geraakt. Over de stress voor dat arme dier dat die abortus moet ondergaan wordt even niet gesproken.

Dan opteert iemand dat ze de jongen ook wel kan behouden, maar dat dat ook geld zal kosten. Dus gaat ze dat nu ineens doen, en met het geld komt het allemaal wel in orde, terwijl er voordien geen geld voor een castratie was??!!!???? En terwijl de dierenasiels al vol zitten met (ook jonge!) katten??!!???

@TS: Aan je verhaal te horen hebben jullie hier duidelijk NIET over nagedacht! Ik hoop heel erg dat je weet waar je aan begint. Dat die jongen ingeent en ontwormd moeten worden. Dat er iets kan misgaan en dat dierenartskosten met zich mee kan brengen. Dat voor de jongen een goed thuis moet worden gevonden wat niet altijd eenvoudig is. Dat moederpoes nadien alsnog gecastreerd moet worden.

En, last but not least: als jullie -zo te horen- zoveel drachtige dieren hebben, wat jullie dus gegarandeerd geld gaat kosten, hoe komt het dan dat er geen geld was om de poes te castreren (en nu ineens wel?)?

>;)

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 13:59

Met aborteren bedoelde ik dus niet spoelen maar castratie...Baarmoeder weghalen met vruchtjes...Is dus het zelfde als een gewone castratie en net zo stressvol dus als een gewone castratie...

soesita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 14:17

Chichiba schreef:
Met aborteren bedoelde ik dus niet spoelen maar castratie...Baarmoeder weghalen met vruchtjes...Is dus het zelfde als een gewone castratie en net zo stressvol dus als een gewone castratie...

Weet ik wel!

Heb me gewoon wat opgewonden tijdens het schrijven van mijn reacie, want dat mensen er pas over gaan nadenken dat dieren geld kosten als het al te laat is, en dan beslissingen gaan nemen waar dit (of een ander) dier onder te lijden heeft, vind ik om te

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 14:29

soesita schreef:
Farouche schreef:

Hard maar waar: nee, dit is NIET leuk!

Ze schrijft dat haar kat krols is en buiten heeft gelopen. Dat zo'n dier dan drachtig wordt zou je mogen weten.

Dan volgt er een paniekreactie: "oh mijn god! Ze is is toch niet zwanger? Wat doen we nu?"

Dan vindt ze een abortus een goed idee; dus nadat haar kat door haar eigen schuld drachtig is geraakt. Over de stress voor dat arme dier dat die abortus moet ondergaan wordt even niet gesproken.

Dan opteert iemand dat ze de jongen ook wel kan behouden, maar dat dat ook geld zal kosten. Dus gaat ze dat nu ineens doen, en met het geld komt het allemaal wel in orde,
terwijl er voordien geen geld voor een castratie was
??!!!???? En terwijl de dierenasiels al vol zitten met (ook jonge!) katten??!!???

@TS: Aan je verhaal te horen hebben jullie hier duidelijk NIET over nagedacht! Ik hoop heel erg dat je weet waar je aan begint. Dat die jongen ingeent en ontwormd moeten worden. Dat er iets kan misgaan en dat dierenartskosten met zich mee kan brengen. Dat voor de jongen een goed thuis moet worden gevonden wat niet altijd eenvoudig is. Dat moederpoes nadien alsnog gecastreerd moet worden.

En, last but not least: als jullie -zo te horen- zoveel drachtige dieren hebben, wat jullie dus gegarandeerd geld gaat kosten, hoe komt het dan dat er geen geld was om de poes te castreren (en nu ineens wel?)?

>;)

En dat het mis kan gaan heb ik helaas zelf mogen ondervinden..

Mijn kat Mimi ontsnapte ook, en was 3 dagen zoek.. Heel stom, heel stom van ons... Zij bleek ook achteraf zwanger, en heb het nestje laten komen.. Mimi was op de kop af 1 jaar, en 2 mnd oud, en dus te jong.. Zij kreeg augustus vorig jaar een nestje van 6 kittens, maar een week later kreeg Mimi een tepel infectie.. Buiten alle kosten, om precies te zijn 270 euro aan behandel kosten.. moesten wij de poesjes 4 weken lang handmatig voeren.. Dit houdt dus in dag en nacht om de 2 uur voeren!! En dan geen gewone katten melk, maar iedere week 3 bussen speciale melkpoeder voor jonge puppies, en kittens.. ook iets van 25 euro per week.. en dat 4 weken lang!!

En had ik haar laten steriliseren, dan was ik 99 euro kwijt geweest, en had mijn nacht rust er niet onder geleden.. Maar dat is altijd achteraf geklets, heb het met liefde gedaan hoor, en voor elk katje een goed tehuis gevonden.. En Daantje, een kater van 7 mnd is bij ons gebleven.. Dus al met al, een kosten post van ruim 400 euro, met de sterilisatie kosten erbij, die als ik beter opgelet had niet nodig was geweest...
Wel heb ik haar, toen de kittens 6 weken oud waren laten steriliseren..

Het is niet gezegd dat jouw kat dit kan gebeuren, wil alleen maar zeggen houd rekening met dit soort risico's.. zeker, omdat jouw kat ook nog zo jong is..

Denk er goed over na... want idd als je al geen geld hebt voor een sterilisatie...

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 16:22

Laat ze alsjeblieft weg halen zeg, er zijn al zoveel 'even voor leuk' nestjes.
Vind het trouwens ontzettend onverantwoordelijk zoals ik het nu lees, de rest van de dieren lopen elkaar ook gewoon te dekken?

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 16:28

hoeso de rest van de dieren lopen elkaar ook te dekken:S

sorry maar ik beslis hier niet alleen
me ouders doen dat ook
dus jullie horen het wel
en ik weet heus wel dat de asiels vol zitten hoor
daar heb ik me nijn ook weg
en nej het was niet de bedoeling
maar wij wisten niet dat ze krols was
de DA heeft gezegt dat het niet altijd te zien is